• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MissT
    lillbumbin skrev 2011-09-02 14:46:45 följande:
    Vi har allt snart förutom babysitter och åkpåse till vagnen.. Köpte en brio happy barnvagn,spjälsäng,babyskydd,skötbord för under 5000 allt är sprillans nytt.. ;) barnvagnen kostade endast 3100 kr;) dom hade 50% på barnvagnarna på barnenshus;)
    Vilket fynd ni gjorde
  • lillbumbin

Jo och vi kunde inte låta bli då;) nackdelen är nu att jag har 3-4 sopsäckar med flickkläder och vi ska få en pojk;) men ja som älskar att gå och kolla på bebiskläder kollar mkt nu efter pojkkläder men de finns ju så lite:(

• Jamirl

När vi försökte skaffa första så köpte jag bebiskläder innan vi plussat, köpte som tonåring me.. sedan när jag va i v 8 med första va jag på jakt efter vagn haha...nu har man inte lika bråttom denna gång, men det är kul!

• Wicky81

12 dagar kvar till Ultraljud!! SUCK kan det gå lånsammare???
    Är lite smånervös då jag ännu inte har känt av bäbisen nått speciellt än.
    Med dottern kände jag sparkar för fullt vid det är laget.
    Är i v 18 + 2
    Men magen verkar växa i allafall....Men jag är så nojjig!

• lillbumbin

Haha jag är inne på mitt tredje barn och har även ett bonus barn.. Har 4 vagnar sen innan och nu en till.. Har en sulky som
    Är rosa som ska säljas en tvillingsittvagn som måste säljas, en brio Nova 05 liggvagn/sittvagn som mamma och pappa sa ha hemma hos sig för de kommer 2 bebisar jag ska ha en i dec och min bror ska ha i okt;) så mkt blir det. Sen har älsklingen en vanlig briositty sen pojken va liten som vi lär skrota men ha kvar hjulen på:) så här har vi vagnar och jag älskar vagnar.. Ska även köpa en emmaljunga scooter när barnet blir 6-8 månader;) har barnvagns nojja:) kan sitta på internet och kolla barnvagnar tills ögonen blöder:)

• shadowstorm

Hur hade ni tagit detta på ett UL??! Detta hände oss igår när vi var på vårat extra ul för kolla hjärtat.

Kan nog säga att jag tycker hon som gjorde ul denna gång inte tänkte riktigt på hur hon sa saker och ting. Hon var för det mesta heelt tyst. (gick ju igenom hjärtat nu eftersom sist var vi ju lite tidiga)

Hur som helst så går det en bra stund och jag ser hur hon går igenom allt....sedan säger hon såhär (tolka hur ni vill om det är vi som är överdrivna) "-Nu är det såhär...." med en väldigt dämpad röst. Sedan börjar hon berätta om hjärtat om alla kärl och förmak...TILLSLUT kommer hon till saken att allt ser OKEJ ut! och då har jag nästan svimmat där jag ligger sambon min sitter och mår så fruktansvärt dåligt......

Vi fick PANIK, sambon min fråga nästan skrikande åt henne. ÄR ALLT BRA???!! hon sa "ja jag sa ju att det var okej...." Nä fy annars var det kul se våran lilla tös igen men FYFAN säger jag bara för detta sätt att gå igenom en gravid kvinna!

• nya mamman

Jag va me om något hemskt idag! Hade varit hem en sväng efter jobbet och skulle sedan till min pojkvän (som ska bli mitt hem nu i september) när jag ska svänga in i en korsning så svänger en gubbe ut och kör rätt in i mig! Såg att det skulle smälla så jag gasade på lite så det tog i bakdäcket och bakdörren... men fan vad jag blev skärrad! Gubben kom ju och bad om ursäkt och sa att det va hans fel och så åkte vi till försäkringsbolaget direkt. Hans bil fick värre skador än min men jag tänkte ju förstås på vår bäbis!!! Dom sa på försäkringsbolaget att jag skulle åka och kolla upp det så att jag kunde bli lugn.
    Så jag åkte till akuten där som satte nackkrage på mig men jag ville bara veta hur det va med bebisen i magen! Sedan gjorde läkaren ett UL på mina njurar och tarmar och urinblåsa m.m. och som snabbast på magen och bebisen. Men han fick ingen bra bild för han va ju inte nån utbildad gynekologläkare så han hade ALDRIG gjort UL på en bebis. Men jag såg att den rörde sig och kände den även efteråt. Vilket var lugnande! Men fy och usch... vill aldrig mer =( 

• curiosa

Idag fick jag ringa till sjukvårdsupplysningen för mina sammandragningar var inte att leka med.
    Fick där reda på att jag var i "ingenmansland" just nu och ingen ville ta i mig.
    Jag är för kort gången för förlossningen men för långt gången för typ gyn eller så.
    Rådet jag fick var att vila.

Nästa vecka är jag 22 fullgångna veckor och då är det förlossningen man får åka/ringa till om det inte blir bättre.

Fick gå hem från jobbet och sjukskriva mig resten av helgen för att just vila.

Men självklart så är jag ju orolig om tappen är påverkad av alla sammandragningar eller hur det är egentligen.
    Men ingen ville kolla på det alls såm vad ska jag göra?

• shadowstorm
    curiosa skrev 2011-09-02 19:04:39 följande:
    Idag fick jag ringa till sjukvårdsupplysningen för mina sammandragningar var inte att leka med.
    Fick där reda på att jag var i "ingenmansland" just nu och ingen ville ta i mig.
    Jag är för kort gången för förlossningen men för långt gången för typ gyn eller så.
    Rådet jag fick var att vila.

Nästa vecka är jag 22 fullgångna veckor och då är det förlossningen man får åka/ringa till om det inte blir bättre.

Fick gå hem från jobbet och sjukskriva mig resten av helgen för att just vila.

Men självklart så är jag ju orolig om tappen är påverkad av alla sammandragningar eller hur det är egentligen.
    Men ingen ville kolla på det alls såm vad ska jag göra?
    Har du "onda" sammandragningar ?? För sist hade jag extremt med sammandragningar redan från vecka 20, och de fortsatte och blev bara värre tills jag en natt i vecka 27 inte klarade stå på bena så jag fick åka in på förlossningen och blev satt på ctg-kurva. Och jag hade mycket väl kraftiga sammandragningar och fick ligga hela natten.....vid 4 på natten, bestämde de sig iaf att jag skulle få en spruta i benet för förhoppningsviss avstanna "värkarna" och efter 2 timmar sluta dem....sen var jag bra i flera veckor...sen sista två månaderna hade jag så mycket förvärkar att jag klocka minst 1 gång i veckan....men min son kom ändå i vecka 42. Det jag ville ha sagt med detta är att du kanske bara har oturen att ha vääldigt mycket sammandragningar & förvärkar :)
Svar på tråden Januaribebis 2012