• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Skåne85

Sii: du ska inte säga upp dig om inte dom kan placera om dig, jag hade så på mitt förra jobb o förra grav. Jag blev sjukskriven i sen var det havandeskap

• Cvb
    Skåne85 skrev 2011-09-03 22:38:27 följande:
    Sii: du ska inte säga upp dig om inte dom kan placera om dig, jag hade så på mitt förra jobb o förra grav. Jag blev sjukskriven i sen var det havandeskap
    Läkaren tyckte inte att jag behövde sjukskriva mig när jag var dit, trots att jag sa att det blev värre med foglossningen för varje vecka. Nu klarar jag knappt av att stå och diska i 15min innan dagen blir förstörd så att jag inte kan göra nått utan att det låser sig av smärta..  
    Så, jag fick helt enkelt säga upp mig, och har slutat nu så det finns ingen återvändo.
    Ska ringa fk på måndag och höra om hur det blir med min sgi framöver. Som jag fattar det så får jag behålla den jag har, pga att jag studerar just nu med studielån.  
  • lillbumbin

Sunflower Sthlm: det gällde fler vagnar än den vi köpte;) kolla runt lite jag såg nu att de annonserade på blocket ifrån en b-hus affär.

• doriah
    Jamirl skrev 2011-09-03 23:11:19 följande:

Min stora mage, gick in i v 23 igår
    Fint!! Härligt med fler stora magar - ja kände mig lite ensam
    Elsa och Lovis mamma
  • Moniqe1979
    Sunflower Sthlm skrev 2011-09-03 22:05:13 följande:
    Lillbumbin:
    Var det på just den vagnen det var 50% eller var det på andra vagnar också? Helt galet billigt ju! :) Undra om Barnens Hus någonstans i Sthlm har samma erbjudande.
    såg stora rea plakat i fönstren på barnens hus nacka i fredags men kollade inte närmare då det inte är något jag skall ha...
  • shadowstorm

"

Och eftersom de är så många får det effekter på hela världsekonomin.

Det börjar i kvinnors kroppar. Precis som allt annat. 

”Jag insåg att det var fruktansvärt smärtsamt att vara kvinna” säger en kvinna i Hvistendahls bok. De flesta könsselektiva aborter utförs efter vecka tjugo. Men tekniken utvecklas. Redan i dag kan man på dyra amerikanska kliniker designa ett embryo efter smak. Pojke, flicka,  grönögd eller blåögd? Du väljer själv. Vi i väst verkar inte heller kunna förstå att barn inte tillhör sina föräldrar. De kommer genom dig, men inte från dig. De är ett mirakel som man får till låns. Inte en beställningsvara. Och de är vad de är.

Vem är du att tro att du har rätt att bestämma vare sig dess kön, eller dess ögonfärg?

Barnet är inte ditt. Inte på det sättet."

Tycker verkligen detta var så bra skrivet! :) Är ur en artikel om att det saknas 160 miljoner kvinnor i världen.

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/katrinekielos/article13571657.ab
  • bebismys2011

Är det bara jag som inte känner speciellt tydliga buffar, framför allt känner jag inte dem dagligen, v. 21+0 idag. Moderkaka i bakvägg.

• Skåne85

Sii: fy vad trist, förmodar att du inte är med i facket då heller... Lider med dig o hoppas verkligen du får behålla sgi. Lycka till!

• Zaarah1984

Apropå graviditetspeng så skrev jag ca en a4-sida och beskrev allt som händer en dag på jobbet, stress, risk för hot och våld, tunga förflyttningar, raster som uteblir, ingen tillgång till toalett osv. Fick veta av lönekontoret att lönen blev grundlön plus ett snitt på 2000 kr i månaden i OB. Hon räknade ut årsinkomsten också :) Tycker pappret var rätt lätt att fylla i, sa till min chef att naturligtvis vill jag omplaceras men båda vet ju att det inte går... Men då har jag frågat iaf och kunde kryssa i den rutan :) Lycka till allihopa!

Svar på tråden Januaribebis 2012