• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Carolaj83

ska på kalas imorgon o vet inte vad ja ska ha på mig känner mig fet o uppsväld i allt

mina humörsvängningar är värre än någonsin, igår satt ja o letade lägenhet på nätet för att min man.....haha kommer inte ens ihåg vad han sa eller gjorde

• twistedtofit

Caradan, jag har för mig att inskrivning är typ v12, minns jag fel? Då är det ju drygt 7 v kvar!

• Kissekatten

Jag bokade tid för inskrivning samma dag som jag plussade och var där för 2 veckor sedan. Bokade in nästa besök i vecka 12, då blir det undersökning och UL.
    Förstår inte meningen med att vänta.  

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2012-01-01
  • twistedtofit

Men jag tror det är så här. Först får man komma på ett infobesök i v7 eller nåt och sen inskrivning v12. Jag tänkte att man kanske hoppade infobesöket vid andra barnet.

• Kissekatten
    twistedtofit skrev 2011-05-15 06:12:01 följande:
    Men jag tror det är så här. Först får man komma på ett infobesök i v7 eller nåt och sen inskrivning v12. Jag tänkte att man kanske hoppade infobesöket vid andra barnet.
    Inte där jag går iaf. 
  • twistedtofit

Ok, jag var iofs inte på första med förra barnet eftersom jag var så långt gången när vi märkte det!

• Kissekatten
    twistedtofit skrev 2011-05-15 06:20:17 följande:
    Ok, jag var iofs inte på första med förra barnet eftersom jag var så långt gången när vi märkte det!
    Känns ju inte som att det är så nödvändigt heller. Mycket av det man får höra är ju ganska självklart. Men jag går gärna dit. Man känner sig lite mer gravid när man får gå till mvc.
  • Glenn

Jag ringde dagen efter +. Det var en onsdag. Fick komma på fredagen på infosamtal som i princip gick ut på att säkerställa att jag inte knarkar . Inskrivning blir i juni. Då är jag i vecka 11.

Nu verkar mitt illamående ha kommit med besked. Fy faderackarn säger jag bara. Det enda jag kan tänka mig att äta är coctailtomater.  

• minneli
    Glenn skrev 2011-05-15 09:22:55 följande:
    Jag ringde dagen efter +. Det var en onsdag. Fick komma på fredagen på infosamtal som i princip gick ut på att säkerställa att jag inte knarkar . Inskrivning blir i juni. Då är jag i vecka 11.

Nu verkar mitt illamående ha kommit med besked. Fy faderackarn säger jag bara. Det enda jag kan tänka mig att äta är coctailtomater.  
    Haha ja precis! Inskrivningssamtalet är ju ungefär så =) Förra gången gick jag i v.8 men den här gången tyckte jag inte det var så bråttom, så jag kommer precis gått in i v.10 när jag går dit. Tycker det är rätt stor risk att stöta på ngn man känner där också så jag väntar gärna. Väntrummet till barnmorskan är bredvid dörren in till bvc.. inte så bra sådär ibörjan när man vill hålla det hemligt. Och jag känner en hel den som går på bvc eftersom jag är förskollärare. Hade nog helst väntat till v.12 men de ville inte dom.

Jag har kommit på att jag är sugen på youghurt med fruktbitar i...
  • shadowstorm

Jag har ett problem.

Jag hade en BM sist när jag vänta sonen som var helt ookej men jag fick aldrig den där härliga känslan allt kändes så stelt och hemskt. Så nu när jag valde ringa och anmäla mig igen så tänker jag att jag ber och få en annan BM. Jag ringer och får en telefontid och gissa vem som ringer mig då?? JO min BM och jag kan ju inte säga nä jag vill ha en annan....så hur gör jag?? Ska jag ge denna en chans till eller gå och ha svansen mellan bena varje gång jag är på MVC och ser henne och går in till en annan BM. Jag hade en jätte underbar BM när hon var på semester och hon ville jag ha NU! Buuuu :(

Svar på tråden Januaribebis 2012