• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa
    Marsätt skrev 2011-05-14 08:08:21 följande:
    Jag är väldigt hungrig och om jag inte ätit på länge blir jag illamående. Sen har jag varit tvungen att köpa en ny bh utan bygel för vissa nätter kan jag inte ligga på magen för det gör så ont i brösten. Så hade jag när jag väntade min dotter men inte lika när jag väntade sonen. Så kanske det är en tjej.... ¨

Ska ni ta reda på vad det är för kön? Det ska nog inte vi. Mer spännande att se vad som tittar ut.
    Jag skulle kunna tänka mig att ta reda på könet men kommer inte att göra det.  Det är ju en del av tjusningen tycker jag.'
    Men jag tror redan nu att det är en tjej som bor där inne för mina symptom är ganska lika som när jag väntade dottern.
  • Stellan
    Csve skrev 2011-05-13 21:06:38 följande:
    Hej hej.. här kommer jag.
    Plussade i onsdags, efter 14 månaders förtvivlan o bsvikelse blev det äntligen ett plus på stickan!
    Tog öven ett clearblue med veckoindikator, där jag fick vecka 3+.. alltså vecka 5 eller längre.
    Noll koll på mens o ägglossning eftersom det varit så oregelbundet det bara kan vara.

Inskrivning hos bm på måndag!
    Grattis, vet verkligen hur det är att känna förtvivlan över att det inte blir några plus. Denna lilla ärta tog 16 månader att få till. Vi kämpade hårt!!
  • curiosa

Vecka 6+0 idag, alltså så går jag in i vecka 7 :)
    Vill att veckorna skall rusa fram nu tills den 24:e (vul igen då) så man vet att/om allt är ok.

• Stellan
    LillaEko skrev 2011-05-13 22:52:20 följande:
    Blev livrädd tidigare ikväll, en konstig och mer intensiv molvärk. Kändes som den även gick ut i ryggen. Någon som haft liknande?
    Har inte känt just detta, men när jag reste mig upp från sittande så högg det till nått överjävligt i livmodern. Blev ju såklart rädd, men nu verkar det vara som vanligt igen.

Dessa 12 veckor i början känns rätt ångestfyllda - tänk att man skulle byta oro för att inte få plus mot en ny oro......
  • LillaEko

Ja, den där molvärken var ganska intensiv även när jag la mig sen igår.
    Sover på mage så vet inte om det har något med att man "sträcker" ut sig.

Idag var det nära att den första spyan kom, älskar att ta det lugnt på helgen innan jag äter frukost....men det gillade INTE magen......så hedan efter får det bli frukost direkt.
    Nu mår jag bara småkyvigt.

Ett lite mer intimt symptom???? Klåda????
    Någon mer som känner sig torr och att det kliar där nere? 
    Brukar ha lite flytningar i vanliga fall, så är inte van vid denna torra känslan.

• Hallonmusen83

Gomorron alla hoppas alla mår bra ,på måndag går man in i vecka 7 !!! Längtar!

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Csve

Hej hopp!

Jag hänger på här om det är okej..
    Plussade i onsdags! 
    Det plusset har verkligen låtit sig väntas på minnsann... i 14 mån.

LillaEko skrev 2011-05-14 09:31:25 följande:
    Ja, den där molvärken var ganska intensiv även när jag la mig sen igår.
    Sover på mage så vet inte om det har något med att man "sträcker" ut sig.

Idag var det nära att den första spyan kom, älskar att ta det lugnt på helgen innan jag äter frukost....men det gillade INTE magen......så hedan efter får det bli frukost direkt.
    Nu mår jag bara småkyvigt.

Ett lite mer intimt symptom???? Klåda????
    Någon mer som känner sig torr och att det kliar där nere? 
    Brukar ha lite flytningar i vanliga fall, så är inte van vid denna torra känslan.
    Jag har.. kliar så jag blir toookig!
    ?♥ För evigt ♥?
  • Misan87

Hej Hej!
    Skutttar in här jag oxå :)
    Ny plussat från Måndag.. så går allt som på räls så blir de en januari bäbbe :D

Svar på tråden Januaribebis 2012