• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • lillrumpis mamma
    Sist mådde jag illa från v 6 till v 13 ungefär. Inte så att jag spydde men var vrålhungrig typ varje timme så att jag mådde illa, och åt jag inte kunde jag inte röra mig. .. Fick äta postafen och hungern lade sig. Jag gick upp typ 7 kilo på de 8 veckorna, hehe.
  • chicopico

Jag spydde varje dag till ca v.18 båda mina mina graviditeter (flickor)
    Nu väntar jag på illamåendet...

• twistedtofit

Åhh.. hoppas det inte blir SÅ länge. Jag är inte konstant illamående utan det liksom sköljer över mig. Imorse mådde jag så illa att jag var tvungen att ligga i soffan och dricka mjölk och äta en banan. Jag är hungrig, men inte sugen på nåt, så jag äter inte mer än innan. Jag käkade en liten bit kladdkaka förut och blev precis darrig och illamående. Dessutom är min mage helt orolig - förra grav var jag förstoppad.

Hur kan graviditeterna vara SÅ olika?!

• minneli

Förra graviditeten mådde jag illa till v.14.

Idag har både sambon och dottern fått magsjuka, så nu väntar jag på att åka dit själv.. jobbigt, är ju illamående nog ju!

• Carolaj83

nu har jag berättat för min bästa vän, föräldrar och svärföräldrar+ mannens bror som oväntat kom ut till svärföräldrarna när vi var där

fler som börjar tänka på allt de praktiska, hur länge ni vill jobba, plats hemma mm

• twistedtofit
    Carolaj83 skrev 2011-05-14 20:38:32 följande:

nu har jag berättat för min bästa vän, föräldrar och svärföräldrar+ mannens bror som oväntat kom ut till svärföräldrarna när vi var där

fler som börjar tänka på allt de praktiska, hur länge ni vill jobba, plats hemma mm

Våra 2 närmaste vänner vet, men mest för att de också försöker. Sen ska vi berätta för våra andra närmsta vänner när vi åker på gemensam minisemester krisihimmerfärd. Resten av alla får väl veta någongång i framtiden.

Med sonen jobbade jag till 2 v innan beräknad. Jag har ett mkt fysiskt jobb, så man får se hur länge man orkar och hur man mår! Plats har vi hemma ;) Däremot funderar jag på när man behöver börja kontakta BM. Runt v 10 borde räcka kanske!
  • Csve
    Stellan skrev 2011-05-14 16:30:45 följande:
    11 hoppas vi på att få en bebis (eller iaf i närheten av det datumet : ) Du då?
    Bm sa 7e, men jag gissar senare!
    Dessutom har ja gått över de andra gångerna, så UL-datumet +14 dgr räknar jag med!
    ?♥ För evigt ♥?
  • curiosa
    twistedtofit skrev 2011-05-14 21:02:42 följande:
    Våra 2 närmaste vänner vet, men mest för att de också försöker. Sen ska vi berätta för våra andra närmsta vänner när vi åker på gemensam minisemester krisihimmerfärd. Resten av alla får väl veta någongång i framtiden.

Med sonen jobbade jag till 2 v innan beräknad. Jag har ett mkt fysiskt jobb, så man får se hur länge man orkar och hur man mår! Plats har vi hemma ;) Däremot funderar jag på när man behöver börja kontakta BM. Runt v 10 borde räcka kanske!
    Menar du när du ska kontakta för inskrivning?
    Det skall du helst göra omgående då det ofta är fullt upp för dom.
    Jag ringde i onsdags (v5) och fick tid 13 juni detta ett par veckor för sent tyckte hon men eftersom jag har praktik veckorna innan så fick det vänta lite.
  • MaHo89
    EttLitetPyre skrev 2011-05-14 19:24:20 följande:
    maHo89: vilken vecka är du i? Du vet att gravstymtomen kan vara olika dag för dag :). håller tummatna att allt är som det ska!
    hej, är i vecka 6.. Jo jag vet att det kan variera.. Men jag känner på mig att det är kört.. får förhoppningsvis veta på måndag redan. Håller på bli tokig, känns jobbigt hela tiden, bara gråter.. Och vet att jag måste vänta på resultatet
    Men tack för tummarna =)
  • bumbi 84
    twistedtofit skrev 2011-05-14 19:41:18 följande:
    Nu har jag lagt till mig på listan

När jag väntade sonen hade jag typ inga symptom alls, lite "mensvärk" bara. Nu har jag alla symptom ni kan tänka er... yrslig till och från, "mensvärk", nästäppa och det värsta - jag är sååå illamående! Jag mår skitdåligt av kaffe. Det här kommer bli problem att dölja på jobbet Obestämd Som tur är jobbar jag bara 2½ vecka till innan semester och då är jag ledig fram til 25 juli!

Ni som varit illamående vid tidigare graviditeter. Hur länge mådde ni illa? Jag är i vecka 5, hoppas illamåendet inte håller i sig för länge!
    jag har spytt ända till förlossningen med alla tre
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
Svar på tråden Januaribebis 2012