• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Csve
    Stellan skrev 2011-05-14 08:40:46 följande:
    Grattis, vet verkligen hur det är att känna förtvivlan över att det inte blir några plus. Denna lilla ärta tog 16 månader att få till. Vi kämpade hårt!!
    Det e jobbigt o frustrerande att försöka gång på gång..
    Men till slut så..

Vi slutade räkna dagar o helt lötsligt tog det sig!
    ?♥ För evigt ♥?
  • glaad

Mina symtomer består av molande värk (nästan hela tiden), Kissar konstant, grinar till biggest loser, blir arg när jag inte har någonting gott att äta hemma, kan inte sova och blir yr så fort jag ställer mig upp.

Ändå är jag bara glad att jag känner någonting. ;) 

Värken i magen är ju dock som mensverk och kan få mig lite orolig. Men hittade en bok jag fyllt i när jag var gravid med sonen, där har jag skrivit att jag hade konstant molande värk tills vecka 10-11. Känns lite lugnande! 

• jessielarsson

Hej hej!! Har inte läst igenom tråden men hoppas att det är okkej ändå. Och sen tänkte jag med hänga på här. Plussade förra onsdagen. Har bf den 12 januari än så länge.

Känner mig i stort sett som vanligt, mår lite illla från och till. Har köpt hem Postafen nu som jag tänker börja med om illamåendet ökar.

• Västeråsmamman

Oops idag känns det som om magen har svullat rejält. Vill inte att det ska synas än på några veckor...
    Har ni berättat för omgivningen ännu? Vi väntar gärna så länge som möjligt.

• glaad
    Västeråsmamman skrev 2011-05-14 11:16:44 följande:
    Oops idag känns det som om magen har svullat rejält. Vill inte att det ska synas än på några veckor...
    Jag känner också att magen har svullat upp en hel del på kvällarna. Men är mitt andra barn och då säger dem ju att magen kommer fortare. Har du barn sen tidigare?

Jag har berättat för enstaka, men bara för närmaste just för att vardagen ska underlätta. Så som varför man slutat med vin helt plötsligt osv. :) 
    Vill helst också vänta tills i alla fall vecka 12 paserat. Med sonen berättade vi för familj och vänner i vecka 17, men då hade jag ju ingen mage heller.

• Misan87

Känner mej inte direkt uppsväld än... men de kanske kommer de oxå..
    Illamående känner jag inte av för fem öre! Kanske bara att njuta så länge jag inte är de :))

• minneli

Jag fick lite kraftigare "mensvärk" igår och tänkte lite skrockfull som man är att jaha på fredagen den trettonde gick det åt helvete.. men sen gick det över.  Jag är konstant hungrig men inte sugen på något!
    Min sambo hade grillat igår och jag tyckte det var jätteäckligt... som att grillat är äckligt... inte.

Går in i vecka 8 på tisdag, då har vi tänkt att berätta för våra föräldrar. På måndag ska jag berätta för min chef eftersom jag måste gå upp till 100%. Min bästa kompis är även gravid så det ska bli riktigt roligt att berätta för henne =D

• Csve
    jessielarsson skrev 2011-05-14 11:14:34 följande:

Hej hej!! Har inte läst igenom tråden men hoppas att det är okkej ändå. Och sen tänkte jag med hänga på här. Plussade förra onsdagen. Har bf den 12 januari än så länge.

Känner mig i stort sett som vanligt, mår lite illla från och till. Har köpt hem Postafen nu som jag tänker börja med om illamåendet ökar.

Hej! Mår oxå lite illa då o då.. men jag hoppas det går över fort!
    värre är det med tröttheten... Jag är verkligen sååå trött!
    ?♥ För evigt ♥?
  • curiosa
    Västeråsmamman skrev 2011-05-14 11:16:44 följande:
    Än är det bara jag, pappan och min brors fru som vet om det. Vet inte hur jag skall göra med mina föräldrar. Blir nog att berätta snart för det är väldigt svårt att prata i tfn med dom nu utan att försäga sig.
    Väntar nog dock tills efter vul 24:e tror jag.
Svar på tråden Januaribebis 2012