• Dreams Never Ends

Varför sola topless?

Varför vill man sola topless?

Att man vill bli brun på brösten är^ju ingen bra förklaring. Jag vill också bli brun på hela kroppen, jag HATAR vita linjer efter bikinin, men ska jag sola naken för det? Nej!

Jag blir inte störd av att folk solar topless, men det gör mig typ.. besviken på mänsligheten!!!
    Har ni verkligen ingen respekt för era kroppar? Känner ni ingen som helst känsla av att ha något privat?

Och varför solar ni topless-solare aldrig topless i Sverige men gör det utomlands?

• Svar på tråden Varför sola topless?
  • varfördåför
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 11:18:49 följande:
    Vilken tv-serie snackar ni om?

btw, visade hon brösten i den scenen? xD
    sons of anarchy (vill skriva acadamy helatiden, känns som en annan genre), nej hon visar inte brösten men han visar rumpan dock :-P

om jag tänker på det så är det nog mäst manliga rumpor man får se om man tänker hud i den serien.
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • Dreams Never Ends
    varfördåför skrev 2011-05-20 11:20:51 följande:
    sons of anarchy (vill skriva acadamy helatiden, känns som en annan genre), nej hon visar inte brösten men han visar rumpan dock :-P

om jag tänker på det så är det nog mäst manliga rumpor man får se om man tänker hud i den serien.
    Okej :) Så man får inte se bröst alls?
  • varfördåför
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 11:22:20 följande:
    Okej :) Så man får inte se bröst alls?
    nej, till mannens stora förtret. så egentligen är det väldigt ot.. därför försökte jag flytta diskussionen till en annan tråd
  • Bellalella

Det är inte anständigt att visa brösten på stranden framför andra helt enkelt..
    Musen är något du tänder på, brösten lika så..och så ahr vi "poppis" som man tänder på med..

Varför inte klä av sig helt nakem när man ändå hålelr på?
    Varför solar inte männen helt näck? Jag tänder inte på alla snoppar heller..bara min partners!  Men det betyder inte att killar ska fläka ut sig heller, det äör inget jag vill se ÄVEN om jag inte tänder på`t, för det för inte anständigt.

Och de gör det inte..för det är inte anständigt..om bara all kvinns kunde först det med..

Ne..det är de oanständiga, ofina flickorna som vill visa upp sig som gör det..de andra  gör det inte ;)

• ElisabethN

Jag tänder på killars magar och händer, ska dem klä på sig mer för det? Nej, jag ställer mig inte och onanerar framför dem. Väntar tills jag kommer hem om jag är så himla sugen. Som de flesta killar. Herregud! Släpp det moraltanter. Det måste vara skönt att slippa oroa sig över större grejer. Nej just det då har man ganska tomt liv.

• Rundabullar

Hmm, jag solar inte, men jag måste nog erkänna att jag har mer fördomar om folk som orkar gå omkring och "HATA vita ränder efter bikinin" än vad jag har fördomar om dem som solar topless. Obestämd Förlåt, men så är det. Tyst

Kroppar är ju vackra och fashinerande eftersom de är så olika! Alla är vackra när de är nakna, annat är det med kläderna på. Vem som helst blir ful i obekväma, illa sittande kläder, spackel, eller krokiga ben för att man inte kan gå i klackar-sånt kan jag störa mig på och tycka att är ledsamt! 

Själv har jag bikini eller bh för att inte bli knockad av mig själv när jag spelar volley, eller krocka fel klot i krocket.. Jag HATAR när det händer.. 

• varfördåför
    Rundabullar skrev 2011-05-20 11:42:26 följande:
    Hmm, jag solar inte, men jag måste nog erkänna att jag har mer fördomar om folk som orkar gå omkring och "HATA vita ränder efter bikinin" än vad jag har fördomar om dem som solar topless. Obestämd Förlåt, men så är det. Tyst

Kroppar är ju vackra och fashinerande eftersom de är så olika! Alla är vackra när de är nakna, annat är det med kläderna på. Vem som helst blir ful i obekväma, illa sittande kläder, spackel, eller krokiga ben för att man inte kan gå i klackar-sånt kan jag störa mig på och tycka att är ledsamt! 

Själv har jag bikini eller bh för att inte bli knockad av mig själv när jag spelar volley, eller krocka fel klot i krocket.. Jag HATAR när det händer.. 

aj det om krocket lät inte kul alls... särskilt då det gäller att krockabort en annan spelares kula *lider*
  • spunge

TS.. what the f**k?? om jag, som dessutom har skiiiiiiitstora bröst solar toppless, gör det mig till en sämre människa då? varför? jag är sambo sen flera år, förlovad, planerar bröllop.. det är ju inte så att jag genom min toppless-het vill knulla andra killar för det. om andra tjejer solar toppless och min snubbe kollar.. eh, jaha?? varsegod för fan!! det är bröst, bara bröst, inget annat!! och, det står inte "knulla mig" på tjejers bara bröst va? för isf har jag missat nåt!!

det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • varfördåför

måste bara säga till TS: min man ringde hem och undrade om jag kund elägga barnen själv i kväll för han ville åka och fiska med en kompis (respekt kallas det) och det fick han ju såklart, för jag äger juinte honom. Då jag lix hade honom på tråden frågade så berättade jag för honom att vi förmodligen aldrig älskat varandra på ricktigt eftersom vi tillåter att den andre tittar på andra och han frågade vem som sagt det (han lät väldigt förbryllad över uttalandet) och jag sa att dte var en skribent på FL. Han frågade hur gammal denna skriblent var och jag sa att jag fått för mig att hon var 18 och då skrattade han och sa, "ja det förklarar ju endel, hon lär ju bli vuxen en gång hon också".

Jag tror jag nöjer mig så, vi verkar stå på samma våglängd jag och han, käns skönt, käns som ett stabilt förhållande

• Skogshuggaren
    Åsa skrev 2011-05-20 11:07:15 följande:
    "Problemet" med topless är att synen på om bara bröst är sexuellt utmanande eller ej inte är enhetlig ens i vår kultursfär.  Där den ena ser en naturlig del av kroppen eller en födoautomat ser den andra en stark sexuell signal. Nu talar jag om stranden. Inne i stan kan mycket väl samma person som gärna solar topless tycka att det är sjaskigt eller utmanande med djupa urringningar eller genomskinliga kläder (situationsberoende tolkningar).
    Jag håller med. Dock har jag den uppfattningen att topless har vait allmänt accepterat på badstränder under åtminstone 30 års tid i det här landet. Visst har det alltid funnits människor som inte tyckt om det, men för det stora flertalet har det varit OK.

För egen del kan jag förundras över att så många kvinnor tycker att andra kvinnors bara bröst är stötande. Ni har ju ett par egna allihop, det är bara hud och ett par bröstvårtor!

(Själv är jag gärna topless på stranden, men min fru brukar behålla överdelen på. Hon får göra som hon vill, hade hon tagit av sig till topless hade jag inte brytt mig om det. Inte heller stör jag mig på damer som har heltäckande dräkt på stranden, eller de som går runt endast iklädda bikinibyxor. Helt nakna människor däremot, njaee, där går nog min gräns. De bör söka sig till nudistbad.)
Svar på tråden Varför sola topless?