• Dreams Never Ends

Varför sola topless?

Varför vill man sola topless?

Att man vill bli brun på brösten är^ju ingen bra förklaring. Jag vill också bli brun på hela kroppen, jag HATAR vita linjer efter bikinin, men ska jag sola naken för det? Nej!

Jag blir inte störd av att folk solar topless, men det gör mig typ.. besviken på mänsligheten!!!
    Har ni verkligen ingen respekt för era kroppar? Känner ni ingen som helst känsla av att ha något privat?

Och varför solar ni topless-solare aldrig topless i Sverige men gör det utomlands?

• Svar på tråden Varför sola topless?
  • alvaereva
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 10:54:47 följande:
    Ja men aktiviteten knulla utför jag inte om jag inte älskar någon. Så på det sättet hör dte ihop och är "samma sak"
    Ja grejen här är alltså inte att alla andra har fel och du har rätt, utan att du har väldigt svårt att sätta dig in i andra människors känslor och åsikter och se dem som lika mycket värda som dina egna. Att sortera folk på det sättet är inte direkt en trevlig egenskap
  • alvaereva
    varfördåför skrev 2011-05-20 10:58:02 följande:
    och jag har chibs och min man tara.. den serien borde förbjudas den uppmanar ju uppenbarligen till otrohet.. (kommer ny säsong i höst)
    Åh jag LÄNGTAR!! För min del går Opie väldigt bra också... Dreeeeggel! Även Tara, om det skulle knipa
  • varfördåför
    alvaereva skrev 2011-05-20 10:59:57 följande:
    Åh jag LÄNGTAR!! För min del går Opie väldigt bra också... Dreeeeggel! Även Tara, om det skulle knipa
    opie är väl egentligen sexigast (var för han jag började se serien) men chibs har något mer jag gillar inte tara hon är ganska blank, tycker att abels bio morsa var betydligt snyggare.
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • Uliise
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 10:14:15 följande:
    Ehm... snacka inte skit gubbe. Jag är 18 och skulle mer än gärna kunna visa brösten på stranden pga att dom är fasta och dessutom runda och ganska stora. Superfina helt enkelt!

Men det är nu vi kommer till självrespekten! Man visar inte brösten bara för att dom är snygga!

Och kvinnobröst ÄR inte och kommer aldrig att bli jämställda med mansbröst. Så sluta dröm. Mina bröst är till för mig, min man och mat till mina bebisar. Varför skulle jag ge andra nöjet att få se mina tuttar? Även om dom inte bryr sig så sitter det hos en själv. Vill man ha självrespekt eller inte? Det vill jag. Jag är värdefull och det vet jag! Och jag värderar min kropp därefter också!
    Men varför är det Ok för män att gå barbröstade men inte för kvinnor?
    Majken 100421
  • Dreams Never Ends
    Uliise skrev 2011-05-20 11:01:38 följande:
    Men varför är det Ok för män att gå barbröstade men inte för kvinnor?
    HAHAHA lämna tråden snälla
  • alvaereva
    varfördåför skrev 2011-05-20 11:01:25 följande:
    opie är väl egentligen sexigast (var för han jag började se serien) men chibs har något mer jag gillar inte tara hon är ganska blank, tycker att abels bio morsa var betydligt snyggare.
    Tyckte också så om Tara förr, men efter scenen med henne och Jax på toaletten, mot väggen...... Ja då började jag nog tänka om
  • Åsa

Det handlar ju om i vad man lägger in en sexuell laddning. På sina håll är brösten en kroppsdel bland andra medan säg benen är sexuellt laddade. Då blir förstås det logiska resultatet att ingen höjer på ögonen för bara överkroppar medan benen måste täckas. I somliga kultursfärer är det mesta av kroppen starkt sexuellt laddad, i andra nästan inget.

Det tål kanske att nämnas att i motsats till ex rumpa/höfter finns det ingen jättegammal tradition av att se bröst som sexiga. I Bibeln och andra gamla skrifter beskrivs snygga bröst på samma nivå som säg fina armar.

Dagens brösfixering inleddes väl som starkast under inflytande från amerikanskt femtiotalsmode. Annars är det ju ofta en rundgång. Det som ses som sexigt täcks över och det som täcks över ses som sexigt. När kjolar som visade anklarna kom här i slutet på förra seklet sågs det på sina håll som sedernas förfall. I naturistgrupper där naket är regeln blir den sexuella kopplingen svagare. Etc etc.

"Problemet" med topless är att synen på om bara bröst är sexuellt utmanande eller ej inte är enhetlig ens i vår kultursfär.  Där den ena ser en naturlig del av kroppen eller en födoautomat ser den andra en stark sexuell signal. Nu talar jag om stranden. Inne i stan kan mycket väl samma person som gärna solar topless tycka att det är sjaskigt eller utmanande med djupa urringningar eller genomskinliga kläder (situationsberoende tolkningar).

Vi har haft olika ideal parallella i Sverige under lång tid. Det har varit normalt att täcka kropp, och i den gifta kvinnans fall hår, fram till ganska sent i vår historia, samtidigt som gamla seder med familjebastu bibehållits. Mitt intryck är annars att kropp - och bröst - under inflytande från andra länder är mycket mer sexualiserade idag än det var bara för tjugo år sedan.

(Solar jag själv topless? Nä. I teorin tycker jag det är helt OK, i praktiken skulle jag känna mig obekväm. Å andra sidan är jag ingen soldyrkare och tycker sol njutes bäst  i skuggan och/eller med tunna plagg och skuggande brätte

• varfördåför
    alvaereva skrev 2011-05-20 11:06:54 följande:
    Tyckte också så om Tara förr, men efter scenen med henne och Jax på toaletten, mot väggen...... Ja då började jag nog tänka om
    kom till denna tråden så kan vi prata mindre ot; www.familjeliv.se/Forum-9-191/m58972877.html 
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • Dreams Never Ends
    alvaereva skrev 2011-05-20 11:06:54 följande:
    Vilken tv-serie snackar ni om?

btw, visade hon brösten i den scenen? xD
  • bubblan79

what's the big deal med bröst?? Fattar inte hur folk kan vara så himla prysa.. Det är ju bara bröst...
    Det är ju inte så att man har värsta sexakten av att ta av sig en bikiniöverdel!

(¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Varför sola topless?