• Dreams Never Ends

Varför sola topless?

Varför vill man sola topless?

Att man vill bli brun på brösten är^ju ingen bra förklaring. Jag vill också bli brun på hela kroppen, jag HATAR vita linjer efter bikinin, men ska jag sola naken för det? Nej!

Jag blir inte störd av att folk solar topless, men det gör mig typ.. besviken på mänsligheten!!!
    Har ni verkligen ingen respekt för era kroppar? Känner ni ingen som helst känsla av att ha något privat?

Och varför solar ni topless-solare aldrig topless i Sverige men gör det utomlands?

• Svar på tråden Varför sola topless?
  • varfördåför
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 10:28:08 följande:
    Okej, Ni kanske gör så men jag och min man gör det INTE. Mina ögon glittrar bara för honom och mitt hjärta brinner bara för honom. Jag kan inte se andra män på det sättet. Men sen vet jag ju också att många kanske inte upplevt så start kärlek som jag och min kille.
    hahaha.. ja, så kan det säkert vara
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • Dreams Never Ends
    varfördåför skrev 2011-05-20 10:29:29 följande:
    hahaha.. ja, så kan det säkert vara
    Joo... men jag kan verkligen inte förstå vitsen med att kolla sexuellt på andra då man älskar någon. Kan du förklara det för mig? Eller ni kanske lever i någon halv-kärleks-relation?
  • varfördåför
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 10:34:29 följande:
    Joo... men jag kan verkligen inte förstå vitsen med att kolla sexuellt på andra då man älskar någon. Kan du förklara det för mig? Eller ni kanske lever i någon halv-kärleks-relation?
    fortfarande tror jag inet att någon kan styra sina känslor och tankar och det bör vara svar nog?

men sex är inte allt i en relation och du kan påstå hur många ggr du vill att ni älskar varandra mer för att ni inte (hur ni nu styr det) tittar på andra människor och värderar dem efter utseende då det är helt naturligt att göra så, än vad jag och min man göra som har en betydligt djupare kärlek än de som ligger på ytan. Tex tillit och respekt som ni verkar sakna helt då du inte ens får bestämma över din egen kropp utan att karlen blir förbannad.
  • alvaereva

Vad är det som säger att det är något sexuellt i att sola topless då? 

• EramthgiN
    Jag kan förklarar för dig. Sex och kärlek är två skilda saker.
    Att titta, du vet när man går omkring med öppna ögon för att inte slå ihjäl sig är inte samma sak som att älska någon.
    Att tycka att någon eller något är snyggt/ser bra ut är inte samma sak som kärlek...
  • Bellalella
    Undrar jag med..
  • Dreams Never Ends
    varfördåför skrev 2011-05-20 10:38:33 följande:
    fortfarande tror jag inet att någon kan styra sina känslor och tankar och det bör vara svar nog?

men sex är inte allt i en relation och du kan påstå hur många ggr du vill att ni älskar varandra mer för att ni inte (hur ni nu styr det) tittar på andra människor och värderar dem efter utseende då det är helt naturligt att göra så, än vad jag och min man göra som har en betydligt djupare kärlek än de som ligger på ytan. Tex tillit och respekt som ni verkar sakna helt då du inte ens får bestämma över din egen kropp utan att karlen blir förbannad.
    Jag skulle bli lika besviken på honom om han drog fram sin snopp framför någon tjej. Det är respekt att INTE visa upp sina privata delar när man är tsm med ngn. Visar man dessa delar saknar man totalt respekt för sin partner.

Och nej, för oss är det inte normalt att titta på andra, varken sexuellt eller utseendemässigt. Kanske när jag var lite yngre, men när kärleken är så stark att den riktigt brinner i hjärtat så har man inget behov av att kolla på andra. Hoppas du får uppleva detta en dag. Det önskar jag alla :)
  • Dreams Never Ends
    EramthgiN skrev 2011-05-20 10:39:52 följande:
    Jag kan förklarar för dig. Sex och kärlek är två skilda saker.
    Att titta, du vet när man går omkring med öppna ögon för att inte slå ihjäl sig är inte samma sak som att älska någon.
    Att tycka att någon eller något är snyggt/ser bra ut är inte samma sak som kärlek...
    Okej, du kanske tycker så. Men jag har faktiskt aldrig upplevt den känslan. För mig är sex och kärlek samma sak. Även för mannen.
  • Fröken Småland
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 10:20:09 följande:
    Tycker jag du borde kanske.

Nejmen seriöst. Älskar man någon gör man bara inte så. Det handlar om respekt till sin partner.
    Och det vet du allt om vid 18 års ålder? *ler överseende*
  • varfördåför
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-20 10:44:54 följande:
    Jag skulle bli lika besviken på honom om han drog fram sin snopp framför någon tjej. Det är respekt att INTE visa upp sina privata delar när man är tsm med ngn. Visar man dessa delar saknar man totalt respekt för sin partner.

Och nej, för oss är det inte normalt att titta på andra, varken sexuellt eller utseendemässigt. Kanske när jag var lite yngre, men när kärleken är så stark att den riktigt brinner i hjärtat så har man inget behov av att kolla på andra. Hoppas du får uppleva detta en dag. Det önskar jag alla :)
    fortfarande skillnad på kön och rästen av kroppen. Dock kan jag ju känna att min man är lite respektlös då han visar halva rumpa stup i kvarten, men det är mäst mot mig det känsrespektlöst, resten av världen får blunda.

Jag hoppas verkligen inte att jag hamnar i den sittsen att en annan människa (förutom mina barn) betyder så mcyket för mig att jag förtrycker migsjälv och mina tankar, det unnar jag ingen.
Svar på tråden Varför sola topless?