• WickedyWitch

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

Hejsan!

Jag plussade den 16maj & är i vecka 5 (4+6) om jag räknar rätt ^^

Nu är jag jätteorolig (även om jag försöker leva normalt & njuta) för att det inte ska gå vägen.
    Detta är första graviditeten & har ingen aning om vad som eg är "normalt" att känna under tidig graviditet.
    Tänkte se vad ni hade för symptom för att kanske lugna mina nerver lite!
    Mina symptom är:

Molvärk (känns ungefär som innan man ska få sin mens men inte riktigt lika ont) Hungrig som tusan! Trött! Gasig i magen Hjärtklappningar Huvudvärk emellanåt Ibland känns det nästan som att man har ett "hål" centrerat i tjejmagen, sjukt skum känsla ;p
    Kände någon kväll att det liksom "strålade" lite i nedre delen av magen, dock inte något som kommit tillbaka.. och lite knip/stickningar också ibland, men ja, antar att det kan ske allt möjligt nu i början :)
  • Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!
  • Maggan 86

Ja, jag kunde ju måla upp vilken bild som helst, min bästa vän ser ju att det är något annat på gång. Hon visste direkt, haha!
    Så nu är det bara hon som vet bortsett från oss.

Haha men ska man inte ringa bm när man plussat då? :) jag vet inte, har aldrig gjort detta innan ju :)

• Lilla Maj 82a
    Maggan 86 skrev 2011-06-05 09:07:57 följande:
    Ja, jag kunde ju måla upp vilken bild som helst, min bästa vän ser ju att det är något annat på gång. Hon visste direkt, haha!

Haha men ska man inte ringa bm när man plussat då? :) jag vet inte, har aldrig gjort detta innan ju :)
    Jo man kan ringa och boka tid för inskrivning på MVC (mödravårdscentral). Men inskrivning brukar ske först kring vecka 10 tror jag så det är ingen brådska i ditt fall.
    Jag går in i vecka 7 imorn och har inte ringt ännu, ville vänta några veckor och se att allt gick bra den första tiden.. 
    Beroende på vart du bor kan det ju finnas olika alternativ privata och landsting så då får du ju fundera ut vart du vill gå.
    Jag har iaf bestämt mig nu och ska ringa i veckan som kommer och boka tid :)

Stort grattis igen och lycka till! Solig
  • Sessilou
    Maggan 86 skrev 2011-06-05 09:07:57 följande:

Det är olika i olika kommuner. Men klart du ska ringa till din MVC. Då bokar dem in dig för inskrivning.
    jag ringde på BIM+7 och fick sen komma på inskrivning i v. 8.
    Grattis till lilla ärtan!
    Less is more=)
  • Maggan 86

Gud vad mycket tips, tack så jättemycket!
    Jag tror att både jag och min sambo vill komma och prata med bm så fort som möjligt, så han tyckte att jag skulle ringa redan imorgon. Han tyckte att jag skulle ha ringt i lördags om de hade haft öppet.

Men nu till en annan fråga. Får man göra ett vul när man träffar bm första gången? För att bestämma vecka o så, eller är det senare? Har sett ul-bilder på v 6+4 osv. Det kanske beror på var man bor det också?

• Körsbärsträd
    Maggan 86 skrev 2011-06-06 07:51:15 följande:
    Gud vad mycket tips, tack så jättemycket!
    Jag tror att både jag och min sambo vill komma och prata med bm så fort som möjligt, så han tyckte att jag skulle ringa redan imorgon. Han tyckte att jag skulle ha ringt i lördags om de hade haft öppet.

Men nu till en annan fråga. Får man göra ett vul när man träffar bm första gången? För att bestämma vecka o så, eller är det senare? Har sett ul-bilder på v 6+4 osv. Det kanske beror på var man bor det också?
    Det är nog olika på olika ställen det också. Jag bad om ett tidigt ultraljud, då sa hon v. 10-12, men kliniken i Danmark jag har varit på vill att man gör ett i v. 7,  och för att jag skulle slippa att åka ner dit igen så fick jag en tid i v. 8.
  • happiness89

om några timmar efter en natts sömn så ska jag testa mig Glad
    nu börjar jag bli nervös

• happiness89
    heythatsmybike skrev 2011-06-08 00:32:20 följande:
    extremt torr i halsen, torra slemhinnor överhuvudtaget, trött, halsbränna, ömma bröst, utebliven mens..
    ta ett test och kolla om du är gravid... :)
  • Mantra

Jag ringde bm idag, och fick tid den 21 juni, alltså i v 6-7 någonstans (är i v 4+1 nu)

• Maggan 86

Jag ringde igår och fick tid 25/7! Det tyckte inte jag eller sambon var acceptabelt, så jag ringde och fick en ny tid idag. Vi ska dit imirgon kl 11!

Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!