• WickedyWitch

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

Hejsan!

Jag plussade den 16maj & är i vecka 5 (4+6) om jag räknar rätt ^^

Nu är jag jätteorolig (även om jag försöker leva normalt & njuta) för att det inte ska gå vägen.
    Detta är första graviditeten & har ingen aning om vad som eg är "normalt" att känna under tidig graviditet.
    Tänkte se vad ni hade för symptom för att kanske lugna mina nerver lite!
    Mina symptom är:

Molvärk (känns ungefär som innan man ska få sin mens men inte riktigt lika ont) Hungrig som tusan! Trött! Gasig i magen Hjärtklappningar Huvudvärk emellanåt Ibland känns det nästan som att man har ett "hål" centrerat i tjejmagen, sjukt skum känsla ;p
    Kände någon kväll att det liksom "strålade" lite i nedre delen av magen, dock inte något som kommit tillbaka.. och lite knip/stickningar också ibland, men ja, antar att det kan ske allt möjligt nu i början :)
  • Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!
  • WickedyWitch
    Mumman skrev 2011-05-27 07:57:08 följande:

Jag känner inte av några symptom alls i princip

Har haft lite molvärk till och från, någon dag nästan hela dagen, men annars ingenting. Lite små ömma bröstvårtor om man tar på dom, men ingenting mer.

Känns konstigt att grav testerna visar positivt, men att jag knappt har några symptom...Är i vecka 4-5

Vissa känner i princip inget alls! Det går också upp och ner. Har ibland dagar då jag inte känner mycket alls, för att sedan nästa dag må illa, ha molvärk i massor & gasig som tusan! ^^
  • Mumman
    WickedyWitch skrev 2011-05-27 13:49:20 följande:
    Vissa känner i princip inget alls! Det går också upp och ner. Har ibland dagar då jag inte känner mycket alls, för att sedan nästa dag må illa, ha molvärk i massor & gasig som tusan! ^^
    Hm.. ja okej. Knepigt att det ska vara så olika för alla :) Men man funkar ju olika antar jag!
  • WickedyWitch
    Mumman skrev 2011-05-27 16:07:37 följande:
    Hm.. ja okej. Knepigt att det ska vara så olika för alla :) Men man funkar ju olika antar jag!
    Du behöver nog inte oroa dig :) Kontakta din BM annars så du kan stilla din oro!
  • Mumman
    WickedyWitch skrev 2011-05-27 20:35:18 följande:
    Du behöver nog inte oroa dig :) Kontakta din BM annars så du kan stilla din oro!
    ja, när ska man kontaka dom egentligen?!?! :)
  • WickedyWitch
    Mumman skrev 2011-05-27 21:43:26 följande:
    ja, när ska man kontaka dom egentligen?!?! :)
    När som väl? Jag har redan bokat en tid. Ringde samma dag som jag plussade! Så har tid den 11 Juli :) Hon sa dessutom att det kan va bra att ringa tidfigt så man får en bra tid!
  • Mumman
    WickedyWitch skrev 2011-05-27 22:41:40 följande:
    När som väl? Jag har redan bokat en tid. Ringde samma dag som jag plussade! Så har tid den 11 Juli :) Hon sa dessutom att det kan va bra att ringa tidfigt så man får en bra tid!
    Ja, okej. Vilken vecka är du då i när du ska på första tiden?
  • Körsbärsträd

Hej, får jag följa med i tråden?

Har läst igenom hela nu och känner igen mig i symptomen, svag "mensvärk", ömma bröst, trötthet...

Jag plussade i måndags, troligen i v. 3+3, idag är det 4 veckor sedan mensens första dag.Så jag går in i vecka 5 idag. Vi har gjort inseminaiton i Danmark, har försökt i flera år, gjort utredningar i Sverige och kommit fram till att min man har total avsaknad av spermier. Detta var fjärde inseminationsförsöket, jag är så otroligt lycklig att det har lyckats! Men samtidigt väldigt svårt att tro på det. Så jag blev så glad när jag hittade denna tråden där jag läste att flera hade samma symptom som mig.

• Körsbärsträd

Så glad jag blev Sannah90 när jag läste att dit VUL visade att allt såg bra ut, förstår inte hur en läkare först kan oroa så, förstör dem inte hur viktigt det här är för oss? Måste varit underbart att höra att allt såg bra ut!

• WickedyWitch
    Mumman skrev 2011-05-28 07:43:06 följande:
    Ja, okej. Vilken vecka är du då i när du ska på första tiden?
    12:e eller 13:e om jag inte räknar fel ;p
    Körsbärsträd skrev 2011-05-28 08:22:45 följande:
    Så glad jag blev Sannah90 när jag läste att dit VUL visade att allt såg bra ut, förstår inte hur en läkare först kan oroa så, förstör dem inte hur viktigt det här är för oss? Måste varit underbart att höra att allt såg bra ut!
    Grattis!! Vad underbart att ni blivit gravida äntligen :D
    Här har jag massor av symptom. Det jag har är molvärk (fast vissa dagar känner jag det knappt alls, någon mer?), illamående som tusan ibland, trött(!!), har lätt till gråt och har humörsvängningar, halsbränna till och från, ökad aptit, täppt i näsan och snuvig.

Ja, jag blev så otroligt lättad!! Jag fattar inte heller, den läkaren var så otroligt känslokall när hon pratade med mig också. Hon inser inte hur jobbigt det kan vara att sära på benen framför en främling och under tiden få höra kommentarer som "jag vet inte om det där är en graviditet eller ett blodkärl" !?!? Jisses..

Som tur är ser allt hur bra ut som helst! Nu får vi hoppas knodden vill stanna bara!
  • Maskrosa

Hej å hå.

Nu har morgonillamåendet kommit. Ysch, det kunde gärna hållt sig borta. Har ju haft det på dagarna till och från och vid lukter och sådant men inte som det var igår morse, fy!

Vart inte lätt att häva det igår. Men idag hade jag bunkrat upp med kex vid sängen så knaprade i mig det innan jag klev upp. Antingen så funkade utmärkt eller så vart det bra idag ändå. Men skönt att slippa det i alla fall! =) Dock tycker jag det är svårt att få i sig någon bra frukost! Bara tanken på vettig frukost får det att vända sig i magen. Men men, bättre med en ljus fralla än ingenting det klart. Hoppas de vänder snart.

Men nåt positivt verkar jag ha att komma med också, den värsta tröttheten verkar ha lagt sig, woho! Hoppas verkligen att det inte bara är tillfälligt för det är väldans skönt att inte vara dötrött hela tiden =)

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!