• WickedyWitch

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

Hejsan!

Jag plussade den 16maj & är i vecka 5 (4+6) om jag räknar rätt ^^

Nu är jag jätteorolig (även om jag försöker leva normalt & njuta) för att det inte ska gå vägen.
    Detta är första graviditeten & har ingen aning om vad som eg är "normalt" att känna under tidig graviditet.
    Tänkte se vad ni hade för symptom för att kanske lugna mina nerver lite!
    Mina symptom är:

Molvärk (känns ungefär som innan man ska få sin mens men inte riktigt lika ont) Hungrig som tusan! Trött! Gasig i magen Hjärtklappningar Huvudvärk emellanåt Ibland känns det nästan som att man har ett "hål" centrerat i tjejmagen, sjukt skum känsla ;p
    Kände någon kväll att det liksom "strålade" lite i nedre delen av magen, dock inte något som kommit tillbaka.. och lite knip/stickningar också ibland, men ja, antar att det kan ske allt möjligt nu i början :)
  • Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!
  • Mantra

Oj! Konstigt! Hon ville ha dit mig redan den 13/6 men det passade inte för jobbet, så vi hittade en tid som passade båda den 21:e istället.

• Mumman

Jag ska till gyn på fredag. Hon ville ha mig dit imorgon egentligen, men då jobbar jag. Är i v 7

• jottes
    happiness89 skrev 2011-06-08 16:14:04 följande:
    fick ett + idag...
    grattis!!
  • happiness89
    jottes skrev 2011-06-08 16:15:46 följande:
    grattis!!
    tack.. är så himla lycklig nu... äntligen våran tur
  • jottes
    happiness89 skrev 2011-06-08 16:22:12 följande:
    tack.. är så himla lycklig nu... äntligen våran tur
    kan förstå det :)
  • happiness89
    Maggan 86 skrev 2011-06-08 18:20:33 följande:
    Grattis happiness89!!! Så himla kul!! Visst är det svårt att greppa??
    japp. fortfarande chockad..
  • Mumlan29

Hej! Är lite fundersam och undrar om nån här kan ge lite svar.. jag undrar hur snabbt efter ÄL man kan få reda på om man e grav. lr inte?? hade ÄL den 8 juni och vill väldigt gärna ha ett plus... Har en två årig dotter sen tidigare, men jag kommer ju inte ihåg nästan nåt från den grav. ?! Obestämd Minns att jag i ett tidigt tidigt skeden av den grav. hade malande ont i magen, halsbränna, täppt näsa och bottenlös vad gäller ALL mat... Men hur tidigt kan man känna av symtomen??

• Mantra

Man kan väl plussa runt 4 dagar före beräknad mens ungefär, vilket borde vara ca en vecka efter ägglossning, men vissa plussar inte då, utan på bim eller ännu senare. Jag fick supersvagt plus på bim-4.

• Mumlan29
    Mantra skrev 2011-06-16 22:36:19 följande:
    Man kan väl plussa runt 4 dagar före beräknad mens ungefär, vilket borde vara ca en vecka efter ägglossning, men vissa plussar inte då, utan på bim eller ännu senare. Jag fick supersvagt plus på bim-4.
    tack för ditt svar.. bara att vänta nu då.. känner av "typiska tecken" såsom svälld mage, halsbränna osv... meeen...
  • Mantra

Jag kände också symptom tidigt, men trodde då att det var mensen som var på g, för det var samma känsla. Dock hade jag metallsmak i munnen tidigt som jag inte känt förr inför mens.

• Mumlan29

hmmm, jo jag har oxå lite samma symptom som när mensen ska komma men jag har ett stort sug efter oliver, vilket är något som jag äldrig ätit erller tyckt om... :) hoppas...

• Maggan 86

Mumlan: jag råder dig att vänta ett par dagar efter den dag du ska få din mens. Det är svårt och jobbigt men det är snällast mot dig själv. :)

• Galino

God morgon!

Jag måste fråga er som är lite mer erfarna än mig.. Jag är just nu på BIM +2 och det är inget som tyder på att tant röd är på ingång..

Jag har inga direkta symtom men jag är förstoppad (händer i princip aldrig) och min mage är uppsvälld, känns som en som en spärrballong.. Är det något ni har erfarenhet av?

Jag ska testa, men måste vänta tills imorgon (lönedag ;).

Tack på förhand!

• ViTvåBlirTre
    WickedyWitch skrev 2011-05-21 22:27:12 följande:
    Hejsan!

Jag plussade den 16maj & är i vecka 5 (4+6) om jag räknar rätt ^^

Nu är jag jätteorolig (även om jag försöker leva normalt & njuta) för att det inte ska gå vägen.
    Detta är första graviditeten & har ingen aning om vad som eg är "normalt" att känna under tidig graviditet.
    Tänkte se vad ni hade för symptom för att kanske lugna mina nerver lite!
    Mina symptom är:
    Molvärk (känns ungefär som innan man ska få sin mens men inte riktigt lika ont) Hungrig som tusan! Trött! Gasig i magen Hjärtklappningar Huvudvärk emellanåt Ibland känns det nästan som att man har ett "hål" centrerat i tjejmagen, sjukt skum känsla ;p
    Kände någon kväll att det liksom "strålade" lite i nedre delen av magen, dock inte något som kommit tillbaka.. och lite knip/stickningar också ibland, men ja, antar att det kan ske allt möjligt nu i början :)
    har ALLA dessa symptom o plussade i tisdags, hade BIM igår.
    Hoppas att allt gått bra!
    Galino skrev 2011-07-24 10:41:05 följande:
    God morgon!

Jag måste fråga er som är lite mer erfarna än mig.. Jag är just nu på BIM +2 och det är inget som tyder på att tant röd är på ingång..

Jag har inga direkta symtom men jag är förstoppad (händer i princip aldrig) och min mage är uppsvälld, känns som en som en spärrballong.. Är det något ni har erfarenhet av?

Jag ska testa, men måste vänta tills imorgon (lönedag ;).

Tack på förhand!
    hade dessa symptom innan jag plussade men visste inte då att d va symptom för grav men d e d visst!
    Lycka till!!
Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!