• WickedyWitch

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

Hejsan!

Jag plussade den 16maj & är i vecka 5 (4+6) om jag räknar rätt ^^

Nu är jag jätteorolig (även om jag försöker leva normalt & njuta) för att det inte ska gå vägen.
    Detta är första graviditeten & har ingen aning om vad som eg är "normalt" att känna under tidig graviditet.
    Tänkte se vad ni hade för symptom för att kanske lugna mina nerver lite!
    Mina symptom är:

Molvärk (känns ungefär som innan man ska få sin mens men inte riktigt lika ont) Hungrig som tusan! Trött! Gasig i magen Hjärtklappningar Huvudvärk emellanåt Ibland känns det nästan som att man har ett "hål" centrerat i tjejmagen, sjukt skum känsla ;p
    Kände någon kväll att det liksom "strålade" lite i nedre delen av magen, dock inte något som kommit tillbaka.. och lite knip/stickningar också ibland, men ja, antar att det kan ske allt möjligt nu i början :)
  • Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!
  • Norrtjejjen

mina första symtom var trötthet och svettningar, på nätter och bara jag somnat ett tag. sen kom molvärken. Tyckte annars att det var som det brukar vara när det är nära mens.

• Maggan 86

Jag fattar det inte, men jag Plus idag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HERREGUD!!!
    Vad gör man nu? Vem ringer man?

• Mantra

Miniphone vägrar visa bilderna! Är det ett plus?? Grattis i såna fall:):)

• WickedyWitch
    Maggan 86 skrev 2011-06-04 10:32:48 följande:
    Jag fattar det inte, men jag Plus idag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HERREGUD!!!
    Vad gör man nu? Vem ringer man?
    GRATTIS :D:D:D:D
  • Maggan 86

Tackar så mycket! Hade också velat skåla, men får göra det i alkoholfri cider idag.
    Nu blir det svårt, för ikväll ska vi ha kompisar över, och min sambo vill inte att vi ska säga något än. Jag kommer inte kunna hålla mig, min bästa vän ska komma och hon kommer undra varför jag inte kommer dricka något vin, eller ta nån cigg. Hur ska jag göra? Om hon frågar mig, så har jag ju inte berättat något, tekniskt sett... ;)

• Belladonna1980
    Maggan 86 skrev 2011-06-04 17:30:54 följande:
    Tackar så mycket! Hade också velat skåla, men får göra det i alkoholfri cider idag.
    Nu blir det svårt, för ikväll ska vi ha kompisar över, och min sambo vill inte att vi ska säga något än. Jag kommer inte kunna hålla mig, min bästa vän ska komma och hon kommer undra varför jag inte kommer dricka något vin, eller ta nån cigg. Hur ska jag göra? Om hon frågar mig, så har jag ju inte berättat något, tekniskt sett... ;)
    Så sant,.....blir svårt att hålla sig för kompisen...du kan skylla på att du mår illa att du börjar känna dig sjuk...
  • WickedyWitch
    Belladonna1980 skrev 2011-06-04 17:39:16 följande:
    Så sant,.....blir svårt att hålla sig för kompisen...du kan skylla på att du mår illa att du börjar känna dig sjuk...
    Den typiska frågan om man mår illa ; "Du är inte gravid?" ;) haha!
  • Körsbärsträd
    Belladonna1980 skrev 2011-06-04 17:39:16 följande:
    Säg att du har huvudvärk istället, vill ju inte få ännu mer huvudvärk av vinet =).

Grattis förresten! Roligt kommentar, vem ringer man? Tror inte du behöver ringa någon direkt när du plussar =). Stort grattis och hoppas du får en jättemysig kväll!
  • Lilla Maj 82a

Grattis till Plus!!!

Åh nu har mitt illamående kommit Kräks Med buller och bång!
    Mår skit, sjukt känslig, gråtbild,  illamående, trött..
    Inte på topp.
    MEN - är överlycklig över min graviditet. Måste bara skriva av mig.. =)

Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!