• WickedyWitch

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

Hejsan!

Jag plussade den 16maj & är i vecka 5 (4+6) om jag räknar rätt ^^

Nu är jag jätteorolig (även om jag försöker leva normalt & njuta) för att det inte ska gå vägen.
    Detta är första graviditeten & har ingen aning om vad som eg är "normalt" att känna under tidig graviditet.
    Tänkte se vad ni hade för symptom för att kanske lugna mina nerver lite!
    Mina symptom är:

Molvärk (känns ungefär som innan man ska få sin mens men inte riktigt lika ont) Hungrig som tusan! Trött! Gasig i magen Hjärtklappningar Huvudvärk emellanåt Ibland känns det nästan som att man har ett "hål" centrerat i tjejmagen, sjukt skum känsla ;p
    Kände någon kväll att det liksom "strålade" lite i nedre delen av magen, dock inte något som kommit tillbaka.. och lite knip/stickningar också ibland, men ja, antar att det kan ske allt möjligt nu i början :)
  • Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!
  • Lilla Maj 82a

Haha va roligt, grattis igen!!! Skrattande Ja du kan ju vänta ett par dagar och se att plusset blir starkare, men det blir det säkert!!
    Imorn kommer det nog inte vara så jättestor skillnad, eller det var det inte för mig iaf. Men väntar du ett par dagar så kommer du nog få se ett starkare Plus 
    Ja, man ska ringa MVC och skriva in sig. Men jag har inte gjort det ännu och går in i vecka 7 på måndag. Har hållt på och velat vart jag vill gå.. men tror jag bestämt mig nu så ska ringa på  måndag och boka tid!

• Körsbärsträd
    Mantra skrev 2011-06-03 07:45:28 följande:
    herregud!!!!! wiiiie!!!! Tack!!! HJÄLP!!! Vad ska jag göra nu?? Har två test kvar och hinner absolut inte till apoteket förrän tisdag. När ska jag ta dom sista två tro? Imorgon tror jag, för att se om det blir svagt igen (bim-3 imorgon) och sen blir det nog måndag nästa om jag kan hålla mig. Om båda visar streck blir det cb digital på tisdag=) När ringer man bm?
    Det är klart det är positivt! Man ser ju det klart och tydligt, grattis!!!

Tror inte du behöver ha bråttom med att ringa barnmorskan, jag ringde igår, när det hela har sjunkit in lite. Men det verkar vara olika överallt, vissa får man komma till först i v. 10, vissa vill att man kommer med en gång. Men låt det smälta in någon dag, tag ett test till imorgon eller söndag, och var lycklig! Grattis igen!
  • Mantra

På måndag är det röd dag;) då har nog bm stängt. Ska köpa ett cb digital på tisdag, har mina två stickor kvar som får räcka över helgen. varannan dag får det väl bli=)Lördag och måndag, eller lördag och söndag om jag inte kan hålla mig;) Detta känns hur konstigt som helst, man oroar sig ju för mf och grejer, så man vågar liksom inte ta ut lyckan såhär i förväg. Men OM jag plussat så är det ovanligt, jag är ju 30 år och detta är första gången jag är gravid ever, och det är första försöket för oss=)

• Körsbärsträd

Hej tjejer, jag går in i v. 6 imorgon, har kännt mig alldeles snurrig idag, gick upp vid femtiden och sedan jag kom till jobbet vid sex har jag varit mer eller mindre "yrslig", vrider jag för snabbt på huvudet så snurrar det till, tittar jag upp för fort så snurrar det till, lite läskig känsla. Någon annan som kännt så?

• happiness89
    Körsbärsträd skrev 2011-06-03 06:39:16 följande:
    Hur gick det?
    måste fixa pengar till ett test. så ska nog prata lite med min pappa imorgon när sambon o jag ska dit o grilla... men annars så kan ja lägga till en sak på listan över symptom utöver de som ja redan har

Molvärk (känns lite som mensvärk fast inte så ont)
    Hungrig som tusan!
    Trött!
    Gasig i magen
    Hjärtklappningar
    Huvudvärk emellanåt
    ömma bröst (gör asont att använda bh)

• Belladonna1980
    Mantra skrev 2011-06-03 10:52:52 följande:
    Kände mig också yr idag, och brösten är större!!
    Skogstroll:Grattis till ditt plusPlus!!!!!! Vi hade ÄL samtidigt....kul att hitta ngn med samma datum....
    Jag har inte så många symtomer förutom ömma bröst(enormt) och trött,hungrig. Hungrig brukar jag vara från ÄL frmåt.
    Men tröttheten kan bero på att jag har en förkylning och vart sjukskriven.(Går hemma hela dagarna,uttråkad alltså).
    Men förutom det så är det inte mkt mer.
    Jo,igår börja tröttheten kombineras med yrsel/blodsockerfall? Jag blir så trött o utmattad att jag skakar lite.
    Jag testade imorse,ca kl 05.30. Men negativt! (Rynkar på näsan
    Vad använder du för tester?
  • Mantra

Testade med billiga testers sticka imorse. Alla producerar inte mycket hormon, så därför plussar inte alla tidigt:)

• Belladonna1980
    Mantra skrev 2011-06-03 17:08:43 följande:
    Testade med billiga testers sticka imorse. Alla producerar inte mycket hormon, så därför plussar inte alla tidigt:)
    Har samma test,men jag ska ha bim den 9/6...
  • Mantra

Ja då kanske du får vänta ett par dagar till minst=) Hoppas du plussar också=)=)

Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!