• WickedyWitch

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

Hejsan!

Jag plussade den 16maj & är i vecka 5 (4+6) om jag räknar rätt ^^

Nu är jag jätteorolig (även om jag försöker leva normalt & njuta) för att det inte ska gå vägen.
    Detta är första graviditeten & har ingen aning om vad som eg är "normalt" att känna under tidig graviditet.
    Tänkte se vad ni hade för symptom för att kanske lugna mina nerver lite!
    Mina symptom är:

Molvärk (känns ungefär som innan man ska få sin mens men inte riktigt lika ont) Hungrig som tusan! Trött! Gasig i magen Hjärtklappningar Huvudvärk emellanåt Ibland känns det nästan som att man har ett "hål" centrerat i tjejmagen, sjukt skum känsla ;p
    Kände någon kväll att det liksom "strålade" lite i nedre delen av magen, dock inte något som kommit tillbaka.. och lite knip/stickningar också ibland, men ja, antar att det kan ske allt möjligt nu i början :)
  • Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!
  • WickedyWitch
    Maskrosa skrev 2011-05-31 10:34:49 följande:
    Hej å hå.

Nu har morgonillamåendet kommit. Ysch, det kunde gärna hållt sig borta. Har ju haft det på dagarna till och från och vid lukter och sådant men inte som det var igår morse, fy!

Vart inte lätt att häva det igår. Men idag hade jag bunkrat upp med kex vid sängen så knaprade i mig det innan jag klev upp. Antingen så funkade utmärkt eller så vart det bra idag ändå. Men skönt att slippa det i alla fall! =) Dock tycker jag det är svårt att få i sig någon bra frukost! Bara tanken på vettig frukost får det att vända sig i magen. Men men, bättre med en ljus fralla än ingenting det klart. Hoppas de vänder snart.

Men nåt positivt verkar jag ha att komma med också, den värsta tröttheten verkar ha lagt sig, woho! Hoppas verkligen att det inte bara är tillfälligt för det är väldans skönt att inte vara dötrött hela tiden =)

Hur går det för er andra?
    Mitt illamående har också fått full fräs! Jobbade 26 timmar i helgen, och när jag vaknade efter min rast så höll jag på att spy. Som tur är kom min underbara kollega som en räddare i nöden och bjöd mig på taco's ^^
    Sen dess har jag varit illamående varje dag - no fun, men det är en bekräftelse på att nån lever där inne iallafall ^^
    Min trötthet sitter fortf i, kan inte hålla mig vaken på kvällarna alls. Jag bara somnar hur mycket jag än vill vara vaken. Frukost går okej. Brukar äta en yogurt, ta en dusch sedan äta mer ordentligt. Det funkar faktiskt :)
    Är dock sjukt törstig också och dricker mer, men vet att även detta kan vara vanligt. Och nyser som bara den, och är täppt i näsan, någon mer?

Skönt för dig att tröttheten är borta, hoppas det håller i sig ^^ Min bröst har blivit riktigt stora nu O.o & har grymt svullen mage, ser nästan ut som en liten babykula redan. Gick in i vecka 7 igår :) Så är 6+1 idag!
  • Maskrosa

Ja de var tur du hade kollegan där =) Ja det är väl så man får se det, tecken på att det verkar gå rätt till där inne! Men svårt att tänka så när man mår illa hehe. 

Hoppas din trötthet försvinner snart den med, vart så skönt att inte ligga å halvsova hela kvällen innan man tog sig till sängen. Fick tvinga mig själv att gå och lägga mig igår istället :P

Testade yoghurt direkt när jag klev upp igår, men det funkade inte för mig. Inget jag stoppade i mig verkade fungera men som tur är försvann det till slut iaf. Så jobbigt när man tror att man ska spy samtidigt som man är vrålhungrig! Skum känsla!

Ja jösses, täppt näsa ja. Men jag är allergisk och brukar ta allergimedicin så här års men det ska man inte ta om man är gravid. Så det är riktigt jobbigt! Blir nästan tokig när man får de värsta "allergiattackerna" med kliande, täppt näsa, nysningar heeela tiden, kli i öron och hals m.m. Hua mig. Måste ringa läkare för att försöka höra om de finns nån medicin som är mer ok. Men jag haaatar att vara i kontakt med läkare så när det inte är som värst så står man hellre ut med allergibesvären än ringer vårdcentralen.

Ja jag är i 6+3 och är också ganska svullen, känns skumt att inte komma upp med ganska platt mage på morgnarna länge. Det är en liten kula redan då och på kvällen är den betydligt större.

• Mantra

Jag har superont i brösten sen igår. Brukar ha det före mens också, men minns ej exakt när. Har ju bim om ca en vecka..suck vad tiden står stilla!!

• WickedyWitch
    Maskrosa skrev 2011-05-31 10:53:37 följande:

Ja de var tur du hade kollegan där =) Ja det är väl så man får se det, tecken på att det verkar gå rätt till där inne! Men svårt att tänka så när man mår illa hehe. 

Hoppas din trötthet försvinner snart den med, vart så skönt att inte ligga å halvsova hela kvällen innan man tog sig till sängen. Fick tvinga mig själv att gå och lägga mig igår istället :P

Testade yoghurt direkt när jag klev upp igår, men det funkade inte för mig. Inget jag stoppade i mig verkade fungera men som tur är försvann det till slut iaf. Så jobbigt när man tror att man ska spy samtidigt som man är vrålhungrig! Skum känsla!

Ja jösses, täppt näsa ja. Men jag är allergisk och brukar ta allergimedicin så här års men det ska man inte ta om man är gravid. Så det är riktigt jobbigt! Blir nästan tokig när man får de värsta "allergiattackerna" med kliande, täppt näsa, nysningar heeela tiden, kli i öron och hals m.m. Hua mig. Måste ringa läkare för att försöka höra om de finns nån medicin som är mer ok. Men jag haaatar att vara i kontakt med läkare så när det inte är som värst så står man hellre ut med allergibesvären än ringer vårdcentralen.

Ja jag är i 6+3 och är också ganska svullen, känns skumt att inte komma upp med ganska platt mage på morgnarna länge. Det är en liten kula redan då och på kvällen är den betydligt större.

Haha precis. Man slumrar till hela tiden!
    Oh, vad jobbigt :( Jag väntar bara på kräk-episoderna när nu de kommer (om de kommer) *hoppas inte*
    Idag har jag ändå mått helt ok, fast hade riktigt mkt molvärk i morse, har oftast det som värst på morgonar och kvällar.

Ja, kanske har jag en släng av pollenallergi också!

Jag är hungrig för jämnan! Kan äta en riktigt stor portion för att sedan vara sugen på en massa annat en halvtimme senare. Haha ^^

Ja, kula har jag också nu! Hela tiden. Och som du säger - mest på kvällen. Känner mig dessutom väldigt "uppblåst" hela tiden ;p
  • Maskrosa

Fast de kan ju vara gravidnästäppa du har med med, har läst att det är ganska vanligt. Vissa har det tydligen hela graviditeten för att sedan släppa när barnet är fött. Skumt!

Ja hungrig ja.. Jag blir snart tokig! Hungrig heeeela tiden! Kommer bli stor som ett hus. Sen kan man äta något vettigt så blir man illamående istället. Och en halvtimme senare hungrig igen! Men jag är inte sugen på nåt utan har svårt att hitta något som går ner. Skitjobbigt!

• Mantra

Nu ikväll har jag fått typ blodsmak i munnen, och det blir bara starkare och starkare..Jag blir galen av att inte veta!!

• happiness89
    WickedyWitch skrev 2011-05-21 22:27:12 följande:
    Hejsan!

Jag plussade den 16maj & är i vecka 5 (4+6) om jag räknar rätt ^^

Nu är jag jätteorolig (även om jag försöker leva normalt & njuta) för att det inte ska gå vägen.
    Detta är första graviditeten & har ingen aning om vad som eg är "normalt" att känna under tidig graviditet.
    Tänkte se vad ni hade för symptom för att kanske lugna mina nerver lite!
    Mina symptom är:
    Molvärk (känns ungefär som innan man ska få sin mens men inte riktigt lika ont) Hungrig som tusan! Trött! Gasig i magen Hjärtklappningar Huvudvärk emellanåt Ibland känns det nästan som att man har ett "hål" centrerat i tjejmagen, sjukt skum känsla ;p
    Kände någon kväll att det liksom "strålade" lite i nedre delen av magen, dock inte något som kommit tillbaka.. och lite knip/stickningar också ibland, men ja, antar att det kan ske allt möjligt nu i början :)
    jag har precis allt du skrivit fast har dock inte kollat om jag är gravid än :S tror jag är nervös för att det inte ska vara en bebis på g. än så länge så är mensen 1 vecka sen. så funderar på att ta ett test och hoppas på det bästa.
  • Mantra

Klart du måste testa! En vecka sen mens, då får du ju rätt svar direkt ju=)

• happiness89
    Mantra skrev 2011-05-31 23:12:34 följande:
    Klart du måste testa! En vecka sen mens, då får du ju rätt svar direkt ju=)
    ja det har du rätt i. men är så rädd att det inte ska vara det jag så gärna vill. men som du säger bättre att kolla. för det verkar som om jag är gravid. även min kompis har sagt åt mig att kolla....så ska nog göra det. håll tummarna , det gör jag ial
Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!