• WickedyWitch

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

Hejsan!

Jag plussade den 16maj & är i vecka 5 (4+6) om jag räknar rätt ^^

Nu är jag jätteorolig (även om jag försöker leva normalt & njuta) för att det inte ska gå vägen.
    Detta är första graviditeten & har ingen aning om vad som eg är "normalt" att känna under tidig graviditet.
    Tänkte se vad ni hade för symptom för att kanske lugna mina nerver lite!
    Mina symptom är:

Molvärk (känns ungefär som innan man ska få sin mens men inte riktigt lika ont) Hungrig som tusan! Trött! Gasig i magen Hjärtklappningar Huvudvärk emellanåt Ibland känns det nästan som att man har ett "hål" centrerat i tjejmagen, sjukt skum känsla ;p
    Kände någon kväll att det liksom "strålade" lite i nedre delen av magen, dock inte något som kommit tillbaka.. och lite knip/stickningar också ibland, men ja, antar att det kan ske allt möjligt nu i början :)
  • Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!
  • WickedyWitch
    FridaKarin skrev 2011-05-22 21:37:30 följande:
    Ja de är ju jobbigt i början att må illa hela tiden .. Men när tror du att du kommer ha BF då?
    När jag tog en uträknare här på fl så blev det ~ 22 januari! :)
  • WickedyWitch
    FridaKarin skrev 2011-05-23 08:50:31 följande:
    Åååh vad mysigt :) En liten 12:a :) Jag får en 11:a :) 

Yes ^^
    Ja :D vilket stjärntecken blir det tro? :D
  • Mantra

Jag har bim 7/6 så jag vet inte om det tagit sig, men har känt ett tryck på livmoderhalstappen de senaste två dagarna och igår hade jag hicka flera gånger, har aldrig hicka! Sen har jag varit täppt i näsan två nätter.. Tidiga tecken?? Hoppas:)

• WickedyWitch
    Mantra skrev 2011-05-23 11:07:53 följande:
    Jag har bim 7/6 så jag vet inte om det tagit sig, men har känt ett tryck på livmoderhalstappen de senaste två dagarna och igår hade jag hicka flera gånger, har aldrig hicka! Sen har jag varit täppt i näsan två nätter.. Tidiga tecken?? Hoppas:)
    Spännande!

Känner inte igen trycket, men der drar & spänner en del i ljumskarna & tjejmagen!
    Täppt i näsan har jag inte själv varit men vet att det kan vara ett tecken :D
  • Mantra

Det känns urkonstigt det där trycket.. Blir nästan orolig. Men jag vet ju inte ens om det tagit sig ännu så man ska väl inte hetsa upp dig heller. Har ju gjort en konisering innan så man oroar sig lite extra..

• Lilla Maj 82a
    WickedyWitch skrev 2011-05-22 20:03:10 följande:
    Jag har samma som du! Det drar och gör lite ont i äggstocks-området, men det ska nog inte vara någon fara :) Vissa har mer ont än andra och ja - så länge man inte blöder så får man se det som positivt. Det är ju ett tecken på att någon ligger & växer där inne ;)

Mina bröst har börjat ömma som f*n!! I morse kunde jag knappt röra vid dem, de gjorde ont som sjutton!

Familjen vet här också, förutom sambons föräldrar. De ska få veta efter vul:et på tisdag :) Vill se att allt ser bra ut först..
    Vännerna får nog vänta ytterligare lite till!
    Åh spännande med VUL! Hur kommer det sig att du gör det så pass tidigt? 

Ja vännerna får vänta ett tag till, men alltså det är svårt med sommaren och det fina vädret haha.. AW och goda kalla drinkar hör ju liksom till!! Undra hur länge man kan dölja Skrattande
  • Mantra

Det var bara äl. Starkt positivt äl test igårkväll. Så det blev mys;)

• WickedyWitch
    Lilla Maj 82a skrev 2011-05-23 20:40:30 följande:
    Åh spännande med VUL! Hur kommer det sig att du gör det så pass tidigt? 

Ja vännerna får vänta ett tag till, men alltså det är svårt med sommaren och det fina vädret haha.. AW och goda kalla drinkar hör ju liksom till!! Undra hur länge man kan dölja Skrattande
    Jag har haft problem med smärtor osv.

Var på vul, och det visade sig att själva graviditeten inte kan vara mer än 2-3 veckor gammal, vet inte riktigt hur allt blir då. Man kunde iaf bara se en svart prick och ingenting mer. Nu har de ta hcg-prov (blod)  och ska ta det om 2 dagar igen och ännu ett vul den 31:a för att se om det är en normal graviditet. Just nu känner jag mig ledsen, förvirrad & hopplös. Vet inte vad som händer med min kropp :( Har inga svar, bara en massa frågor i luften.
  • Freja0811

Jag känner igen mig, har bim på torsdag, men har den senaste veckan mått superkonstigt, med alla symptom, är precis som när jag väntade mitt första barn.
    Tog dock ett test för några dagar sedan men det var negativt.

Vi planerar egentligen inte barn, men tar det sig så är det mer än välkommet.

(är dock lite orolig för om jag inte är gravid, vad är det då)

Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!