Maskrosa skrev 2011-05-25 10:59:23 följande:
Ysch vad jobbigt att ni ska ha så ont. Inte alls trevligt. Får hoppas allt ser bra ut idag
Sannah90! Hur har du mår du annars?
Själv känner jag nästan ingenting. Hade lite huggande igår första gången på flera dagar men annars är det bra brösten som ömmar och är tyngre. Och att man är hungrigare och lite tröttare än vanligt.
Men känner mig inte ett dugg gravid! Tror jag är på dag 5+4 idag och i måndags tog jag tag i att ringa barnmorskemottagningen. Så jag fick tid för hälsosamtal där den 8:e juni. Har börjat skriva upp lite funderingar som dyker upp. Mest rör det att jag är vegetarian så man är lite orolig att man ska få i sig allt som behövs! Att jag får i mig tillräckligt har jag aldrig varit orolig för men nu är det ju ett annat liv som man har ansvar för också så då blir man lite extra orolig. Synd bara att man har noll motivation att stå i köket att laga massa bra mat.
JAA! Allt såg bra ut enligt den andra läkaren igår :D Helt normalt för att vara 5+.
Tycker det är jättekonstigt att den andra läkaren sa att man inte ens kunde se att jag var gravid :S Snacka om att göra mig otroligt ledsen och orolig i onödan..
Nu är det iaf konstaterat att allt ser fint ut :D
Var på en informations-träff igår där de berättade vad man skulle äta, inte äta, fosterdiagnostik osv =) Allt börjar kännas väldigt verkligt nu ^^
Du, jag hade precis två dagar i sträck där jag kända nada. Ingenting förutom lite vagt illamående som lika gärna hade kunnat vara från att äta lite fel. Oroa dig inte, symptom kommer och går. Igår kände jag mig absolut inte gravid, idag känner jag mig som ett hormon-monster. Det är lustigt hur kroppen fungerar.
Ring en barnmorska och prata eller försök boka in en tid tidigare och berätta att du är orolig.
Det förstår jag. Det med mat är svårt. Jag försöker äta sunt och som vanligt. Som de sa igår - man ska äta lika mycket som vanligt (kanske en frukt mer) men man ska dela upp det till mindre portiner oftare under dagen!
Försök hitta någon slags "veg-lista för gravida", kanske finns nåt sånt på nätet?
tsjostrom skrev 2011-05-25 11:15:02 följande:
tjo har samma just nu men min läkare sa det är normalt under tiden det är så tidigt att bara se en säck. Man måste bara låta tiden gå lite. Tyvärr kan man inte trolla fram dom små i magen så man får en titt å lugna ner sitt mammahjärta ;) hoppas allt går bra
Ja, det sa den senaste läkaren nu också =)
Den andra läkaren måste varit trött eller något. Nä, det är ju synd xD Man vill bara se det lilla knytet!
Allt gick bra :) Tack!