• WickedyWitch

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

Hejsan!

Jag plussade den 16maj & är i vecka 5 (4+6) om jag räknar rätt ^^

Nu är jag jätteorolig (även om jag försöker leva normalt & njuta) för att det inte ska gå vägen.
    Detta är första graviditeten & har ingen aning om vad som eg är "normalt" att känna under tidig graviditet.
    Tänkte se vad ni hade för symptom för att kanske lugna mina nerver lite!
    Mina symptom är:

Molvärk (känns ungefär som innan man ska få sin mens men inte riktigt lika ont) Hungrig som tusan! Trött! Gasig i magen Hjärtklappningar Huvudvärk emellanåt Ibland känns det nästan som att man har ett "hål" centrerat i tjejmagen, sjukt skum känsla ;p
    Kände någon kväll att det liksom "strålade" lite i nedre delen av magen, dock inte något som kommit tillbaka.. och lite knip/stickningar också ibland, men ja, antar att det kan ske allt möjligt nu i början :)
  • Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!
  • Lilla Maj 82a
    WickedyWitch skrev 2011-05-24 09:45:47 följande:
    Jag har haft problem med smärtor osv.

Var på vul, och det visade sig att själva graviditeten inte kan vara mer än 2-3 veckor gammal, vet inte riktigt hur allt blir då. Man kunde iaf bara se en svart prick och ingenting mer. Nu har de ta hcg-prov (blod)  och ska ta det om 2 dagar igen och ännu ett vul den 31:a för att se om det är en normal graviditet. Just nu känner jag mig ledsen, förvirrad & hopplös. Vet inte vad som händer med min kropp :( Har inga svar, bara en massa frågor i luften.
    Nej men vad tråkigt att höra Rynkar på näsan Jag hoppas verkligen att proven visar att allt är i sin ordning..
    Men när dom säger 2-3 veckor menar dom från befruktning då? Eller senaste mensens första dag?
    Har du haft jätteont? Blir också lite orolig.. har ju känt mensvärksliknande smärtor i magen som kommer och går. Ibland gör det mycket ont, ibland känns det inte alls..

Hoppas det ordnar sig för dig, massa kramar
  • WickedyWitch
    Lilla Maj 82a skrev 2011-05-24 12:44:10 följande:
    Nej men vad tråkigt att höra Rynkar på näsan Jag hoppas verkligen att proven visar att allt är i sin ordning..
    Men när dom säger 2-3 veckor menar dom från befruktning då? Eller senaste mensens första dag?
    Har du haft jätteont? Blir också lite orolig.. har ju känt mensvärksliknande smärtor i magen som kommer och går. Ibland gör det mycket ont, ibland känns det inte alls..

Hoppas det ordnar sig för dig, massa kramar
    De ringde mig idag från KK och ville göra ett till vul imorgon. Både för att se nogrannare på själva "graviditeten" som förmodligen låg i livmodern men också för att se om det kan vara ett x.
    De tog blodprov och min hcg är rätt hög. 3000-någonting låg den på.

2-3 veckor efter befruktning antar jag, annars hade jag ju inte ens varit gravid ännu ^^ haha!

Oroa dig inte, det är helt normalt. Jag har haft molvärk väldigt mycket innan, är mer orolig nu när jag inte känner den alls lika mycket. Kommer bara ibland och rätt så dovt. Innan hade jag den nästan dagarna igenom och rätt mycket.

Alla kroppar är ju olika också :)

Jag hade väldigt ont igår, nästan så ont att jag spydde. Det var rätt obehagligt, sen gick det över lika snabbt igen i princip..

Får se hur det går imorgon!

Tack så mycket, kram på dig med!
  • Maskrosa

Ysch vad jobbigt att ni ska ha så ont. Inte alls trevligt. Får hoppas allt ser bra ut idag Sannah90! Hur har du mår du annars?

Själv känner jag nästan ingenting. Hade lite huggande igår första gången på flera dagar men annars är det bra brösten som ömmar och är tyngre. Och att man är hungrigare och lite tröttare än vanligt.

Men känner mig inte ett dugg gravid! Tror jag är på dag 5+4 idag och i måndags tog jag tag i att ringa barnmorskemottagningen. Så jag fick tid för hälsosamtal där den 8:e juni. Har börjat skriva upp lite funderingar som dyker upp. Mest rör det att jag är vegetarian så man är lite orolig att man ska få i sig allt som behövs! Att jag får i mig tillräckligt har jag aldrig varit orolig för men nu är det ju ett annat liv som man har ansvar för också så då blir man lite extra orolig. Synd bara att man har noll motivation att stå i köket att laga massa bra mat.

• tsjostrom
    WickedyWitch skrev 2011-05-24 09:45:47 följande:
    Jag har haft problem med smärtor osv.

Var på vul, och det visade sig att själva graviditeten inte kan vara mer än 2-3 veckor gammal, vet inte riktigt hur allt blir då. Man kunde iaf bara se en svart prick och ingenting mer. Nu har de ta hcg-prov (blod)  och ska ta det om 2 dagar igen och ännu ett vul den 31:a för att se om det är en normal graviditet. Just nu känner jag mig ledsen, förvirrad & hopplös. Vet inte vad som händer med min kropp :( Har inga svar, bara en massa frågor i luften.
    tjo har samma just nu men min läkare sa det är normalt under tiden det är så tidigt  att bara se en säck. Man måste bara låta tiden gå lite. Tyvärr kan man inte trolla fram dom små i magen så man får en titt å lugna ner sitt mammahjärta ;) hoppas allt går bra
  • WickedyWitch
    Maskrosa skrev 2011-05-25 10:59:23 följande:
    Ysch vad jobbigt att ni ska ha så ont. Inte alls trevligt. Får hoppas allt ser bra ut idag Sannah90! Hur har du mår du annars?

Själv känner jag nästan ingenting. Hade lite huggande igår första gången på flera dagar men annars är det bra brösten som ömmar och är tyngre. Och att man är hungrigare och lite tröttare än vanligt.

Men känner mig inte ett dugg gravid! Tror jag är på dag 5+4 idag och i måndags tog jag tag i att ringa barnmorskemottagningen. Så jag fick tid för hälsosamtal där den 8:e juni. Har börjat skriva upp lite funderingar som dyker upp. Mest rör det att jag är vegetarian så man är lite orolig att man ska få i sig allt som behövs! Att jag får i mig tillräckligt har jag aldrig varit orolig för men nu är det ju ett annat liv som man har ansvar för också så då blir man lite extra orolig. Synd bara att man har noll motivation att stå i köket att laga massa bra mat.
    JAA! Allt såg bra ut enligt den andra läkaren igår :D Helt normalt för att vara 5+.
    Tycker det är jättekonstigt att den andra läkaren sa att man inte ens kunde se att jag var gravid :S Snacka om att göra mig otroligt ledsen och orolig i onödan..

Nu är det iaf konstaterat att allt ser fint ut :D
    Var på en informations-träff igår där de berättade vad man skulle äta, inte äta, fosterdiagnostik osv =) Allt börjar kännas väldigt verkligt nu ^^

Du, jag hade precis två dagar i sträck där jag kända nada. Ingenting förutom lite vagt illamående som lika gärna hade kunnat vara från att äta lite fel. Oroa dig inte, symptom kommer och går. Igår kände jag mig absolut inte gravid, idag känner jag mig som ett hormon-monster. Det är lustigt hur kroppen fungerar.
    Ring en barnmorska och prata eller försök boka in en tid tidigare och berätta att du är orolig.

Det förstår jag. Det med mat är svårt. Jag försöker äta sunt och som vanligt. Som de sa igår - man ska äta lika mycket som vanligt (kanske en frukt mer) men man ska dela upp det till mindre portiner oftare under dagen!
    Försök hitta någon slags "veg-lista för gravida", kanske finns nåt sånt på nätet?
    tsjostrom skrev 2011-05-25 11:15:02 följande:
    tjo har samma just nu men min läkare sa det är normalt under tiden det är så tidigt  att bara se en säck. Man måste bara låta tiden gå lite. Tyvärr kan man inte trolla fram dom små i magen så man får en titt å lugna ner sitt mammahjärta ;) hoppas allt går bra
    Ja, det sa den senaste läkaren nu också =)
    Den andra läkaren måste varit trött eller något. Nä, det är ju synd xD Man vill bara se det lilla knytet!
    Allt gick bra :) Tack!
  • Lilla Maj 82a

Sannah90 Åh vad skönt att höra att allt var ok Solig Nu kan du slappna av och njuta av graviditeten!
    IDag är första gången jag känner av illamåendet, men det är ytterst ytterst lite.. Det gör inget om det håller sig borta ett tag till hehe..

Imorn åker jag till Paris över helgen, sen går jag in i vecka sex på måndag!!! {#emotions_dlg.flower} TIden går ju så låååångsamt..

• WickedyWitch
    Lilla Maj 82a skrev 2011-05-26 19:31:00 följande:

Sannah90 Åh vad skönt att höra att allt var ok Solig Nu kan du slappna av och njuta av graviditeten!
    IDag är första gången jag känner av illamåendet, men det är ytterst ytterst lite.. Det gör inget om det håller sig borta ett tag till hehe..

Imorn åker jag till Paris över helgen, sen går jag in i vecka sex på måndag!!! {#emotions_dlg.flower} TIden går ju så låååångsamt..

Tack så mycket :D ja, det ska jag göra!

Oh, mitt illamående har kommit för fullt! Har dock inte spytt något *ta i trä*.

Åh, vad kul :D Ja tiden går verkligen långsamt!
  • Mumman

Jag känner inte av några symptom alls i princip

Har haft lite molvärk till och från, någon dag nästan hela dagen, men annars ingenting. Lite små ömma bröstvårtor om man tar på dom, men ingenting mer.

Känns konstigt att grav testerna visar positivt, men att jag knappt har några symptom...Är i vecka 4-5

• Mantra

Jag har känt extra mycket aktivitet sen äl, stickningar i äggstockarna, ilningar. Lite värk i livmodern. Man kan ju alltid hoppas att det tar sig på första:)

Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!