• WickedyWitch

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

Hejsan!

Jag plussade den 16maj & är i vecka 5 (4+6) om jag räknar rätt ^^

Nu är jag jätteorolig (även om jag försöker leva normalt & njuta) för att det inte ska gå vägen.
    Detta är första graviditeten & har ingen aning om vad som eg är "normalt" att känna under tidig graviditet.
    Tänkte se vad ni hade för symptom för att kanske lugna mina nerver lite!
    Mina symptom är:

Molvärk (känns ungefär som innan man ska få sin mens men inte riktigt lika ont) Hungrig som tusan! Trött! Gasig i magen Hjärtklappningar Huvudvärk emellanåt Ibland känns det nästan som att man har ett "hål" centrerat i tjejmagen, sjukt skum känsla ;p
    Kände någon kväll att det liksom "strålade" lite i nedre delen av magen, dock inte något som kommit tillbaka.. och lite knip/stickningar också ibland, men ja, antar att det kan ske allt möjligt nu i början :)
  • Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!
  • WickedyWitch
    Körsbärsträd skrev 2011-06-02 11:48:24 följande:
    Humörsvängningar =), du menar att man kan bli jättearg och börja gråta över att mannen hänger upp tvätten? Kändes helt normalt när det hände, men kände mig ganska dum efteråt. Jag borde ju bli glad över en sån sak, inte arg och ledsen =).

Ja, det står ju överallt om molvärken, men det känns verkligen precis som när mensen ska sätta igång, och det vill jag ju verkligen inte, men ska försöka tänka bort det och inte oroa mig.
    Känner exakt samma molvärk :) Är nog rätt normalt ^^
  • Maggan 86

Hejsan!
    Jag hoppar in här, jag har inte plussat än, men jag har så svårt att tänka mig att jag inte är gravid!
    Jag har:
    * Superömma bröst, de har vuxit en del
    * Magen har varit uppblåst och hård, slappnar jag av ser jag ut att vara i femte månaden (haha)
    * Har haft molvärk till och från under några dagar, oftast på kvällen
    * Mått illa och fått klökningar mellan 11-16 om dagarna.

På lördag har jag BIM+10, och då ha rjag och sambon bestämt att vi ska testa.

Läste att någon hade varit täppt i näsan också? Är det ett symptom??

Grattis till alla som +at!

• Körsbärsträd
    WickedyWitch skrev 2011-06-02 13:45:03 följande:
    Känner exakt samma molvärk :) Är nog rätt normalt ^^
    Skönt att höra att andra också har det.

Ska ni/har ni gjort något tidigt ultraljud?
  • happiness89
    Mumman skrev 2011-06-02 09:17:31 följande:
    Gör ett test nu!! :) Spännande!
    typ. men lovar att skriva så fort jag kollat.går på helspänn varje dag och bara hoppas...
  • happiness89
    Lilla Maj 82a skrev 2011-06-02 10:24:15 följande:
    8 dagar efter BIM?? Oj, det låter ju lovande =) Ja testa testa!!!
    det låter väldigt lovande jag vet. men samtidigt är jag ju lite nervös och rädd att det inte ska vara ett +.. men får hoppas på det
  • Körsbärsträd
    happiness89 skrev 2011-06-02 21:22:13 följande:
    det låter väldigt lovande jag vet. men samtidigt är jag ju lite nervös och rädd att det inte ska vara ett +.. men får hoppas på det
    Hur gick det?
  • Mantra

Jag tror jag har plussat, kan ni hjälpa mig och kolla i mitt galleri? Bim-4 idag..

• Lilla Maj 82a
    Mantra skrev 2011-06-03 07:31:37 följande:
    Jag tror jag har plussat, kan ni hjälpa mig och kolla i mitt galleri? Bim-4 idag..
    Det där är positivt Skogstroll, men ta en sticka till om du är osäker... (jag tror jag testade typ 5 ggr ingen jag vågade tro på resultatet hahah) GRATTIS!!!! Solig
  • Mantra

herregud!!!!! wiiiie!!!! Tack!!! HJÄLP!!! Vad ska jag göra nu?? Har två test kvar och hinner absolut inte till apoteket förrän tisdag. När ska jag ta dom sista två tro? Imorgon tror jag, för att se om det blir svagt igen (bim-3 imorgon) och sen blir det nog måndag nästa om jag kan hålla mig. Om båda visar streck blir det cb digital på tisdag=) När ringer man bm?

Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!