• pluvdo

Hur uttalar du entrecôte?

Ja, hur uttalar du entrecôte och varför uttalar du det så? Vilket uttal anser du vara korrekt och varför?

Jag stör mig så på att de allra, allra flesta inte verkar veta vad det heter.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur uttalar du entrecôte?
  • TheCoopers
    EFI skrev 2011-06-03 01:31:07 följande:
    Ja fattigdomsbevis. Det är en klar brist på bildning att inte känna till något så elementärt som hur entrecôte uttalas, speciellt om man är i restarangbranschen.
    För mig är det brist på bildning att vara en besserwisser och sitta och " förfasas" över andras okunskap .
    Räcker det inte med att du uttalar det som du anser vara rätt ?

Du blir inte mer bildad för att du pekar ut andra som obildade ... lika lite som man blir snyggare för att man säger att någon annan är ful

Dessutom är det enormt ocharmigt med folk som tror sig vet så j*vla mycket ...
    I'm the me I choose to be ...
  • EFI
    TheCoopers skrev 2011-06-03 19:33:28 följande:
    För mig är det brist på bildning att vara en besserwisser och sitta och " förfasas" över andras okunskap .
    Räcker det inte med att du uttalar det som du anser vara rätt ?

Du blir inte mer bildad för att du pekar ut andra som obildade ... lika lite som man blir snyggare för att man säger att någon annan är ful

Dessutom är det enormt ocharmigt med folk som tror sig vet så j*vla mycket ...
    Till skillnad från dig min vän, så tror jag mig inte veta en massa....
    Apple user since 1987
  • EFI
    TheCoopers skrev 2011-06-03 19:34:40 följande:
    och vad är fattigdomsbevis ?
    Haha, och där bekräftade du just min tes!
    Apple user since 1987
  • pluppfamiljen

Ännu ett ulands problem... 

Blivande 6 barns mamma
  • Krokimodell

Man kan säga vilket man vill, då båda accepteras av SAOL.

Ph-värdet=vätejonkoncentrationens negativa dekadiska logaritm
  • Tonx
    EFI skrev 2011-06-03 20:10:18 följande:
    Hur kommer det sig att du känner sådant starkt behov av att hävda dig själv genom att håna andra?
    Om man besitter stora kunskaper så är det kanske bättre att förmedla dem istället för att göra sig lustig över dem som vet mindre?
  • EFI
    Tonx skrev 2011-06-03 21:03:39 följande:
    Hur kommer det sig att du känner sådant starkt behov av att hävda dig själv genom att håna andra?
    Om man besitter stora kunskaper så är det kanske bättre att förmedla dem istället för att göra sig lustig över dem som vet mindre?
    Du läste uppenbarligen inte FamiljenCoopers inlägg till mig... Jag hånar inte de som är mindre vetande, men när de mindre vetande försöker göra sig lustiga på min bekostnad (utan fog) så skräller det till, det bör man ha riktigt klart för sig när man ger sig in i leken.
    Apple user since 1987
  • TheCoopers
    EFI skrev 2011-06-03 20:11:09 följande:
    Haha, och där bekräftade du just min tes!
    Din tes ? du har en egen tes ? Wow imponerad . Snälla förklara istället .. om du kan och försök att göra det utan att göra dig lustig över andra .

En utmaning för dig .. I KNOW
  • TheCoopers
    EFI skrev 2011-06-03 20:10:18 följande:
    Nej du vet helt enkelt inget men gillar att låtsas som du gör det genom att göra dig lustig på andras bekostnad ?

Wow verkligen en UNIK vinkel !
Svar på tråden Hur uttalar du entrecôte?