• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym (Patsy Stone)
    Här och nu skrev 2011-06-07 21:59:22 följande:
    Jag har inte sex med nån för att se vad de kan, utan för att vara nära.
    Då har du missat något i ditt sexliv.
  • Plutteli
    Ok, jag har sex för att det är skönt. Nära kan jag vara på andra vis om det nu bara är det jag är ute efter.
  • annawestergren
    Anonym (snart midsommar) skrev 2011-06-07 21:55:15 följande:
    över 60...usch
    Skulle du tycka det varit ok om din dotter pippade runt med alla i hennes närhet?
    Jag hade skämts ögonen ur mig...rena porrstugan
    Jag tycker det beror på ålder, när min dotter är myndig och har flyttat ut (om jag får någon) så gör hon vad hon vill - gör sina egna misstag och ser om sitt eget hus! Hemma hos mig respekterar alla mina barn MIG och drar varken hem flickvänner eller pojkvänner!

Jag har haft sex EN gång hemma hos min mamma, med barnens pappa efter att vi fått barn och mamma kom på oss!! Så jävla typiskt, har aldrig skämts så mycket i mitt liv - min mamma är inte som alla andra utan väldigt öppen och skiter i avd folk gör - hon drar sig inte heller för att slänga några fräcka kommentarer heler hahah =))

Men under hela min uppväxt har jag aldrig dragit hem en massa killar och dessutom var jag oskuld till jag var 18, träffade barnens pappa och det höll i 6 år - sen levde jag loppan - satan vad jag knullat!!! Oj oj oj - jag skulle aldrig ens erkänna hur många jag varit med under mina singelperioder ahahaha! Finns många godingar i Sthlm - och risken att folk känner varann är obefintlig så man kan göra vad fan an vill!! 
  • Jesper f

Framförallt skule jag nog kräva lite provtagning innan jag tog i människan med tång. Finns ingen orsak att ens ha 34 under hela sin LIVS-tid, om man inte har uppenbara problem med sin självbild. Om man frågar mig.

• Tonx
    Sex är en skön akt för mig, och jag älskar den jag ligger med. Just då. Jag njuter av närheten och jag känner med kropp och själ. Och jag gillar att göra det med olika.

"Se vad de kan" handlar om nyfikenhet, jag blir kåt av att inte riktigt veta, att fantisera och jaga.
  • Hannah76
    Anonym (snart midsommar) skrev 2011-06-07 21:55:15 följande:
    över 60...usch
    Skulle du tycka det varit ok om din dotter pippade runt med alla i hennes närhet?
    Jag hade skämts ögonen ur mig...rena porrstugan
    Vad ska man skämmas över?

Förstår inte detta med att man ska skämmas om man sexat med många. Så länge man själv mår bra över det - vad är problemet?

Sen kan det ju vara så att man själv inte inser att man gör något man mår dåligt av, eller att det är ett symptom på att man mår dåligt.
  • Tonx
    Jesper f skrev 2011-06-07 22:02:17 följande:
    Framförallt skule jag nog kräva lite provtagning innan jag tog i människan med tång. Finns ingen orsak att ens ha 34 under hela sin LIVS-tid, om man inte har uppenbara problem med sin självbild. Om man frågar mig.
    Jag skulle snarare säga att jag har en mycket bra självbild och jag älskar mig själv såpass mycket att jag unnar mig sexet på det sätt jag vill ha det, varken mer eller mindre.
  • Här och nu
  • Emmel
    Provtagnen har jag alltid krävt med de män jag haft förhållande med, d v s när det är så seriöst att det börjar bli dax för att sluta med kondom.
  • Mjolle

Medelsvensson ... har haft 4–7 sexpartner. Herr Svensson har i genomsnitt haft 7,1 sexpartner, fru Svensson har haft 4,6 partner. Stockholmare har fler partner. Och i Jönköpings län har man lägst antal partner.

www.dn.se/livsstil/sadan-ar-svensson

Svar på tråden Är jag "äcklig"?