• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • annawestergren
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 11:33:34 följande:
    Så skrev jag väl inte.Eller föll något ord bort?
    Nej, du skrev det inte bokstavligen men det känns som att du försöker påstå att monogami är annat än vad det är... Vi pratar inte om monogami här! Vi pratar om hur många sexpartners vi haft och huruvida det är äckligt eller inte! 
    Monogam kärlek har vi nog alla haft och förr eller senare kommer även jag att vilja ha det igen - men just nu är det leka runt dom gäller! Sorry! Riskerna må vara större om man har fler men fan vad chockad du skulle bli om du fick viruset första gången du låg över huvud taget - den risken finns också! 

Skyddar man sig så är risken minimal! För alla sjukdomar! 
  • annawestergren
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 11:35:32 följande:
    Något sådant kan det vara. Sedan spelar ju ofta rökning med mera in också. Rökning i kombination med HPV
    lär ju vara en stark riskhöjare vad gäller livmoderhalscancer.
    Chips då? Man får ju cancer av chips också? Måste vi sluta äta det nu? Om jag röker OCH äter chips - ur stor är risken då? Och får HPV-viruset???
  • Dreams Never Ends

Man måste ha grova problem med sin sexualitet om man inte klara sig utan sex när man är singel.

Jag älskar sex, jag har absolut inte bara lugnt mys-sex som någon sa och jag är definitivt INTE pryd! Men det är ovärdigt kroppen att låta 100 andra ta del av den och komma dig så nära...

• kallekula01
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 11:27:03 följande:
    har ingen aning om det går att testa sig för det eller inte men att vaccinera sig för könssjukdomar för att få ligga unt är rent ut sagt patetiskt!

Dom som tror på gud vet också att könssjukdomar finns av en andledning! Justden andleningen att vi inte SKA knulla runt för dom människor som inte fattar det. Men dom som har någorlunda vett förstår ju att man håller sig till kärlek och förhållande-sex.
    Som tur är så är väldigt få i Sverige starkt troende.

Själv tror jag på jultomten istället. Han har i alla fall vett att inte lägga sig i mitt privatliv.
  • Sven Erik Johansson
    martinam skrev 2011-06-08 11:32:14 följande:

Nä nu börjar du gå mig på nerverna... så jag tar här med bort min "anonymitet ERFARENHET" Folk som du gör mig verkligen förbannad. Speciellt efter att man läst din presentation och inser att du nog är värst av oss alla. Förlorat din fru (beklagar) Skaffa en tjej, blev jätte kär, det tar slut, du skaffar en flickvän men du älskar fortfarande din förra flickvän som du hade efter din fru men din flickvän är ok med det... ja menar seriöst? Jag har iaf ett förhållande i taget där jag ÄLSKAR personen som jag är TILLSAMMANS med. Resterande som man har haft sexuella förhållanden med under singeltiden dom har man haft sexuella dragelser till, men inget mer.

Men du, du är ju kär i en å ligger med en annan det DÄT är enligt mig inte bara fel utan JAG skulle känna mig sjukt äcklig och utnyttjad om jag var din nuvarande flickvän.

Och vadå fråga om ORD... Det är du som skrivit monogan typ konstant i dom flesta inlägg å nu kommer du å säger att det bara är en "fråga om ord" Enligt mig är ord sjukt vilktigt när man skriver en text, men där skilljer vi oss tydligen.... :/

Att jag fortfarande älskar den förra kärleken innebär inte att jag har sex med henne. Jag älskar min flickvän också. Den andra kvinnan har en stor plats i mitt hjärta men jag är inte intim fysiskt med någon annan än Gisela.

Gisela vet inte om mina känslor för  den gamla flamman och lider inte av dessa. Är det så hemskt att det finnns två i mitt hjärta. Det handlar om känslor och sådant rår man faktiskt inte på.  Det man rår på är vad man gör konkret fysiskt.

OK-Jag kan använda andra ord än monogam.
  • Sven Erik Johansson
    annawestergren skrev 2011-06-08 11:34:20 följande:
    Åh jag tror jag är käääär!
    Se mitt inlägg 1546
  • martinam

Girl you are in my head! haha tjollahopp nu blir de tvättstugan. Håll ställningarna så länge.

annawestergren skrev 2011-06-08 11:42:03 följande:
    Nej, du skrev det inte bokstavligen men det känns som att du försöker påstå att monogami är annat än vad det är... Vi pratar inte om monogami här! Vi pratar om hur många sexpartners vi haft och huruvida det är äckligt eller inte!
    Monogam kärlek har vi nog alla haft och förr eller senare kommer även jag att vilja ha det igen - men just nu är det leka runt dom gäller! Sorry! Riskerna må vara större om man har fler men fan vad chockad du skulle bli om du fick viruset första gången du låg över huvud taget - den risken finns också!

Skyddar man sig så är risken minimal! För alla sjukdomar!
  • annawestergren
    martinam skrev 2011-06-08 11:36:42 följande:

OH NO YOU DIDN´T!

HÖRRUDU Troende på gud eller ej men man drar fan inte in gud i en konversation om könssjukdommar..

OCH när vi ändå gör det DUM ASS så skall du även kanske ta å kolla dig runt lite gran på gammla tavlor, läsa bibeln (och då inte bara läsa in det du tycker) man var så sjukt jäkla lössläppt förr så du anar inte.. å du.. jungfru maria.. kom igen.. ALLA vet att det krävs en kuk å en fitta för ett barn (nu för tiden även insemination)

Yes jag vet att jag blev inte besökt i en dröm och sen kom storken... Nope! Jag knullade och sen födde jag barn - det gjorde skitont för övrigt!
  • Inima
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 11:44:41 följande:
    Man måste ha grova problem med sin sexualitet om man inte klara sig utan sex när man är singel.

Jag älskar sex, jag har absolut inte bara lugnt mys-sex som någon sa och jag är definitivt INTE pryd! Men det är ovärdigt kroppen att låta 100 andra ta del av den och komma dig så nära...
    Du har rätt.Pryd är inte ett ord man vanligtvis beskriver dig med.
  • Sven Erik Johansson
    Tonx skrev 2011-06-08 11:35:36 följande:
    Skillsmässor? Gymnasielärare?
    Det gick inte riktigt ihop för mig det där. 
    Jo , det gör det faktiskt. Även som gymnasielärare kan man uppleva hur det kommer gråtande elever
    och förklarar varför de inte varit i skolan eller inte kunnat koncentrera sig på en viss uppgift osv.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?