• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • kallekula01

Jag skulle inte kunna tänka mig att vara tillsammans med någon som har levt i celibat bara för "att man ska hålla på sig". Jag kanske har fördomar, men jag klassar ofta dessa människor som torra, tråkiga moraltanter.

Inget ont i att ha träffat sin partner tidigt, men har man haft långa singelperioder så blir det lätt ett större antal sexpartners.

Är hur som helst väldigt glad över att min kvinna liksom jag har haft förhållandevis många sexpartners tidigare i livet. Det tror jag är en förutsättning om förhållandet ska ha en chans att hålla livet ut.

• Anonym (8)

Jag är också 28 år och har endast haft 8 sexpartners. Anledningen till det är att jag haft samma partner i 10 år nu och har aldrig känt att jag behöver någon annan än honom.

Så, betydligt färre sexpartners än du ts men kanske betydligt mer sex?

• annawestergren
    martinam skrev 2011-06-08 11:32:14 följande:

Nä nu börjar du gå mig på nerverna... så jag tar här med bort min "anonymitet ERFARENHET" Folk som du gör mig verkligen förbannad. Speciellt efter att man läst din presentation och inser att du nog är värst av oss alla. Förlorat din fru (beklagar) Skaffa en tjej, blev jätte kär, det tar slut, du skaffar en flickvän men du älskar fortfarande din förra flickvän som du hade efter din fru men din flickvän är ok med det... ja menar seriöst? Jag har iaf ett förhållande i taget där jag ÄLSKAR personen som jag är TILLSAMMANS med. Resterande som man har haft sexuella förhållanden med under singeltiden dom har man haft sexuella dragelser till, men inget mer.

Men du, du är ju kär i en å ligger med en annan det DÄT är enligt mig inte bara fel utan JAG skulle känna mig sjukt äcklig och utnyttjad om jag var din nuvarande flickvän.

Och vadå fråga om ORD... Det är du som skrivit monogan typ konstant i dom flesta inlägg å nu kommer du å säger att det bara är en "fråga om ord" Enligt mig är ord sjukt vilktigt när man skriver en text, men där skilljer vi oss tydligen.... :/

Åh jag tror jag är käääär!
  • Sven Erik Johansson
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-08 11:30:25 följande:
    Nej, det tar ju bara två typer, 16 och 18 om jag minns rätt. Och så förstås de som orsakar större delen av kondylomfallen, 6 och 11.

70% skydd mot livmoderhalscancer ger det i varje fall.
    Något sådant kan det vara. Sedan spelar ju ofta rökning med mera in också. Rökning i kombination med HPV
    lär ju vara en stark riskhöjare vad gäller livmoderhalscancer.
  • Tonx
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 11:32:23 följande:
    Personligen tror jag att flertalet mår bäst av stabilitet i kärlekslivet och jag tror också
    att barn många gånger mår bäst av att växa upp i stabila hem och många far illa vid
    skillsmässor. Jag är gymnasielärare och har upplevt hur åtskilliga elever mått dåligt
    i samband med föräldrars skillmässor och även otrohet.
    Skillsmässor? Gymnasielärare?
    Det gick inte riktigt ihop för mig det där. 
  • martinam

OH NO YOU DIDN´T!

HÖRRUDU Troende på gud eller ej men man drar fan inte in gud i en konversation om könssjukdommar..

OCH när vi ändå gör det DUM ASS så skall du även kanske ta å kolla dig runt lite gran på gammla tavlor, läsa bibeln (och då inte bara läsa in det du tycker) man var så sjukt jäkla lössläppt förr så du anar inte.. å du.. jungfru maria.. kom igen.. ALLA vet att det krävs en kuk å en fitta för ett barn (nu för tiden även insemination)

Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 11:27:03 följande:
    har ingen aning om det går att testa sig för det eller inte men att vaccinera sig för könssjukdomar för att få ligga unt är rent ut sagt patetiskt!

Dom som tror på gud vet också att könssjukdomar finns av en andledning! Justden andleningen att vi inte SKA knulla runt för dom människor som inte fattar det. Men dom som har någorlunda vett förstår ju att man håller sig till kärlek och förhållande-sex.
  • Plutteli
    Personligen tror jag att flertalet mår bäst av stabilitet i kärlekslivet och jag tror också
    att barn många gånger mår bäst av att växa upp i stabila hem och många far illa vid
    skillsmässor. Jag är gymnasielärare och har upplevt hur åtskilliga elever mått dåligt
    Fast du kan ju börja med att göra skillnad på det sex man har som singel utan barn och det man har sedan.
    Jag har haft sex med över 60 personer, sen träffade jag min make och har sedan dess inte haft nån annan än honom. Jag har väldigt många i min närhet vars föräldrar är skilda, inkl min egen man. De som mått dåligt av det hela är de vars föräldrar inte skött separationen snyggt, övriga har inte haft problem av att föräldrarna gått isär och många har även tyckt att det varit enormt skönt att föräldrarna delat på sig. (Min exsambo var tex rätt glad när hans föräldrar "äntligen" gick isär). Otrohet är också det nått helt annat.
  • Anonym (J)

Nej det tycker jag inte, jag har haft sex men.. hm.. 30 pers kanske och jag är 21 år och vart i förhållande i 5 år. Samt nu vart i förhållande i snart 1 år, så tiden jag vart singel på har vart några få månader i mitt liv. Men har hänt att jag haft sex med tre personer på ett dygn vid tre olika tillfällen, alla olika personer. 

• Sven Erik Johansson
    annawestergren skrev 2011-06-08 11:31:14 följande:
    AAAHAHAHAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAA!!!! Fan vad jag älskar människor som är så svaga så dom måste ha en religion med regler för att veta hur dom ska och inte ska uppföra sig! Varfr inte bara älska gud så som du uppfattar honom? Inte som någon annan säger att han är?!

Dessutom är inte det här en religiös tråd - vill du pracka på någon dina fantasier om ett bättre leverna med religion får du göra en egen tråd! 
    Nu tror jag i o för sig the Rain Girl är muslim så hon o jag är väl inte riktigt trosmässigt eniga i allt
    men jag tror inte hon tror på Gud för hon "måste ha regler". Däremot tror hon antagligen att just
    för att Gud älskar oss rekommenderar Gud en viss livsstil men jag är INTE muslim så jag är
    inte på alla punkter enig med henne.

Men som sagt det är en sidodiskusison så jag föreslår vi lägger den till handlingarna.
  • martinam

Fast nu handlar inte den här tråden av otrohet utan om antalet sexpartners. INGEN har sagt någonting om att man har sex med flera samtidigt!!

Svar på tråden Är jag "äcklig"?