• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Sven Erik Johansson
    Joppelina skrev 2011-06-08 17:45:02 följande:
    Jag använder ordet predika efter jag läst igenom dagens inlägg och dina ter sej sådana enligt mej. Du skriver samma sak om och om igen och det känns knappast som att du egentligen inte vill diskutera, utan bara framföra dina värderingar.

Nu hinner jag inte stanna här så länge för jag har annat trevligare för mej, men ska bli intressant att se om dina inlägg ser likadana ut i innehåll som de har gjort hela dagen.
    Bara några svar på några av dina inlägg där intesjälva tådfrågan tas upp dirrekt så mycket:

Jag har nämnt några som jag anser fördelar med att inte ha många sexpartners under livet , men i en del inlägg har jag bara kortfattat nämmnt ståndpunkter eftersom det blev så mycket sidodiskussioner där jag fick svara om andra saker. Där jag citerade ett tomt inlägg var där du gjort tummen upp för något inlägg som jag svarat på till någon annan och sedan hänvisade jag till det svaret.Du frågade i nå´t kort inlägg också om likheten mellan instabilitet/skillsmässor och många sexpartners(om jag minns rätt nu för det blev så många inlägg i tråden). Likheten var helt enkelt att har man haft många sexpartners, förutsatt att man inte har mer än en i taget, så har det ju tagit slut många gånger.
  • I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-06-09 10:09:47 följande:
    Jag tyckte det var gulligt, en smitning hit eller dit liksom
    Ja, de har en ful vana att smita iväg och sen så avskyr de trosor något enormt.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • HäckHäxan
    Joppelina skrev 2011-06-09 09:58:18 följande:
    Igår syndade jag nog på de flesta punkter, till och med oskyddad sex. förrutom spiralen då Flört
    Men vi båda var nytestade

Jag är, hur ska jag nu definiera det, polygam singel med flera långvariga kk-förhållanden samtidigt. Inga fylleragg och ONS här inte,,,

Är oerhört attraherad av mina alskare på olika sätt. Och känner kärlek som till en god vän till dom. Vi kan umgås utan att ha sex också. Och en av dessa har jag alltså träffat under 11 år. Kanske längre än många haft sina fasta förhållanden här.

Jag levde ju trogen i ett fast förhållande i 17 år som dessvärre tog slut av flera anledningar. Försökte hålla ihop detta under många år innan det till slut var en omöjlighet. Så jag har säker också levt trogen med en partner lika länge och kanske längre än många som skrivit här.

En tanke bara. Man trodde väl aldrig när man var 25-30 att det skulle ta slut. Men det gjorde ju det ändå. Ska man då som singel vänta och leva i celibat resten av livet om man inte skulle hitta den rätta igen.

Att människor lever ihop och lyckas hålla samman i 40-60 år har jag upplevt. Men få har kvar samma kärlek och känslor för varandra. Att se ett par pussas likt nyförälskade tonåringar och ändå firat sin 60-åriga Bröllopsdag har jag haft den äran att få uppleva ett par få gånger. Beundransvärt.

Men hur många sådana par finns det? Man vet ju ingenting om framtiden. Om 10 år så kan man vara lika förälskad som innan, men lika gärna kan man ha vuxit ifrån varandra så mycket att man lever ihop som två främlingar. Framförallt om man träffas vid tidig ålder.
    Tror du har en poäng där. Jag tycker det är ybermysigt att se de som hängt ihop länge och fortfarande blir kära I varandra och sånt, underbart att se. Tror dock de är få som hittar rätt med en gång i livet eller att det är rätt 10 år senare, det är så olika och för min del är inget av det fel.

Det som är fel, tycker jag är när folk slutar leva eller göra saker för sin egen skull, när man hänger ihop utan att älska varandra för barnens skull osv, men visst det är ju deras val, jag uppfattar det dock som tragisk och tycker synd om dom.

Att finna kärleken har ju inget med ålder att göra, min mamma var 40 när hon mötte sin man, då hade hon vart ensam med 4 barn i många år och den yngsta var typ 12, de är ihop ännu och det har gått 11 år, så jag håller hoppet uppet med att det finns ingen ålder då kärlek inte längre är viktigt eller går att finna, så om jag så är 60 när jag möter mannen i mitt liv, så kommer jag uppskatta honom lika mkt som jag skulle göra om jag snubblade över honom idag Att få älska och bli älskad är en gåva.

Tills dess tänker jag fortsätta leva mitt liv så som jag vill och mår bra av Solig
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • Joppelina
    I Blackrose I skrev 2011-06-09 10:03:20 följande:
    Good for you. Det är ditt liv och så länge du är nöjd och njuter av det så varsegod. Låter underbart.
    Hoppas du njöt för fullt igår.

Vad andra tycker och tänker om ditt sexliv är verkligen skitsamma. Oftast är det trångsynta stackare som inte har fått något på länge och inte kan se att andra njuter av sex.
    Ja, för mej är det perfekt. Jag har inte sex ofta kan man säga, men uppskattar och njuter av mina älskare på olika sätt. Han jag haft sedan 11 år tillbaka är så att vi träffas då vi båda har varit singlar.

Att det snackas om mej bryr jag mej inte. Och det gör ju det med säkerhet, men bara ett fåtal har stake nog att säga det direkt till mej Flört Jag bor ju i en väldigt liten by nuförtiden.

Men jag anser mej vara mer moralisk än många som lever i sina parrelationer och går bakom ryggen och är otrogna. Det är alldeles säkert bara ett fåtal otrohetsaffärer som kommer upp till dagens ljus. Jag däremot är ärlig med dom jag träffar att jag träffar andra. Sen är det upp till dom att träffa mej eller inte.

Är jag i ett monogamt förhållande är jag trogen kärleken. Däremot har jag levt i ett misshandelsförhållande och där fanns ingen kärlek. Då var jag otrogen. Att jag ej lämnade innan mina affärer då ångrar jag, men som psykiskt nertryckt att man inte var mer värd än en trasa så tyckte jag själv att jag var mer sviken av min partner än om han själv hade varit otrogen sexuellt. Vilket jag senare fick veta att han var.

Skulle jag ha något mer seriöst förhållande i framtiden så skulle jag nog inte kunna leva monogamt sexuellt utan då väntar jag tills jag träffar någon som har samma syn och värderingar som jag själv har.
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-06-09 10:14:06 följande:
    Ja, de har en ful vana att smita iväg och sen så avskyr de trosor något enormt.
    Aha du har också sånna... skumma grejor. Jag går numera oftast i herrboxer, det blir svårare för dom att smita utan mitt medgivande då
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-06-09 10:19:02 följande:
    Aha du har också sånna... skumma grejor. Jag går numera oftast i herrboxer, det blir svårare för dom att smita utan mitt medgivande då
    Mäh! Skäms 
    *Börja inte igen*
  • Joppelina
    I Blackrose I skrev 2011-06-09 10:05:00 följande:
    Åfan, då kommer jag aldrig kunna räkna.
    Joppelina skrev 2011-06-09 10:00:17 följande:
    Skrattande
    Gör som jag, släng trosorna Flört och ha på dej kjol
    Trosor är överskattade och det är urskön att gå runt troslös med kjol.
    Javisst är det Flört
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-09 10:10:55 följande:
    Bara några svar på några av dina inlägg där intesjälva tådfrågan tas upp dirrekt så mycket:

Jag har nämnt några som jag anser fördelar med att inte ha många sexpartners under livet , men i en del inlägg har jag bara kortfattat nämmnt ståndpunkter eftersom det blev så mycket sidodiskussioner där jag fick svara om andra saker. Där jag citerade ett tomt inlägg var där du gjort tummen upp för något inlägg som jag svarat på till någon annan och sedan hänvisade jag till det svaret.Du frågade i nå´t kort inlägg också om likheten mellan instabilitet/skillsmässor och många sexpartners(om jag minns rätt nu för det blev så många inlägg i tråden). Likheten var helt enkelt att har man haft många sexpartners, förutsatt att man inte har mer än en i taget, så har det ju tagit slut många gånger.
    Okey då vet jag vilket inlägg du svarade på. Nej jag ser inte att har "tagit slut" för att man haft många sexpartners. Ett förhållande kanske är lite olika på hur man ser på det, men för mej är det längre och något varaktigt. Och jag antar att du inte ser på detta exempel som ett förhållande. Man träffar en som man blir attraherad av och har sex kanske 1-5 ggr men ingen vill ha mera  s.a.s. Har jag rätt? Jag ser det inte som något förhållande som tar slut om vi inte sedan träffas mera oavsett orsak.

Att det är något som liknar en separation eller skillsmässa ser jag faktiskt inte. Om jag för min egen del hade stannat kvar i mitt långa förhållande så hade det närmat sej 30 år och då hade vi levt under mer än 15 år under otroligt jobbiga familjeförhållanden. Och barnen hade mått oerhört dåligt. Dom är glada att vi gick skilda vägar. Dom är idag vuxna. Turbulensen under separationen och något år efter var jobbiga, men det berodde mer på att vi stannade för länge med varandra. Stannade för barnens skull som istället pga att dom var i 10-13års ålder blev mer involverade än om dom skulle ha varit säg 5-7 år yngre. Dvs ungefär då det började helt gå åt skogen. Så idag ångrar jag att vi utsatte barnen för dessa år.
  • I Blackrose I
    Joppelina skrev 2011-06-09 10:18:52 följande:
    Ja, för mej är det perfekt. Jag har inte sex ofta kan man säga, men uppskattar och njuter av mina älskare på olika sätt. Han jag haft sedan 11 år tillbaka är så att vi träffas då vi båda har varit singlar.

Att det snackas om mej bryr jag mej inte. Och det gör ju det med säkerhet, men bara ett fåtal har stake nog att säga det direkt till mej Flört Jag bor ju i en väldigt liten by nuförtiden.

Men jag anser mej vara mer moralisk än många som lever i sina parrelationer och går bakom ryggen och är otrogna. Det är alldeles säkert bara ett fåtal otrohetsaffärer som kommer upp till dagens ljus. Jag däremot är ärlig med dom jag träffar att jag träffar andra. Sen är det upp till dom att träffa mej eller inte.

Är jag i ett monogamt förhållande är jag trogen kärleken. Däremot har jag levt i ett misshandelsförhållande och där fanns ingen kärlek. Då var jag otrogen. Att jag ej lämnade innan mina affärer då ångrar jag, men som psykiskt nertryckt att man inte var mer värd än en trasa så tyckte jag själv att jag var mer sviken av min partner än om han själv hade varit otrogen sexuellt. Vilket jag senare fick veta att han var.

Skulle jag ha något mer seriöst förhållande i framtiden så skulle jag nog inte kunna leva monogamt sexuellt utan då väntar jag tills jag träffar någon som har samma syn och värderingar som jag själv har.
    Som sagt sötis. Det är ditt liv och du gör det som gör dig lycklig och så länge du inte skadar eller sårar andra så varsegod. Njut för fullt. Man lever bara en gång. Skål
  • LucyStacy
    HäxanSurtant skrev 2011-06-09 10:19:02 följande:
    Har du dresserat dina blygdläggar?

"SITT blygdläppar".
    "Rulla runt. "
    "Spela död".
  • I Blackrose I
    LucyStacy skrev 2011-06-09 10:35:24 följande:
    Har du dresserat dina blygdläggar?

"SITT blygdläppar".
    "Rulla runt. "
    "Spela död".
    Om det ändå gick. Mitt underliv har sin egen vilja och bryr sig inte om vad jag tycker ALLS.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?