• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Joppelina
    HäxanSurtant skrev 2011-06-09 10:17:11 följande:
    Tror du har en poäng där. Jag tycker det är ybermysigt att se de som hängt ihop länge och fortfarande blir kära I varandra och sånt, underbart att se. Tror dock de är få som hittar rätt med en gång i livet eller att det är rätt 10 år senare, det är så olika och för min del är inget av det fel.

Det som är fel, tycker jag är när folk slutar leva eller göra saker för sin egen skull, när man hänger ihop utan att älska varandra för barnens skull osv, men visst det är ju deras val, jag uppfattar det dock som tragisk och tycker synd om dom.

Att finna kärleken har ju inget med ålder att göra, min mamma var 40 när hon mötte sin man, då hade hon vart ensam med 4 barn i många år och den yngsta var typ 12, de är ihop ännu och det har gått 11 år, så jag håller hoppet uppet med att det finns ingen ålder då kärlek inte längre är viktigt eller går att finna, så om jag så är 60 när jag möter mannen i mitt liv, så kommer jag uppskatta honom lika mkt som jag skulle göra om jag snubblade över honom idag Att få älska och bli älskad är en gåva.

Tills dess tänker jag fortsätta leva mitt liv så som jag vill och mår bra av Solig
    Just när jag höll på att separera så började jag på ett nytt jobb. Och där fanns detta paret jag tänker på. Varje kväll när de pussade varanda gonatt och man såg kärleken lysa i deras ögon så började jag gråta inombords, och undrade vad det var för fel på mej som inte kunde hålla ihop mitt förhållande. Jag glömde alla de gånger då jag varit behandlad som en dörrmatta och alla slagen, utan då hamnade jag i den situation som jag tror många förr i tiden känt att man till varje pris ska hålla ihop i nöd och lust. Men för mej var det bara nöd.

Att jag lyckades uppbringa styrka att ta mej ur ett destruktivt förhållande är jag idag så ytterst tacksam över. För själv så tror jag att jag ej hade levt idag om jag hade stannant kvar.
  • HäckHäxan
    LucyStacy skrev 2011-06-09 10:35:24 följande:
    Har du dresserat dina blygdläggar?

"SITT blygdläppar".
    "Rulla runt. "
    "Spela död".
    Du missade attack!
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-06-09 10:33:18 följande:
    Mäh! Skäms 
    *Börja inte igen*
    OKidoki, låter tystnaden tala....   Solig Let there be silence! Död

Nu skall jag cykla i regnet till dagis, mumma det! Skrikandes
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • Anonym (blev många)

Har inte följt tråden,  läst lite här och  där,    Hade ingen aning om att man skulle räkna -  i efterhand är det omöjligt;    jag kan inte räkna dem alla...   P-pillerrevolutionen kom när jag var 22 -  fantastiskt!   På den tiden var p-piller säkra,  vad jag   och väninnorna märkte!

Länge förstod jag inte vitsen med att gifta sig,  när man kunde leva a  la carte.   Blev kallad ÄCKLIG  av väninnas man,  från Asien.   Blev ledsen då,  senare har jag förstått honom.   Väninnan och han håller ihop sedan närmare 40 år.   Mitt äktenskap  när jag var närmare 40  blev kort.   Tror att känslolivet förflackas av att leva som en del av oss gjorde när p-pillret kom.   Sex var  något man bara  gjorde om attraktion fanns.   Fick man gonorre eller trichomonas gick man till  Hud -  och kön och fick medicin.  Minns att en läkare kom ihåg mig från gång till gång...  Hiv/aids  fanns inte då.

Dottern har gjort tvärtom -  vad hon vet om mitt liv /  om det är en reaktion har jag ingen aning om.

Fick idag vänförfrågan på Facebook av en till och från-älskare under 20 år,   förra veckan från en annan jag upplevt en eller två sommarveckor med -  också för länge sedan.  Den sistnämnde hade jag nog inte kommit ihåg om jag försökt räkna.    Min vänlista blir väldigt brokig;   f d älskare (gifta med flera barn,  alla)  varvade med partikamrater och vanliga vänner av båda könen...

• I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-06-09 10:42:10 följande:
    OKidoki, låter tystnaden tala....   Solig Let there be silence! Död
    Nu skall jag cykla i regnet till dagis, mumma det! Skrikandes
    Hehe.

I regnet? Vart bor du? Här är det sol.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Joppelina
    I Blackrose I skrev 2011-06-09 10:34:29 följande:
    Som sagt sötis. Det är ditt liv och du gör det som gör dig lycklig och så länge du inte skadar eller sårar andra så varsegod. Njut för fullt. Man lever bara en gång. Skål
    Jag skulle skada mej själv mest om jag försökte undertrycka mitt sexuella behov.

Leksaker i all ära, men det är som att ge en svältande ett glas vatten...
    mättar bara tillfälligt.
  • annawestergren
    LucyStacy skrev 2011-06-09 01:55:27 följande:
    Love you 2! Äpple
    Och jag har nog inte skrivit så långa meningar likt en trådstartare på familjeliv som just blivit moraliserad och tycker att lilltårna är kvinnans skyldighet att dölja på sommarmånarna så inte karlarna får solsting och det kommer av sig mitt i folktrafiken på E8-an på motorvägen och dimma kommer också.

Du är go du, sköldpaddsförsvarare och Farbror Bosse-anhängare!
    Sov så sött i vaggan nu! så ska du se att kaninerna kommer och äter upp feskemoset! Hjärta
    LucyStacy skrev 2011-06-09 01:58:57 följande:
    Jag ska förklä änd-stackarn med Libresse-bindor och så ska jag köpa grisblod och hälla på, samt skriva en post-it-lapp med pil  på är det står "mens" . Kanske kommer Nisse Lund eller vad han nu heter att llåta mig vara. Kanske kommer han inte göra det. Den som har livet, eller röven, i behåll får se.
    LucyStacy skrev 2011-06-09 02:05:48 följande:
    Det tror jag iallafall. Sist jag läste på ingridienslappen så stod det: Rör ej. Jag tror att Lasse Kronér har semester v. 34 men om man koller i hans almenacka så står det  bara"hemlighetstämplat" på varje dag.  Rambo hade gjort en fettsugning hos Göran Persson så nu röstar han på Vänsterpartiet efter att ha blivit påkörd av en asocial insändarskribent i Hemmets Journal. Om nu tant Röd är en effekt av tant Brun då tror jag att tant lila har ett och annat på sitt samvete.

Farbror Blå har en gul säng, så nu får man inte sjunga Bamsesånger när man fyller år.
    Mina kollegor kommer nu efter att ha läst hela konversationen att sätta ett LVM på mig, blir nog inlåst på rättspsyk i Sundsvall resten av livet! Hahahahahahaha!
  • I Blackrose I
    Joppelina skrev 2011-06-09 10:46:57 följande:
    Jag skulle skada mej själv mest om jag försökte undertrycka mitt sexuella behov.

Leksaker i all ära, men det är som att ge en svältande ett glas vatten...
    mättar bara tillfälligt.
    Ska man aldrig göra. Finns ingen anledning till det. Vad andra tycker och tänker är lika mycket värd som det du trycker ut i toan.

Leksaker är bara en tillfällig tröst. Det är närheten med en manlig kropp, höra andetaget, känna hanss händer överallt, känna honom i sig och hela den biten som ger iallafall mig njutning. Samspelet mellan två människor.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Rakad Apa
    Kinya skrev 2011-06-09 10:53:27 följande:
    34 stycken är väldigt många.
    Beror på vad man jämför med...
Svar på tråden Är jag "äcklig"?