Tonx skrev 2011-06-09 12:16:18 följande:
Haha, sånt där är ju roligt!
Jag har aldrig frågat mina föräldrar om saker, men man har ju diskuterat. De har varit störtsköna på sexfronten.
Apropå föräldrar, alltså, många här kommer ju med argument som "Tänk på era barn, vad de ska skämmas!"
Hallå, våra föräldrar då? Har inte de haft ett liv innan barnen? Eh, jo. Jag vet då om både det ena och det tredje, t.ex att min farsa var byns hingst, träffar än idag fruntimmer i hans hemby som får något drömmande i blicken när man pratar om farsan. Och morsan den lilla jäveln, hon stal faktiskt farsan från sin polare. Dom var förlovade när morsan gick dit o raggade på farsan. Gud vad jag skäms.

Jadu, inte är det någon nyhet direkt. Byns häradsbetäckare gjorde samma sak. Efter ha varit runt på byn så skilde han sej från frun och blev tillsammans med hennes bästa väninna. Han gick bort för något år sen och var runt 80 år.
Mina föräldrar pratade aldrig om sex med mej (födda 30 och 40-tal) Däremot så tog mamma med mej till gyn för att få p-piller då jag blev tillsammans med min pojkvän.
Själv är jag född i början på 60-talet och alltid kunnat prata öppet med sex med mina barn. Inget direkt samtalande om blommor och bin utan mer naturligt när det kommit upp.
Herregud liksom, kommer ihåg när två killar ville leka doktor och jag cyklade där ifrån i panik och då var vi 6-7 år. Nyfikenheten finns där ganska tidigt och det värsta är nog att trycka ner dessa tankar och känslor. Däremot inte sagt att jag tycker att så unga ska ha sex.
Men det hoppas jag att alla förstår