• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Tonx
    Joppelina skrev 2011-06-09 12:42:10 följande:
    Jadu, inte är det någon nyhet direkt. Byns häradsbetäckare gjorde samma sak. Efter ha varit runt på byn så skilde han sej från frun och blev tillsammans med hennes bästa väninna. Han gick bort för något år sen och var runt 80 år.

Mina föräldrar pratade aldrig om sex med mej (födda 30 och 40-tal) Däremot så tog mamma med mej till gyn för att få p-piller då jag blev tillsammans med min pojkvän.

Själv är jag född i början på 60-talet och alltid kunnat prata öppet med sex med mina barn. Inget direkt samtalande om blommor och bin utan mer naturligt när det kommit upp.

Herregud liksom, kommer ihåg när två killar ville leka doktor och jag cyklade där ifrån i panik och då var vi 6-7 år. Nyfikenheten finns där ganska tidigt och det värsta är nog att trycka ner dessa tankar och känslor. Däremot inte sagt att jag tycker att så unga ska ha sex. Flört

Men det hoppas jag att alla förstår
    Då är ju du i samma ålder som mina päron! Er generation verkar vara den första med en hyfsat skön syn på sex.

Ja, det är ju naturligt att vara nyfiken tidigt, även små barn har ju en sexualitet. Små barn onanerar ju, fast de fattar inte vad de gör, bara att det är skönt. Är ju bara att lära dem tidigt att det är okej och att man kan göra sånt ensam. Och sen när barn tittar och tar på varann, det är ju också normalt. Shit man minns ju när man var liten och man höll på och pillade på varann, både tjejer och killar.
  • Anonym (blev många)
    Rakad Apa skrev 2011-06-09 12:46:08 följande:
    Hud- och kön? Låter intressant, vad är det?
    Fanns i Stockholm  på 60-talet;   (finns??)    läkarmottagning dit man gick och testade sig när underlivet började klia -  eller när någon i umgängeskretsen tipsade om att det var dags att ta sig dit.   Man blev testad för förekommande könssjukdomar.   Var man smittad måste man uppge vilka man haft samlag med,  som kunde ha blivit smittade.  Minns en gång när jag uppgav dåtidens mest populäre ungkarl i landet;   med ovanligt för-  och efternamn.   Sjuksköterskan  (?)  som tog emot uppgiften hajade till   "Menar du skådespelaren!?"
  • Joppelina
    Tonx skrev 2011-06-09 12:49:32 följande:
    Då är ju du i samma ålder som mina päron! Er generation verkar vara den första med en hyfsat skön syn på sex.

Ja, det är ju naturligt att vara nyfiken tidigt, även små barn har ju en sexualitet. Små barn onanerar ju, fast de fattar inte vad de gör, bara att det är skönt. Är ju bara att lära dem tidigt att det är okej och att man kan göra sånt ensam. Och sen när barn tittar och tar på varann, det är ju också normalt. Shit man minns ju när man var liten och man höll på och pillade på varann, både tjejer och killar.
    En av mina onanerade vid 2.5 års ålder. Vi gjorde ingen affär av det alls. Hade hon börjat göra det offentligt eller mera tvångsmässigt hade man försiktigt fått ingripa, men detta behövdes aldrig. Kanske också på grund av att vi inte gjorde detta till något onaturligt för henne. Enda jag vet att jag drag igen dörren lite någon enstaka gång utan kommentarer.

Onanerade själv regelbunder från 8-års ålder
  • sirisdotter
    Tonx skrev 2011-06-09 12:49:32 följande:

Menar du att de som föddes på 60-talet var de första att ha skön syn på sex.....
  • Rakad Apa
    Anonym (blev många) skrev 2011-06-09 12:53:57 följande:
    Fanns i Stockholm  på 60-talet;   (finns??)    läkarmottagning dit man gick och testade sig när underlivet började klia -  eller när någon i umgängeskretsen tipsade om att det var dags att ta sig dit.   Man blev testad för förekommande könssjukdomar.   Var man smittad måste man uppge vilka man haft samlag med,  som kunde ha blivit smittade.  Minns en gång när jag uppgav dåtidens mest populäre ungkarl i landet;   med ovanligt för-  och efternamn.   Sjuksköterskan  (?)  som tog emot uppgiften hajade till   "Menar du skådespelaren!?"
    Oj, på den tiden var jag inte ens påtänkt! Haha, skådespelaren? Nu blev jag nyfniken!!
  • Joppelina
    sirisdotter skrev 2011-06-09 12:56:07 följande:
    Menar du att de som föddes på 60-talet var de första att ha skön syn på sex.....
    Tror nog mer att hon menade syn på sex i samband med sina barns uppväxt. Jag skulle nog räkna in många 50-talister där också.

Tidigare var det kanske mer tabu och något man inte direkt pratade med sina barn och tonåringar om. Bara något jag jag själv upplevt och i min närhet. Vet knappt några av mina vänner som direkt kunde ha någon naturlig kommunikation med sina föräldrar. Jo förresten min första pojkväns föräldrar.
  • Anonym (blev många)
    Rakad Apa skrev 2011-06-09 12:56:25 följande:
    Oj, på den tiden var jag inte ens påtänkt! Haha, skådespelaren? Nu blev jag nyfniken!!
    Tillika trubadur -  sjunger gärna faderns visor....
  • LucyStacy
    Anonym (blev många) skrev 2011-06-09 13:42:45 följande:
    Tillika trubadur -  sjunger gärna faderns visor....
    Cornelis? Kaffe
Svar på tråden Är jag "äcklig"?