• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Mariohn
    Rakad Apa skrev 2011-06-09 14:40:15 följande:
    Inte så mycket att vara "stolt" över.
    Inte i mina ögon heller. Jag har en kropp som folk vill ligga med och som vill ligga tillbaka. Jag har jobbat hårt på den och skulle knappast känna mig stolt om jag förnekade mig själv. 
  • Mariohn
    Anonym (Vad beror det på) skrev 2011-06-09 14:41:21 följande:
    Det är upp till var och en hur de vill göra. Jag vill inte ligga runt. Jag har oxå varit singel men inte legat runt för det. Varför inte hålla sig till en partner? Det är inte konstigt att det finns så mycket skit (sjukdomar) som går runt när folk ska ligga med så många som möjligt. Ja det finns skydd som kondom, och den kan spricka. 
    Aha  Alla ska alltså vara som du? Det är i din värld helt omöjligt att folk kanske inte vill ha ett förhållande eller EN partner? Jag har ägnat mig åt det du kallar för "ligga runt" och jag har aldrig haft en sjukdom någonsin. Det sitter ett huvud på min kropp och jag kan använda det. 
  • Anonym (Vad beror det på)
    Rakad Apa skrev 2011-06-09 14:40:15 följande:
    Inte så mycket att vara "stolt" över.
    Nej inte att ha 34 sexpartners heller. Flört
  • Rakad Apa
    Mariohn skrev 2011-06-09 14:39:58 följande:
    Personligen är jag stolt över mig själv för att jag har tillräckligt mycket självkänsla och självförtroende för att ge mig hän åt mina lustar utan att bry mig om vad andra tycker. Min kropp är tacksam och glad och det är jag också. 
    Har lust att skriva "word" men det ordet är så uppbrukt på FL så jag nöjer mig med tummen upp!
  • Anonym (Vad beror det på)
    Mariohn skrev 2011-06-09 14:43:08 följande:
    Aha  Alla ska alltså vara som du? Det är i din värld helt omöjligt att folk kanske inte vill ha ett förhållande eller EN partner? Jag har ägnat mig åt det du kallar för "ligga runt" och jag har aldrig haft en sjukdom någonsin. Det sitter ett huvud på min kropp och jag kan använda det. 
    Har jag inte påstått. Var läste du det någonstans? Ni får vara som ni vill. Jag förstår inte bara varför många vill ha så många sexpartners som möjligt. Du har kanske inte haft någon sjukdom, men ska du fortsätta med att ligga runt så är det förmodligen bara en tidsfråga. 
  • Mariohn
    Anonym (Vad beror det på) skrev 2011-06-09 14:44:13 följande:
    Verkligen inte. Jag förstår inte hur man kan mäta "stolthet" i antal sexpartners. För mig är det skit samma om någon legat med 500 eller 5. Stoltheten sitter väl i att man gör ett medvetet val och står för det man vill och vågar leva sitt liv till fullo. 
  • Mariohn
    Anonym (Vad beror det på) skrev 2011-06-09 14:45:54 följande:
    Har jag inte påstått. Var läste du det någonstans? Ni får vara som ni vill. Jag förstår inte bara varför många vill ha så många sexpartners som möjligt. Du har kanske inte haft någon sjukdom, men ska du fortsätta med att ligga runt så är det förmodligen bara en tidsfråga. 
    Jag har aldrig sagt att jag är ute efter att ha så många sexpartners som möjligt. Det enda jag säger är att jag inte skippar att ha sex om jag vill ha det. Eftersom det vore idiotiskt. Kan du definiera "ligga runt". När ligger man runt? Om jag träffar ts på någon krog och vi har en skitkul kväll tillsammans och är vansinnigt attraherade av varandra...ska jag då låta bli att ligga med honom? Eftersom det ökar antalet sexpartners jag haft? Du vet att det räcker med en sexpartner för att man ska bli sjuk va? 
  • Rakad Apa
    Anonym (Vad beror det på) skrev 2011-06-09 14:41:21 följande:
    Det är upp till var och en hur de vill göra. Jag vill inte ligga runt. Jag har oxå varit singel men inte legat runt för det. Varför inte hålla sig till en partner? Det är inte konstigt att det finns så mycket skit (sjukdomar) som går runt när folk ska ligga med så många som möjligt. Ja det finns skydd som kondom, och den kan spricka. 
    Jag håller mig till en partner om jag är i ett förhållande, men om jag är singel så ser jag ingen anledning till att vara en "munk". Varför neka sig själv njutning?
  • Anonym (blev många)
    Mariohn skrev 2011-06-09 14:41:29 följande:
    Inte i mina ögon heller. Jag har en kropp som folk vill ligga med och som vill ligga tillbaka. Jag har jobbat hårt på den och skulle knappast känna mig stolt om jag förnekade mig själv. 
    Verkar jobbigt att behöva jobba hårt för att bli attraktiv.....    Jag hade snarare allt till skänks.   Har aldrig sminkat mig eller nåt.
  • Rakad Apa
    Anonym (Vad beror det på) skrev 2011-06-09 14:44:13 följande:
    Till skillnad från dig så har jag aldrig påstått att jag är stolt
Svar på tråden Är jag "äcklig"?