• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Scarlet 0007

Tycker 34 är rätt lite.

• ModestyB

Det vore inte "äckligt" om det så var 200 om det var så du ville ha det.
    Om man skulle säga att du förlorade oskulden vid 15, då skulle det inte ens vara 2 personer/å. Alla som inte har långa relationer ska väl inte behöva leva i celibat?

• Anonym (nja)

Äcklig är väl fel ord.
    Men jag kan inte tänka mig att en person som gökar runt med så många mår så där väldigt bra.
    Visst, människan är en sexuell varelse men så många sexpartners när man inte är äldre tror iallafall jag är en väldigt mycket högre siffra än vad som är sunt för en människa som mår bra i sig själv.

Om jag träffade en ny som haft så många sexpartners skulle jag nog inte inleda något allvarligare.
    Detta just för att jag tror att otrohets"risken" är betydligt högre. För har man haft så många på så pass kort tid är det nog rätt få som har varit trogna under de åren.
    Samt att jag är övertygad om att den personen inte mår särskillt bra och det är inte vad jag vill starta ett nytt förhållande med.
    Plus att jag är en person som tycker att sex och kärlek hör ihop. Visst är engångsligg okej - några få gånger. Men inte regelbundet. Bara tanken på att ta dessa risker med helt främmande människor man inte vet något om. Inte ett dugg! Kan vara en massmördare eller vad f-n som helst och engångsligg är en väldigt utsatt situation där ofta alkohol är inblandat. 

Äcklig tycker jag är fel ord, osund är mer passande. Inte så "smart" att utsätta sig för onödiga risker på oliga sätt. Sjukdomar och graviditet går att skydda sig mot, men inte från idioter.

Så nej.
    Jag skulle definitivt backa om min nya partner uppgav 34 sexpartners. Mer bakom pannbenet än så vill jag ha i mitt hem. Och i min säng.

• LucyStacy
    34/28 = 1.214286

Du har alltså haft sex med 1,2 person per år. Så det låter väl som folk i allmänhet.
  • Filbunke
    LucyStacy skrev 2011-06-06 21:42:32 följande:
    34/28 = 1.214286

Du har alltså haft sex med 1,2 person per år. Så det låter väl som folk i allmänhet.
    Öh, vilken bra ekvation....eller inte va .
    För h*n har ju haft i snitt mer än 1.2 sexpartners per år då h*n inte varit sexuellt aktiv i 28/28 år.....får vi hoppas! 
  • Anonym (nja)
    34/28 = 1.214286

Jag utgår ifrån att det handlar om frivilligt sex och inte olika typer av övergrepp under uppväxten.
  • Rakad Apa
    34/28 = 1.214286

Med tanke på att jag varit sexuellt aktiv sedan jag var 17 så är jag lite tveksam till den ekvationen
  • LucyStacy
    Rakad Apa skrev 2011-06-06 21:50:26 följande:
    Med tanke på att jag varit sexuellt aktiv sedan jag var 17 så är jag lite tveksam till den ekvationen
    Men du kanske har haft sex med några som du inte kommer ihåg :)
  • Joppelina

Att använda ordet äcklig angående en annan människas sexuella erfarenheter är inget att bry sej om. Ger mer negativ bild av din kollega TS än av dej.

Sen är det märkligt att så fort det diskuteras sex och antal sexpartners så kommer det i princip alltid upp sk. åsikter att den som har "för många" partners på något vis skulle vara självdestruktiva eller på något vis må dåligt.

Jag förstår inte att detta kommer från personer som tycker att det är så, men sällan får man höra det från de personer det gäller. Är det så svårt att acceptera att vi är olika som människor och att ens sexuella lust ska ligga i träda bara för man inte har hittat den rätte/rätta?

• Scarlet 0007

Exakt vad är det som är äckligt eller negativt med att ha sex med många personer?

Svar på tråden Är jag "äcklig"?