• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • mizzcat

Har en kompis vars son heter Gottfrid... not like...

Mina egna funderingar kring lill-fisen i magen är att om det är en pojke ska han heta : Emil, Pontus eller Alexander, blir det en flicka ska hon heta: Felicia, Johanna, Petra eller Lisa. Vad tycker ni om dem namnen?

• Ett två tre

Ett kompispar har döpt sin son till Gilbert, inte heller så fint. Dom valde mellan det och Valdemar

• Ett två tre
    mizzcat skrev 2011-06-09 12:11:38 följande:

Har en kompis vars son heter Gottfrid... not like...

Mina egna funderingar kring lill-fisen i magen är att om det är en pojke ska han heta : Emil, Pontus eller Alexander, blir det en flicka ska hon heta: Felicia, Johanna, Petra eller Lisa. Vad tycker ni om dem namnen?

Jag gillar inte Pontus och Petra, dom andra tycker jag är fina, speciellt Lisa och Emil
  • Miss826

Några namn som jag tycker är extremt fula är

Milton
    Wilton
    Melker
    Gunnar
    Nils
    Göran
    Casper
    Bruno
    Bo

Tjejnamn

Åsa
    Elisabeth
    Katrin
    Karin
    Gunnilla
    Filippa
    Tova
    Agneta
    Beata
    Lotta

• ThereseA

Mina hatnamn är nog Robert, Magnus, Bernt, Begnt, Miranda, Klara osv...

Dock heter sonenn Nils i andranamn, hade vi tagit morfar-farfaridén hade det blivit Bengt-kjellåke.. Inte helt vackert!

• Johanninen

Haha, vad skoj att många föll för morfar-farfar-idén... Fram för fler spännande dubbelnamn!

Dottern slapp dock undan detta fenomen, hon heter Anna Selma Margareta, Margareta är ett släktnamn på min sida, jag, mamma, mormor och gammelmormor heter alla Margareta, mamma har det som tilltalsnamn. Skulle vi döpt henne efter mormor-farmor hade det blivit Carola-Margareta... Hmm. Inte fullt lika högklassigt som Jan-Göran! :D

• Trasseltroll

Om vi ska gå på morfar-farfargrejen ska alltså våran blivande son (om vi får någon) heta Matz-Kennerth!! HAHAHAHA! Låter som ett dansband!

• Cloud

Millijon är nog det fulaste namn jag någonsin sett. Hoppas föräldrarna inser det själva och byter innan han blir för gammal.

Till och med Cewin är ju fint i jämförelse.

• R3becca

"morfar-farfargrejen/mormor-farmorgrejen" skulle betyda att våran dotter skulle hetat Inger-Gun-Britt och om hon var en pojk skulle han hetat Kjell-Jerry.
    Går man efter spanka traditioner (och mixtrar till det lite) så skulle hon hetat Marie-Anna-Karin eller som pojk; Kent-Jörgen

...Jag tror jag just hittat de fulaste namnen, ever!

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?