• Nuttis79

Varför blöder katten?

Såg massor av blodfäckar på täcket imorse och katten tvättar sig mellan benen ganska ofta...hon har varit slö idag och åt inte ens upp sin skinka som hon brukar glufsa i sig snabbt.

Vad kan detta bero på? Har ni varit med om liknande? De brukar ju inte blöda sådär?

• Svar på tråden Varför blöder katten?
  • Nuttis79
    UnderbaraMix skrev 2011-06-09 07:10:01 följande:
    Läste nu hela tråden och tyvärr verkar inte TS värna om sin stackars kisse. Om hon tidigare under dagen "pep" men nu har slutat och även börjat äta, varför åkte du inte in med henne när du vaknade igår morse? Då måste det ha gått bussar, eller hur? Dessutom misstänker jag starkt att veterinären nära dig hade öppet. Så att du sent på kvällen kommer på att du ska till veterinären är väldigt oansvarigt och jag hoppas att kisse överlevde natten och är på väg till sjukhus nu. Fortsättningsvis så bör du hålla dina katter kastrerade och även ha några tusenlappar undanstoppade för taxiresor till sjukhus mitt i natten.
    Jag har inte skrivit någonstans att min katt pep! Jag är påväg till veterinären nu och katten verkar ju må bra som jag skrivit tidigare hon blöder inte ens längre det kanske inte ens var blod utan mer rosa flytningar...Igår jobbade jag till halv 8 men sprang hem pga oro under min rast.

Detta med att alla hoppas att katten överlevde katten tycker jag är överdrivet ni vet ju inte hur hon mår, jag har hållit koll på henne hela tiden och hon är inte dödssjuk.
  • Nuttis79
    Modgun skrev 2011-06-09 07:39:51 följande:
    Stackars din katt. Ska behöva få vänta på vård enbart för att du inte var smart nog att se till att det fanns en buffert för sådant här.
    Men om jag hade märkt att hon skulle varit AKUT SJUK ELLER DÖENDE så skulle jag dra direkt varför kan vissa inte fatta det? VAD TRÖTT JAG BLIR!!!!!

Hon verkar må bra men jag ska ändå för säkerhets skull kolla upp saken hos veterinären nu!
  • Nuttis79

Härinne är alla hatiska har skrivit samma fråga på fejjan å där skriver folk vänliga kommentarer som att hon säkert löper eller något.

Det kanske inte ens e blod utan rosa flytningar hon fick igår!

• Modgun
    Nuttis79 skrev 2011-06-09 07:42:16 följande:
    Men om jag hade märkt att hon skulle varit AKUT SJUK ELLER DÖENDE så skulle jag dra direkt varför kan vissa inte fatta det? VAD TRÖTT JAG BLIR!!!!!

Hon verkar må bra men jag ska ändå för säkerhets skull kolla upp saken hos veterinären nu!

VAD SPELAR DET FÖR ROLL OM HON VAR DÖDSJUK VID TILLFÄLLET? dU HADE JU INGA PENGA RIAF.

vAD TRÖTT JAG BLIR PÅ VIASSA

• 4you

Har bara läst TS men;

En av mina katter droppade blod och tvättade sig väldigt mycket,efter ett besök hos vet. visade det sig att hon hade livmoderinflammation

• Nuttis79
    4you skrev 2011-06-09 07:52:27 följande:

Har bara läst TS men;

En av mina katter droppade blod och tvättade sig väldigt mycket,efter ett besök hos vet. visade det sig att hon hade livmoderinflammation

Ska dit nu så att de får kolla upp henne...
  • Nuttis79
    Modgun skrev 2011-06-09 07:51:18 följande:

VAD SPELAR DET FÖR ROLL OM HON VAR DÖDSJUK VID TILLFÄLLET? dU HADE JU INGA PENGA RIAF.

vAD TRÖTT JAG BLIR PÅ VIASSA

Men jag har ju LÅNAT pengar av en person det hade du sett om du läst tråden ordentligt. Och jag ska dit nu de öppnar om 2 min.

Man håller ju koll på sitt djur å kollar efter hur de mår, om de blir sämre el bättre osv.
  • Nuttis79

Varför är så många inne på FM så aggressiva?

• Modgun
    Nuttis79 skrev 2011-06-09 07:59:45 följande:
    Men jag har ju LÅNAT pengar av en person det hade du sett om du läst tråden ordentligt. Och jag ska dit nu de öppnar om 2 min.

Man håller ju koll på sitt djur å kollar efter hur de mår, om de blir sämre el bättre osv.
  • Prisssan

Lycka till nu!

Och vet du, om det nu är livmoderinfl- jag ringde i panik till vet på joursjukhuset och ville komma in, men de sa vad de tyckte det lät som, och att jag kunde vänta till min vet öppnade kl åtta nästa dag.

Så jag väntade också, plus att min katt nog höll på och slicka sig i något dygn innan jag upptäckte det. Hon hade tappat nästan allt hår runt rumpa och det andra hålet... slickat bort håret liksom. Och jag är en jättebra kattmamma, jag älskar mina katter.
     Jag missade det ändå och eftersom de lugnade mig så väntade jag också, fast det kändes ju inte bra men jag gjorde det.

When you lose something you can`t replace...
Svar på tråden Varför blöder katten?