• Nuttis79

Varför blöder katten?

Såg massor av blodfäckar på täcket imorse och katten tvättar sig mellan benen ganska ofta...hon har varit slö idag och åt inte ens upp sin skinka som hon brukar glufsa i sig snabbt.

Vad kan detta bero på? Har ni varit med om liknande? De brukar ju inte blöda sådär?

• Svar på tråden Varför blöder katten?
  • Nuttis79

För att allt verkar ju var stängd såhär sent på kvällen...de öppnar kl 8 så jag åker då.

• Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:56:29 följande:
    För att allt verkar ju var stängd såhär sent på kvällen...de öppnar kl 8 så jag åker då.
    Men herregud. Nej, oavsett vad du säger så är du ingen bra djurägare. Du har pengarna, men du orkar inte åka, eller hur?
  • Nuttis79

Som sagt katten verkar ju må bra och vara lugn nu så därför väntar jag över natten och drar direkt på morgonen.

• Lady without tattoo
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:56:29 följande:
    Djursjukhus har jouröppet ,Du kan åka mitt i natten om så vore
    Arbetar som Leg.pratkvarn
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:57:50 följande:
    Som sagt katten verkar ju må bra och vara lugn nu så därför väntar jag över natten och drar direkt på morgonen.
    Mm. Eller så dör hon under natten.
  • Nuttis79
    Lindreas skrev 2011-06-08 22:57:08 följande:
    Men herregud. Nej, oavsett vad du säger så är du ingen bra djurägare. Du har pengarna, men du orkar inte åka, eller hur?
    Orkar inte åka?Ska jag sitta å pendla i 1 tim in till stan för att sedan inte komma hem på hela natten?

Oki du tycker så du. Ni känner inte mig ni vet inte vem jag är eller hur jag är. Det är lätt att döma folk speciellt bakom en skärm där man inte behöver visa sig eller vem man är.
  • Prisssan
    IceJossan skrev 2011-06-08 21:58:37 följande:
    Blödandet och slöheten även tyda på att hon har dragit på sig livmodersinflammation, och det är MYCKET mycket smärtsamt för katten! Antibiotika krävs omgående.
    Har hon fått livmodersinflammation- vilket det faktiskt låter som men jag är ingen vet så behövs en operatio där de opererar bort livmodern. Min katt drabbades av detta och det hela gick på ca 3500 eftersom jag inte hade försäkring till den katten.
    Efter op får de antibiotika! Katten dör utan op, det sa min vet till mig. Jag lät de direkt behålla och operera min katt och fick hämta henne på em. Har man inte försäkring så får man ju skylla sig själv och betala.

För mig var det självklart och det hoppas jag att det är för alla
    When you lose something you can`t replace...
  • Nuttis79

Vissa här inne verkar bar vilja sitta å mobba folk..kanske mår ni bättre själva av det.

• Prisssan

Hoppas allt löser sig med katten!

Kostar säkert lite annorlunda beroende på vart man bor... men symptomen låter väldigt likt livmodersinfl.

When you lose something you can`t replace...
  • Lady without tattoo
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:59:56 följande:
    Orkar inte åka?Ska jag sitta å pendla i 1 tim in till stan för att sedan inte komma hem på hela natten?

Oki du tycker så du. Ni känner inte mig ni vet inte vem jag är eller hur jag är. Det är lätt att döma folk speciellt bakom en skärm där man inte behöver visa sig eller vem man är.
    Planering innan man skaffar djur är A o O
    Hur tänkte du igenom deta med kattköp parning ungar etc etc? Hur tar jag mig till en vet/djursjukhus på bästa möjliga sätt.För kattens bästa
    Arbetar som Leg.pratkvarn
Svar på tråden Varför blöder katten?