• Nuttis79

Varför blöder katten?

Såg massor av blodfäckar på täcket imorse och katten tvättar sig mellan benen ganska ofta...hon har varit slö idag och åt inte ens upp sin skinka som hon brukar glufsa i sig snabbt.

Vad kan detta bero på? Har ni varit med om liknande? De brukar ju inte blöda sådär?

• Svar på tråden Varför blöder katten?
  • Laurora
    Nuttis79 skrev 2011-06-09 08:00:58 följande:
    Varför är så många inne på FM så aggressiva?

FM? FamiljeMil?

Men ärligt förstår du inte det själv? Du skriver på familjeliv istället för att ta djuret till en veterinär omgående, 3,5 mil det kan du fanimej cykla!

• Jennifer19

Skit i vad andra skriver TS,
    familjeliv är värre än ett dagis ibland! :@

Hoppas det löser sig med kissen:)

• Liiina89

Jag har inte läst hela tråden men jag läste nånstans att du skrev att det kommer väll kosta max 1500 kr. Det beror ju lite på vad du har för försäkring och vad det är för fel på katten..
    min självrisk på mina katter är 1100 + 10% av kostnaden, då har jag Agria.

Vi hade en hund som var okastrerad för flera år sen i min familj, hon började blöda helt utan orsak och vi tog henne till veterinären på akuttid.. Livmodern hade spruckit. Tydligen var det rätt vanligt hos okastrerade djur som aldrig fått en kull...enligt veterinären iaf.

Jag hoppas det går bra hos veterinären och att det inte är något jätte allvarligt...men att blöda utan orsak låter inte så bra =/

• Nuttis79

Har fått tid 10.15 så jag väntar på min skjuts vet inte ens hur jag ska ta mig hem ifrån stället som ligger lite utanför  men får väl ta en taxi hem. De har tydligen ingen ultraljudsutrustning där jag bor så jag måste åka några mil bort....

Tack alla som stöttat mig!!!

• sirisdotter
    4you skrev 2011-06-09 07:52:27 följande:

Har bara läst TS men;

En av mina katter droppade blod och tvättade sig väldigt mycket,efter ett besök hos vet. visade det sig att hon hade livmoderinflammation

Har inte tid att läsa hela tråden.  Så var det för min första katt också.   Torde ha varit steriliseringen,  utförd av veterinärelev,  som inte tagit bort  allt som var tänkt.    Albano,  70-tal.

Missan blev nästan 20 år,  så hon fick knappast något bestående men av det.   Sökte veterinär för det,  förstås -  minns inte vilken åtgärd som sattes in.
  • Prisssan

Nuttis: På min katt gjordes inte ens ett UL, de undersökte, såg vart det blödde ifrån och gjorde op direkt.

Antibiotikan gömde jag därefter i lite leverpastej eller mjukt kattgodis

When you lose something you can`t replace...
  • sirisdotter

Minns nu att jag fick permission från jobbet för att åka till Bagarmossens djursjukhus en lördag.   Arbetsledaren jämställde sjuk katt med vård av barn.,..   (vi är vänner än -  hon är 85 eller något nu).    Löneavdelningen godkände dock inte den varianten....

• Prisssan
    sirisdotter skrev 2011-06-09 09:35:42 följande:
    Minns nu att jag fick permission från jobbet för att åka till Bagarmossens djursjukhus en lördag.   Arbetsledaren jämställde sjuk katt med vård av barn.,..   (vi är vänner än -  hon är 85 eller något nu).    Löneavdelningen godkände dock inte den varianten....
    Vilken gullig chef
  • Prisssan
    Prisssan skrev 2011-06-09 09:43:16 följande:
    Vilken gullig chef
    Arbetsledare...
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-09 07:42:16 följande:
    Men om jag hade märkt att hon skulle varit AKUT SJUK ELLER DÖENDE så skulle jag dra direkt varför kan vissa inte fatta det? VAD TRÖTT JAG BLIR!!!!!

Hon verkar må bra men jag ska ändå för säkerhets skull kolla upp saken hos veterinären nu!
    Fast är du verkligen kapabel till att avgöra om din katt är döende? Jag tror faktiskt inte det, om det förstås inte är tokuppenbart, att den ligger och flämtar och drar sitt sista andetag. Ett djur kan vara oerhört sjukt, och döende, utan att det visar särskilt mycket alls.
Svar på tråden Varför blöder katten?