• Nuttis79

Varför blöder katten?

Såg massor av blodfäckar på täcket imorse och katten tvättar sig mellan benen ganska ofta...hon har varit slö idag och åt inte ens upp sin skinka som hon brukar glufsa i sig snabbt.

Vad kan detta bero på? Har ni varit med om liknande? De brukar ju inte blöda sådär?

• Svar på tråden Varför blöder katten?
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 23:10:16 följande:
    Jo men när katten verkar må bra och äter som hon ska så avvaktar jag under natten. Hade hon varit jättesjuk eller döende hade jag åkt in på en gång...men när hon nu verkar må bra piper inte, blöder knappt så väntar jag 9 tim tills de öppnar.

Ok du tycker så å alla har rätt till en åsikt.
    Tyckte veterinären att du skulle vänta också?
  • Nuttis79
    Prisssan skrev 2011-06-08 23:04:49 följande:
    Aha, så du har redan haft en katt som haft det? Och har du försäkring så är det super, då kostar det bara 1500 eller vad det nu gör.
    Japp när hon blödde så gick jag till veterinären som gjorde ultraljud på henne å han sa att det var 2 hjärtan som slog....dagen efter födde hon ut en död unge sen kom det ingen mer på hela natten...då åkte jag in och de opererade ut en död unge till...så sorgligt.

Inte kul när sånt här händer....
  • Nuttis79
    Prisssan skrev 2011-06-08 23:06:58 följande:
    Skriv gärna och berätta hur det gick, jag är en sådan kvinna som kommer sluta ensam i en lgh med några underbara katter Fina djur.
    Ja det ska jag göra....ja jag älskar oxå katter har haft 2 katter i 8 år nu..
  • Nuttis79
    Angelicann skrev 2011-06-08 23:10:08 följande:
    detta är INTE meningen som ngt påhopp överhuvudtaget!

men de bästa är faktiskt att du åker in te ett djursjukhus så fort du bara kan.
    en katt kan verka helt frisk för att den t.ex ligger å spinner men de kan dom göra då dom är stressade eller har ont. å de är för att lugna sej själva... så även om katten kanske verkar normal så är de inte säkert...
    katten kan ju faktiskt inte berätta för dej va som är fel.

hoppas allt löser sej för dej å katten! 
    TACK ja jag hoppas oxå det klarar inte av att förlora en katt till (en dog för 1,5 år sedan och jag kan inte ens titta på ett kort på henne för jag saknar henne så mkt då)
  • Nuttis79
    Lindreas skrev 2011-06-08 23:11:54 följande:
    Nej veterinären sa att jag borde kolla upp henne hos dem. Så jag ska göra det om några tim.
  • TMac
    Lindreas skrev 2011-06-08 23:11:54 följande:
    Lindreas..Nuttis79 tar hand om sina djur extremt bra, och hon bor en bra bit från stan, utan pengar att kunna ta sig någonstanns..så hur tror du hon ska kunna klara av att ta sig någonstanns..
  • Angelicann
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 23:16:12 följande:
    TACK ja jag hoppas oxå det klarar inte av att förlora en katt till (en dog för 1,5 år sedan och jag kan inte ens titta på ett kort på henne för jag saknar henne så mkt då)
    förstår dej helt å hållet!!Glad
    vet inte hur jag skulle reagera om de hände min lilla kattgumma ngt! 
    å de där me att titta på kort de tkr jag me är jätte jobbigt!
    mamma fick avliva mina katter (mor å dotter) efter 12 år då bägge 2 blev sjuka.
    detta va nog 4 år sen nu, bodde hemma hos mamma iaf, å tkr de är så sjukt jobbigt att titta på kort på dom!
    så de är väl kanske därför jag har skämt bort denna lilla damen jag har nu..Solig 

men du får skriva imorn å berätta hur allt har gått!
    å som sagt lycka te! 
  • Nuttis79

Ush nu blir jag jävligt orolig asså....fan vet inte vad jag ska göra bor 3,5 mil från sthlm ingen djurklinik är öppen i närheten och alla verkar ju tro att det är ngt allvarligt...faan oxå!

• Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 23:17:50 följande:
    Nej veterinären sa att jag borde kolla upp henne hos dem. Så jag ska göra det om några tim.
    Okej. Så du går emot veterinärens rekommendationer också?
    TMac skrev 2011-06-08 23:18:33 följande:
    Lindreas..Nuttis79 tar hand om sina djur extremt bra, och hon bor en bra bit från stan, utan pengar att kunna ta sig någonstanns..så hur tror du hon ska kunna klara av att ta sig någonstanns..
    Nej, det gör hon inte. Om man tar hand om sina djur extremt bra så ser man till att de får vård. Så enkelt är det.
  • Margarit

Har du nån släkting eller kompis som kan ställa upp och köra dig in till djursjukhuset. Jag kan inget om djur, men i ditt läge hade jag inte väntat till morgonen.

Svar på tråden Varför blöder katten?