• Nuttis79

Varför blöder katten?

Såg massor av blodfäckar på täcket imorse och katten tvättar sig mellan benen ganska ofta...hon har varit slö idag och åt inte ens upp sin skinka som hon brukar glufsa i sig snabbt.

Vad kan detta bero på? Har ni varit med om liknande? De brukar ju inte blöda sådär?

• Svar på tråden Varför blöder katten?
  • Nuttis79
    IngvarIsbjorn skrev 2011-06-09 13:52:24 följande:

Hoppas hon kryar på sig, bra att hon fick komma till veterinär i tid Solig

Jaa precis innan det hann bli värre!
  • Nuttis79
    Prisssan skrev 2011-06-09 13:26:36 följande:
    Åh vad skönt att höra. Kommer gå finfint med katten
    Hoppas på det...om några timmar ska hon hämtas :)
  • Pussesnuttan

Vad skönt att det ordnar sig!
    Tycker du skötte det bra TS.
    Tyvärr är inte FL ett bra forum att be om råd och hjälp på. Det finns alldeles för många som ser sin chans att kasta skit och döma andra för här är man anonym och kan bete sig hur som helst. Tyvärr är det dessutom oftast samma människor som är riktigt oförskämda.

• Morran01

Skönt att det ordnar sig och vilken söt katt,

• Nuttis79
    Pussesnuttan skrev 2011-06-09 14:29:31 följande:
    Vad skönt att det ordnar sig!
    Tycker du skötte det bra TS.
    Tyvärr är inte FL ett bra forum att be om råd och hjälp på. Det finns alldeles för många som ser sin chans att kasta skit och döma andra för här är man anonym och kan bete sig hur som helst. Tyvärr är det dessutom oftast samma människor som är riktigt oförskämda.
    Hej å Tack för dina fina ord!

Ja jag är bara lite orolig för henne ändå, även om hon är i goda händer nu...å som sagt inte blev livshotande sjuk.
    Livmoderinflammation kan ju bli det utan behandling vad jag har förstått.

I alla mina trådar jag har haft har folk i princip varit positiva så denna  gav mig mest kritik..men det är väl för att det handlar om ett försvarslöst djur...det triggar igång mycket känslor hos människor, kanske pga att det finns så otroligt många därute som vanvårdar djur eller tar sommarkatter som man skiter i eller bara går å avlivar djuren för att de inte "passade in" längre.

Men jag gillar ärlighet iaf...fast extra mycket om det lindas in lite med vänliga ord ;)

Kram
  • Maximus01
    Nuttis79 skrev 2011-06-09 12:18:29 följande:
    Ja jag blev lite ledsen men tack vare er så bestämde jag mig för att dra in...om jag inte gjort det vet jag inte hur det hade gått!

Tack  jag hoppas verkligen att hon kommer att må bättre snart....när jag lämnade henne tänkte jag: hoppas att jag får se dig igen..men nä jag vill tänka positivt nu annars börjar jag bara gråta :p.

Här är en bild på henne när hon var busig å gick å la sig på spisen FY på henne men söt var hon :P
    Åh vad fin hon ser precis ut som min katt jag fick på min sju års dag och som ja  hade tills hon gick bort när jag var 24 ungefär . . Var en underbar katt och det ser din också ut att vara . . . . Hoppas hon kryar på sig snart . .
  • Vilya

Varför är det äckligt? Det ansvar man har som djurägare är att antingen ge djuret vård på en gång eller avliva så att djuret slipper lida. Sen hur man prioriterar måste väl ändå vara upp till den enskilda djurägaren. Dessutom fick ju katten den vård hon behövde och blev frisk, avlivade henne i vintras 16 år gammal pga en skada och då hade hon levt många år sen livmoderinflammationen, kastrerade henne när hon var frisk igen, och de åren hon fick var hon älskad. Det äckliga är väl snarare att folk inte är beredda att kastrera sina huskatter (och för den delen raskatter som inte ska användas i avel) Till TS, skönt att katten har fått hjälp!

• Alexandra77
    Vilya skrev 2011-06-09 15:20:18 följande:
    Varför är det äckligt? Det ansvar man har som djurägare är att antingen ge djuret vård på en gång eller avliva så att djuret slipper lida. Sen hur man prioriterar måste väl ändå vara upp till den enskilda djurägaren. Dessutom fick ju katten den vård hon behövde och blev frisk, avlivade henne i vintras 16 år gammal pga en skada och då hade hon levt många år sen livmoderinflammationen, kastrerade henne när hon var frisk igen, och de åren hon fick var hon älskad. Det äckliga är väl snarare att folk inte är beredda att kastrera sina huskatter (och för den delen raskatter som inte ska användas i avel) Till TS, skönt att katten har fått hjälp!
    Det är äckligt för att du värderar din raskatt högre än huskatten.. Tänk om det inte hade hjälpt med antibiotika? Eller tänk om den fått nåt annat fel som skulle ha blivit dyrt? Då hade du inte lagt ut dom pengarna, hade det däremot varit raskatten som behövde dyr vård hade du låtit den få det.
  • Pussesnuttan

Och hur många i alla andra trådar?

Svar på tråden Varför blöder katten?