• Nuttis79

Varför blöder katten?

Såg massor av blodfäckar på täcket imorse och katten tvättar sig mellan benen ganska ofta...hon har varit slö idag och åt inte ens upp sin skinka som hon brukar glufsa i sig snabbt.

Vad kan detta bero på? Har ni varit med om liknande? De brukar ju inte blöda sådär?

• Svar på tråden Varför blöder katten?
  • Nuttis79
    VårtLillaMirakel skrev 2011-06-09 00:09:01 följande:
    Varför alla påhopp? Ts har fixat fram pengar, katten äter och dricker och veterinären har sagt att hon ska komma klockan 8 när dom öppnar?

Verkar som om Ts mest startade tråden för att hon ville veta om det kan vara något allvarligt, hon är ju orolig!

Hon har ju pratat med veterinären innan hon startade tråden.

Guess what? Jag hade inte heller ett rött öre när min ena katt blev sjuk, och det gick på tvåsiffrigt kan jag säga. Och jag fick låna vartenda öre!
    Tack för dina positiva ord blev faktiskt lite ledsen av att läsa vissa saker härinne...
  • Nuttis79
    Grätchen skrev 2011-06-09 00:10:22 följande:
    Det låter jättebra. Håller tummarna för er.{#emotions_dlg.flower}
    Tack :). Jag drar dit direkt när de öppnar vid 8....
  • Försök inte

kanske ngn som sagt det redan men det kan vara "sten", "grus" i urinröret. Det får katter ibland av för mkt torrfoder och för lite vatten.

• VårtLillaMirakel
    Nuttis79 skrev 2011-06-09 00:14:29 följande:
    Tack för dina positiva ord blev faktiskt lite ledsen av att läsa vissa saker härinne...
    Ingen orsak Har själv tre kisar som jag älskar väldigt mycket!

Det behöver inte vara något allvarligt. Och om det är det så kan dom fixa det mesta. Min ena katt har kronisk allergisk tarm, och det slutade med att dom var tvungna att öppna upp magen på henne för att konstatera det.  Nu får hon specialfoder och kortison och hon mår utmärkt, men hon var rätt nära döden ett tag.

Kram
  • Jesper f

TS, påminner misstänkt mycket om vad min förra tisse fick- Livmoderinflammation. Då betedde hon sig precis som din. Vi fick operera ut livmodern på henne, men sen blev hon frisk och helt återställd igen. Lite besvärligt första dygnen med stygnen och penecilin tabletterna. Men hon levde 9 år efter det ingreppet, och var 5 när jag gjorde det. Så lär knappast ha påverkat livslängden =) och jag är fortfarande glad att jag åkte så pass snabbt till vetrinären, så hon fick rätt hjälp snabbt. Även om hon inte visade tecken på att ha ont, måste hon ändå känt av det..

• Nuttis79
    Jesper f skrev 2011-06-09 00:19:22 följande:
    TS, påminner misstänkt mycket om vad min förra tisse fick- Livmoderinflammation. Då betedde hon sig precis som din. Vi fick operera ut livmodern på henne, men sen blev hon frisk och helt återställd igen. Lite besvärligt första dygnen med stygnen och penecilin tabletterna. Men hon levde 9 år efter det ingreppet, och var 5 när jag gjorde det. Så lär knappast ha påverkat livslängden =) och jag är fortfarande glad att jag åkte så pass snabbt till vetrinären, så hon fick rätt hjälp snabbt. Även om hon inte visade tecken på att ha ont, måste hon ändå känt av det..
    Oki många säger att det låter som det och det var min första orostanke så jag ska till veterinären kl 8 så får de kolla henne med ultraljud el ngt.
  • Lady without tattoo
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 23:23:28 följande:
    Ush nu blir jag jävligt orolig asså....fan vet inte vad jag ska göra bor 3,5 mil från sthlm ingen djurklinik är öppen i närheten och alla verkar ju tro att det är ngt allvarligt...faan oxå!
    Jag åkte 32 mil tur/retur med min hund till närmaste öppna djursjukhus en helgkväll.Bor på landet var ensam hemma o hade ingen bil hemma.
    Arbetar som Leg.pratkvarn
  • UnderbaraMix

3.5 mil till djursjukhus är ingenting. Jag hoppas att du tog en taxi in igår kväll om du inte lyckades hitta skjuts. En katt ska inte blöda och om hon inte vill äta skinka så verkar det faktiskt vara ganska allvarligt. Hoppas att kissen är bra försäkrad!

• UnderbaraMix

Läste nu hela tråden och tyvärr verkar inte TS värna om sin stackars kisse. Om hon tidigare under dagen "pep" men nu har slutat och även börjat äta, varför åkte du inte in med henne när du vaknade igår morse? Då måste det ha gått bussar, eller hur? Dessutom misstänker jag starkt att veterinären nära dig hade öppet. Så att du sent på kvällen kommer på att du ska till veterinären är väldigt oansvarigt och jag hoppas att kisse överlevde natten och är på väg till sjukhus nu. Fortsättningsvis så bör du hålla dina katter kastrerade och även ha några tusenlappar undanstoppade för taxiresor till sjukhus mitt i natten.

• Modgun
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 21:36:09 följande:
    Jo jag vet det är så jävla dyrt bara...är typ pank nästan...får försöka låna pengar av ngn..
    Stackars din katt. Ska behöva få vänta på vård enbart för att du inte var smart nog att se till att det fanns en buffert för sådant här.
Svar på tråden Varför blöder katten?