• Anonym (Ensam&ledsen)

Ensam och ledsen- inga vänner

Idag är ingen bra dag. Vet inte vem jag ska prata med.
    Känner mig så ledsen över att vår familj inte har några vänner. Samtidigt är jag på väg in i en ångestperiod med rädsla att jag ska dö bort från mina barn.
    Finns det ingen mer än jag som upplever ångest och känner sig otillräcklig som mamma och fru? Känner sig ensam och spenderar allt för mycket tid framför datorn istället för med barnen... Datorn blir liksom min tröst och att handla fina kläder till barnen på nätet är min enda hobby...

• Svar på tråden Ensam och ledsen- inga vänner
  • Tezeen

Igår va dagen bättre jag va ute och grejade hela dagen sen på kvällen kom min mamma me sin familj så åt vi tacos och så lekte barnen. Hur va din dag igår?

• Konvaljen

Vad tråkigt att läsa TS (och ni andra såklart!) att ni inte har några vänner.
    Jag undrar bara hur ni gör för att förändra situationen?
    Bjuder ni hem folk? Dagiskompisar, kollegor, går på Öppna Förskolan etc?
    Man måste ju våga ta för sig och prata även om alla andra verkar känna varandra.

Vi flyttade till den stad vi bor i nu för två år sedan, då kände vi inte en kotte. Idag har vi ett rikt socialt liv, mkt beroende på att vi vågat bjuda hem människor vi knappt känner...

Ett annat tips är att engagera sig i en förening.

• Anonym (Ensam&ledsen)
    Konvaljen skrev 2011-07-07 09:24:46 följande:
    Vad tråkigt att läsa TS (och ni andra såklart!) att ni inte har några vänner.
    Jag undrar bara hur ni gör för att förändra situationen?
    Bjuder ni hem folk? Dagiskompisar, kollegor, går på Öppna Förskolan etc?
    Man måste ju våga ta för sig och prata även om alla andra verkar känna varandra.

Vi flyttade till den stad vi bor i nu för två år sedan, då kände vi inte en kotte. Idag har vi ett rikt socialt liv, mkt beroende på att vi vågat bjuda hem människor vi knappt känner...

Ett annat tips är att engagera sig i en förening.
    Jo det är sju självklart att det är en bra idé om man är en person som klarar det. Alla människor är dock inte pratsamma och fixar inte att bjuda hem folk och prata med folk de inte känner.
    För mig personligen är det så att jag har svårt att lära känna nya människor och svårt att låta andra komma nära mig och lära känna mig.
    Det tar tid innan jag släpper någon inpå mig och jag får verkligen anstränga mig för att prata med någon jag inte känner någon längre stund. Jag har svårt att umgås med någon det inte "klickar" med. Visst är det en brist hos mig men samtidigt är det sådan jag är och det måste finnas fler som är som jag och som jag skulle passa ihop med. 
  • Anonym (Ensam&ledsen)

Vart tog alla ni andra vägen?
    Är det bara jag och Tezeen kvar här...
    Hade varit roligt att fortsätta skriva ihop några stycken i tråden...
    Just nu är det lite lättare här eftersom min man också har semester så hela familjen är tillsammans. Det betyder ju dock inte att grundproblemet är borta. Lika ensam känner jag mig ändå bara det att det inte märks så tydligt när vi i familjen hittar på saker ihop.
    Igår var vi på teater med min barndomskompis och hennes familj. Det var jättetrevligt :)
    Idag väntar avslutning på stora barnens simskola sedan får vi se vad som händer på eftermiddagen. 

• Tezeen

Ja tyvärr så verkar de bara som att de e du och jag kvar TS.
    Om du vill så kan du inboxa mig så kan vi hålla kvar kontakten ifall denna tråden försvinner eller något.
    Du verkar vara en snäll och go person så vore jätte tråkigt för mig om vi tappar kontakten nu.

Du Anonyma som gärna ville träffas vart har du tagit vägen?

• Gaboowee
    Tezeen skrev 2011-07-08 11:04:34 följande:
    så bra att de e någon kvar Skrattande
    Ja jag tittar in här varje dag. Men känner att jag inte alltid har nåt att komma med, vet inte vad jag ska säga/skriva =/
  • Svennis
    Gaboowee skrev 2011-07-08 11:06:29 följande:
    Ja jag tittar in här varje dag. Men känner att jag inte alltid har nåt att komma med, vet inte vad jag ska säga/skriva =/
    Lite samma här
  • Tezeen

Ni kan ju skriva lite vad ni har gjort eller varit med om under dagen.

Svar på tråden Ensam och ledsen- inga vänner