Anonym (Sandra) skrev 2011-07-01 22:48:09 följande:
Jag har inte gjort någon utredning eller så, har läst om det och det stämmer in på mig. Har alltid hållit mig "ifrån" människor, trivts ensam därför att jag känner mig utanför. Även om jag trivs bland människor så behöver jag mycket tid ensam med...Jag blev lämnad av mina föräldrar när jag var liten och bodde på barnehem tills jag blev fosterhemsplacerad, tror att det är därför jag om jag inte kan lita riktigt på nya människor jag träffar....Har även levt ihop med en man som misshandlade mig innan, vilket har gjort mig ännu mer isolerad i perioder...
Har du gjort utredning?
Jag bor i Malmö.
Oj, det låter riktigt hemskt det du har varit med om. Förstår verkligen att du inte kan lita på personer efter det.
Jag har inte heller gjort någon utredning. Har läst mycket och allt stämmer in på mig.
Jag tror att det kommer ifrån när mamma och pappa skilde sig. Jag var då sex år och idag tycker jag det är jobbigt att vara ensam och bli lämnad. Jag ropar alltid "vänta" när min sambo går bara några meter framför mig tex.
Pappa flyttade ett par år senare till Göteborg och sen gjorde även min storebror det. Riktigt jobbigt när brorsan "försvann". Han är min idol och "livscoach".