• Anonym (Ensam&ledsen)

Ensam och ledsen- inga vänner

Idag är ingen bra dag. Vet inte vem jag ska prata med.
    Känner mig så ledsen över att vår familj inte har några vänner. Samtidigt är jag på väg in i en ångestperiod med rädsla att jag ska dö bort från mina barn.
    Finns det ingen mer än jag som upplever ångest och känner sig otillräcklig som mamma och fru? Känner sig ensam och spenderar allt för mycket tid framför datorn istället för med barnen... Datorn blir liksom min tröst och att handla fina kläder till barnen på nätet är min enda hobby...

• Svar på tråden Ensam och ledsen- inga vänner
  • Anonym

Någon i jönköping-växjö-skåne trakterna ?

• Svennis
    Anonym (Ensam&ledsen) skrev 2011-07-02 09:35:55 följande:
    En liten enkät:

Hur gammal är du?

Hur ser din familj ut? Har du barn, älder på barnen?

Vart bor du?

Vad ska du göra idag? 
    Jag är 35 år.

Gift med tre barn (7,6 och 4 år). 3 hundar och 3 akvarium.

Bor i Nerhyttan (mellan Mariefred och Gnesta ungefär), mitt ute i ingenstans.

Idag har jag varit med yngsta sonen på vikingamarknad (de andra barnen är hos mormor och morfar). Nu ska jag ut och måla ca 80 meter panel. Senare idag när maken kommer hem så ska vi fixa innertaket på uteplatsen. Sen så blir det jobb på det!
  • Anonym

Är du och din sambo intresserad av att träffas då ? vi bor c.a 6 mil från jönköping fast på andra hållet...

• Anonym (en till)

En till här som är ensamstående på heltid. Har mist vänner pga att jag fick barn, då var jag inte rolig längre. Sen pga falska vänner som gick bakom ryggen på många olika hemska sätt så jag valde att inte ha dom  i mitt liv samt 2 underbara vänner i olyckor. Har ingen sambo och ingen familj som jag har så bra kontakt med. Har en barndomsvän som verkligen är en riktig vän, men hon är sambo tyvärr utan barn och har flyttat längre ifrån mig, och har ofta för många planer med sambon. Så ensamheten äter upp mig..
    Är van att ha människor att umgås med så detta är surt, saknar att träffas, prata, äta middag, göra roliga saker med barnen osv...
    Så jag längtar efter vänner...riktiga vänner...
    Både att göra saker utan och med barn...

• Anonym (Sandra)
    Gaboowee skrev 2011-07-01 23:15:08 följande:
    Oj, det låter riktigt hemskt det du har varit med om. Förstår verkligen att du inte kan lita på personer efter det.

Jag har inte heller gjort någon utredning. Har läst mycket och allt stämmer in på mig.
    Jag tror att det kommer ifrån när mamma och pappa skilde sig. Jag var då sex år och idag tycker jag det är jobbigt att vara ensam och bli lämnad. Jag ropar alltid "vänta" när min sambo går bara några meter framför mig tex.
    Pappa flyttade ett par år senare till Göteborg och sen gjorde även min storebror det. Riktigt jobbigt när brorsan "försvann". Han är min idol och "livscoach".
    Ja min tidiga barndom har påverkat mig negativt, liksom relationen med "psykot". Samtigt har jag blivit starkare i mig själv på något vis, vet vad tex hur jag inte vill ha det igen, och vilka jag inte vill umgås med...

Förstår att det måste ha varit mycket jobbigt för dig när dina föräkdrar skilde sig, och att sedan din pappa och bror flyttade så måste det ha känts jobbigt. Förstår absolut känslan av att bli övergiven. Det påverkar barnen framför allt vid skilsmässa :( Vår barndom och uppväxt spelar nog stor roll i hur vi är som vuxna, speciellt det här med att känna sig övergiven och inte kunna lita på människor...Frågan är hur man bryter det.
    Har du bra kontakt med din bror nu?
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Ensam&ledsen) skrev 2011-07-02 09:34:27 följande:
    Anonym (Sandra): Välkommen hit! Tänk visst känns det lite lättare nu när vi är flera som upplever tillvaron på liknande sätt...Låter som du haft en tuff uppväxt- inte konstigt att det är svårt att lita på andra då :(
    Jag har också mitt med mig i bagaget och det påverkar säkert hur jag är nu- rädd att misslyckas och vill vara "perfekt", svårt att tro att någon vill vara med mig... 
    Tack så mycket!
    Känner verkligen igen det där med att vara rädd att misslyckas...och göra andra besvikna. Det är det sjuka samhälle som vi lever i som gör ångesten ännu värre, nu när alla måste vara perfekta i allt, utseende, jobb, familj...
    Fast jag är säker på att du är en underbar person som många vill umgås med! :) (fast jag vet hur svårt det är att se det själv...fast jag vet ju innerst inne att jag är en snäll person som bryr mig mkt om andra, men när folk inte verkar vilja umgås så måste det ju bero på något?!)
  • Anonym (Sandra)

En liten enkät:

Hur gammal är du?
    Jag är 31 år.

Hur ser din familj ut? Har du barn, ålder på barnen?
    Jag bor med min sambo sedan 10 år tillbaka, och våran son på 3 år. Vi bor i hyresrätt, och vill inget annat än att flytta härifrån...Vilket inte ser så ljust ut för tillfället...

Vart bor du?
    Malmö

Vad ska du göra idag? 
    Hade planerat att se teater med sonen, men det har regnat hela dagen så har varit och shoppat istället :) Sonen var otroligt duktig, han tycker om att gå och titta i affärer haha.

• Anonym (Sandra)
    Anonym (en till) skrev 2011-07-02 17:09:25 följande:
    En till här som är ensamstående på heltid. Har mist vänner pga att jag fick barn, då var jag inte rolig längre. Sen pga falska vänner som gick bakom ryggen på många olika hemska sätt så jag valde att inte ha dom  i mitt liv samt 2 underbara vänner i olyckor. Har ingen sambo och ingen familj som jag har så bra kontakt med. Har en barndomsvän som verkligen är en riktig vän, men hon är sambo tyvärr utan barn och har flyttat längre ifrån mig, och har ofta för många planer med sambon. Så ensamheten äter upp mig..
    Är van att ha människor att umgås med så detta är surt, saknar att träffas, prata, äta middag, göra roliga saker med barnen osv...
    Usch låter inte roligt, med falska vänner som gick bakom din rygg :( Menar du att du har mist ngn i en olycka, en vän? :(

Vart bor du?
  • Anonym (en till)
    Anonym (en till) skrev 2011-07-02 17:09:25 följande:
    Kan tillägga att jag mår psykiskt dåligt efter mycket traumatiska saker så det är extra tufft att vara så ensam. Har lätt att umgås med folk och är en lättsam person, men tyvärr har jag  problem (fobi) att åka kommunalt på vissa sätt och är utan körkort. 
Svar på tråden Ensam och ledsen- inga vänner