Gaboowee skrev 2011-07-01 23:15:08 följande:
Oj, det låter riktigt hemskt det du har varit med om. Förstår verkligen att du inte kan lita på personer efter det.
Jag har inte heller gjort någon utredning. Har läst mycket och allt stämmer in på mig.
Jag tror att det kommer ifrån när mamma och pappa skilde sig. Jag var då sex år och idag tycker jag det är jobbigt att vara ensam och bli lämnad. Jag ropar alltid "vänta" när min sambo går bara några meter framför mig tex.
Pappa flyttade ett par år senare till Göteborg och sen gjorde även min storebror det. Riktigt jobbigt när brorsan "försvann". Han är min idol och "livscoach".
Ja min tidiga barndom har påverkat mig negativt, liksom relationen med "psykot". Samtigt har jag blivit starkare i mig själv på något vis, vet vad tex hur jag inte vill ha det igen, och vilka jag inte vill umgås med...
Förstår att det måste ha varit mycket jobbigt för dig när dina föräkdrar skilde sig, och att sedan din pappa och bror flyttade så måste det ha känts jobbigt. Förstår absolut känslan av att bli övergiven. Det påverkar barnen framför allt vid skilsmässa :( Vår barndom och uppväxt spelar nog stor roll i hur vi är som vuxna, speciellt det här med att känna sig övergiven och inte kunna lita på människor...Frågan är hur man bryter det.
Har du bra kontakt med din bror nu?