• Anonym (Ensam&ledsen)

Ensam och ledsen- inga vänner

Idag är ingen bra dag. Vet inte vem jag ska prata med.
    Känner mig så ledsen över att vår familj inte har några vänner. Samtidigt är jag på väg in i en ångestperiod med rädsla att jag ska dö bort från mina barn.
    Finns det ingen mer än jag som upplever ångest och känner sig otillräcklig som mamma och fru? Känner sig ensam och spenderar allt för mycket tid framför datorn istället för med barnen... Datorn blir liksom min tröst och att handla fina kläder till barnen på nätet är min enda hobby...

• Svar på tråden Ensam och ledsen- inga vänner
  • Anonym (Ensam&ledsen)
    Tezeen skrev 2011-07-02 09:27:59 följande:
    Ja de e inte så roligt. Det är som nu det är lörda och jaha va ska jag göra idag jo vara hemma me min dotter.
    Jag hade verkligen velat ha en riktig vän som man kan prata med om allt och kunna säga saker till som jag vet att de stannar imellan oss två. En som man bara kan åka in o fika med och vara sig själv med.

Vart bor alla kanske är några som bor i närheten utav varandra så kanske man kan träffas.
    Samma sak här. Ska också vara ensam med barnen hela dagen. Har jag tur kanske min mamma vill träffas en stund men det vet jag inte ännu...Och hemma en hel dag med alla tre fixar jag inte. Då tar min irritation överhand när barnen blir uttråkade och börjar bråka med varandra. Så jag måste hitta på något och det är jobbigt att åka iväg själv. Både för det är mycket att ha tre barn själv ute i affärer eller annat och för att det känns så ensamt...

Gör en liten enkät vi alla kan svara på så kanske vi lär känna varandra lite bättre :) 
  • Anonym (Ensam&ledsen)

Anonym (Sandra): Välkommen hit! Tänk visst känns det lite lättare nu när vi är flera som upplever tillvaron på liknande sätt...Låter som du haft en tuff uppväxt- inte konstigt att det är svårt att lita på andra då :(
    Jag har också mitt med mig i bagaget och det påverkar säkert hur jag är nu- rädd att misslyckas och vill vara "perfekt", svårt att tro att någon vill vara med mig... 

• Anonym (Ensam&ledsen)

En liten enkät:

Hur gammal är du?

Hur ser din familj ut? Har du barn, älder på barnen?

Vart bor du?

Vad ska du göra idag? 

• Anonym (Ensam&ledsen)

Svarar själv :)

En liten enkät:

Hur gammal är du?
    *Fyller 34 i höst

*Bor med man och tre barn i hus. Barnen är födda 03, 06 och 09.

Vart bor du?
    *Strax norr om Göteborg

Vad ska du göra idag? 
    *Min man hjälper sin mamma att flytta så jag är ensam med barnen. Vet ännu inte vad vi ska hitta på men måste ta oss ut en sväng iaf. Det regnar så inget mysigt väder att bara vara ute och leka i. 
    Hoppas min mamma vill följa med oss ut lite. Kanske åka till köpcentret eller Ikea? På Ikea kan de stora barnen få leka i leklandet en stund... 

• Gaboowee
    En liten enkät:

Hur gammal är du?
    *Jag är 26, född -85

Hur ser din familj ut? Har du barn, ålder på barnen?
    *Bor med min sambo och vår dotter i lägenhet. Alicia föddes 16 oktober -10

Vart bor du?
    *Ekerö utanför Stockholm

Vad ska du göra idag?
    *Vill gärna åka till stranden men vet inte om det blir regn under dagen.
    Sambon har semester nu äntligen så jag får i alla fall sällskap. Vi ska ut och ta en promenad om ett tag.
    Får se vad vi hittar på mer.
  • Tezeen
    En liten enkät:

Hur gammal är du?
    Jag är 25 år

Jag bor med min sambo och våran dotter som är 3 år vi bor på en gård.

Vart bor du?
    Strängsered som ligger imellan Borås och Jönköping

Vad ska du göra idag? 
    Ska vara hemma me min dotter. min sambo är iväg och ska jobba hela dagen. Hade varit roligt om man kunde åkt iväg me någon när de ändå är lörda men ser tyvärr inte ut så.
    Sen ikväll ska vi kanske till Vara på festival om vi får barnvakt till dottern men de blir jag och min sambo och hans kill kompisar kanske inte så roligt för mig men skönt att få komma ut lite.
  • Schnurrbart

Hej!
    Jag säger som ni andra; känner så väl igen mig i det ni skriver. Har diagnostiserad social fobi och även om jag jobbat bort det allra värsta påverkar det min vardag. Har inte heller så mycket umgänge utan sitter mest hemma med lillgrabben och väntar på att maken ska komma hem från jobbet.

En liten enkät:

Hur gammal är du?
    Jag är 28 år.

Hur ser din familj ut? Har du barn, ålder på barnen?
    Jag bor med man och fyra månader gammal son.

Vart bor du?
    Sundsvall.

Vad ska du göra idag? 
    Vara hemma med sonen.

• Anonym (mest rädd)

Hur gammal är du? 28

Hur ser din familj ut? Har du barn, älder på barnen? Gravid i v 27, har bonusdotter

Vart bor du? Mellansverige, mindre ort. Ca 1½ timma norr om sthlm.

Vad ska du göra idag? Ingenting. Har fikat på stan med bonusdottern. Väntar på att sambon ska sluta jobbet. Sen ska vi äta pannkaka och försöka göra den här dagen till en trevlig lördag.

• Tezeen

Just nu håller mitt humör på att ta över när dottern trotsar och gnäller för allt. just nu har jag bara lust att dra täcket över huvudet och försvinna en stund.

• Anonym

Hej på er....

Vi är ett par som gärna umgås med fler ....Men var bor alla ??

Svar på tråden Ensam och ledsen- inga vänner