• Anonym (Ensam&ledsen)

Ensam och ledsen- inga vänner

Idag är ingen bra dag. Vet inte vem jag ska prata med.
    Känner mig så ledsen över att vår familj inte har några vänner. Samtidigt är jag på väg in i en ångestperiod med rädsla att jag ska dö bort från mina barn.
    Finns det ingen mer än jag som upplever ångest och känner sig otillräcklig som mamma och fru? Känner sig ensam och spenderar allt för mycket tid framför datorn istället för med barnen... Datorn blir liksom min tröst och att handla fina kläder till barnen på nätet är min enda hobby...

• Svar på tråden Ensam och ledsen- inga vänner
  • Anonym (Ensam&ledsen)

Enkät på fredagseftermiddagen :)

*Hur bor ni? Lägenhet/radhus/villa?

*Fritidsintressen har ni några sådana?

*Vad gör ni när det inte är semester? 

• Anonym (Ensam&ledsen)

Så svarar jag väl med :)

Vi bor i villa i ett villaområde. 

Hmm, jag önskar jag hade något roligt fritidsintresse men som jag skrev i början så är faktiskt mitt roligaste nöje just nu att fynda fina/roliga kläder till barnen. Det låter kanske konstigt men jag har som sagt alltid älskat bankläder ända sedan jag själv var liten :D 
    Friskis&Svettis gick jag på för några år sedan och skulle gärna börja igen. Men hade velat ha någon att gå tillsammans med...
    Skogen gillar jag också!

Jag jobbar som förskollärare på en småbarnsavdelning och trivs jättebra med det. I höst ska jag jobba 50% och plugga 50% 

• Anonym (Sandra)
    Anonym (Ensam&ledsen) skrev 2011-07-08 16:11:52 följande:
    Nämen å så glad jag blev när jag kikade in här nu :) Ni är ju kvar här :)
    Å så klart jag vill läsa om vad ni gjort under dagarna även om det inte är så roliga saker. är ju sånt vi saknar väl- att ha någon att bara prata med även när det inte är något speciellt som hänt? 

Här blev det simskola i regnet och sedan tog jag och barnen en fika med mina morföräldrar i köpcentret. Jag tänkte då passa på att gå lite på Lindex rean medans min momor och morfar passade barnen på fiket. Hmm, ja det gick väl sådär. Min minsting är rätt bestämt och högljudd av sig så hon tjoade och skrek där ute tills jag blev så stressad att jag fick lägga i från mig det jag skulle ha och gå ut och hämta henne! Sedan fick jag iaf köpt lite på rean :)

Ikväll tänkte jag och mannen grillar och dricka lite vin efter att barnen lagt sig och givetvis regnar det då...Får kanske grilla under altantaket.

Passar på att slänga in en liten "enkät" till er :)

Kanske snart vågar gå från anonym till mitt vanliga nick nu när jag ser att ni finns kvar här :)

Ha en bra kväll allihop!
    Kram 
    Hej Ts! Ja vad roligt att vi hänger kvar här, det gör mig glad med :)
    Låter som du hade det lite stressigt där i affären idag, jag vet hur det är ;) Aldrig att man hinner shoppa kläder åt sig själv när sonen är med, även om han är tålig och t o m är så gullig att han går och väljer "fina" kläder åt mamma ("köpt den mamma, fiiin") så blir det aldrig att jag hinner verkligen titta och prova. Men men, ibland får man barnpassning och då får man passa på.

Grillat med vin låter gott! Synd det är sådant trist väder bara, men hoppas det blir bättre i morgon så man kan hitta på ngt ute!

Kanske, kanske jag också vågar gå från anonym till mitt vanliga nick snart :)

Ha en trevlig kväll, nu ska jag svara på enkäten. Roligt intiativ tycker jag! Så vi lär känna varandra bättre här inne.
    Kram!
  • Anonym (Sandra)

Vi bor i hyresrätt.

Litteratur! Jag är en boknörd, en bibliofil haha! Böcker är min passion och även det jag pluggar (litteraturvetenskap, men ska snart utbilda mig till bibliotekarie, nästa termin) Annars älskar jag naturen och speciellt skogen. Det är där jag hämtar kraft och energi. Saknar skogen vid sommarstugan i Dalarna, där trivs jag enormt....
    Skriver mkt, målar när jag får tid....Bakar rätt mycket, både bröd och kakor. Tycker även om att laga mat. Blir då veganskt, då vi är veganer (inte militanta utan vänliga veganer får jag poängtera så jag inte skrämmer iväg er ;)

Jag pluggar 50% och jobbar 50% som personlig assistent. Ett yrke jag trivs med, tycker om att hjälpa andra.
    Är utbildad Medicinsk massageterapeut men masserar bara lite nu för tiden.

• Tezeen

Hej allihopa hur hade ni de igår?
    Själv va jag bara hemma och hade mys freda me familjen Skrattande
    Idag blir de till att greja här hemma på dagen och sen i kväll ska vi till några kompisar till min sambo och äta.

• Anonym (Ensam&ledsen)
    Anonym (Sandra) skrev 2011-07-08 19:48:56 följande:
    Vi bor i hyresrätt.

Litteratur! Jag är en boknörd, en bibliofil haha! Böcker är min passion och även det jag pluggar (litteraturvetenskap, men ska snart utbilda mig till bibliotekarie, nästa termin) Annars älskar jag naturen och speciellt skogen. Det är där jag hämtar kraft och energi. Saknar skogen vid sommarstugan i Dalarna, där trivs jag enormt....
    Skriver mkt, målar när jag får tid....Bakar rätt mycket, både bröd och kakor. Tycker även om att laga mat. Blir då veganskt, då vi är veganer (inte militanta utan vänliga veganer får jag poängtera så jag inte skrämmer iväg er ;)

Jag pluggar 50% och jobbar 50% som personlig assistent. Ett yrke jag trivs med, tycker om att hjälpa andra.
    Är utbildad Medicinsk massageterapeut men masserar bara lite nu för tiden.
    Bibliotekarie låter jätteroligt ju! Jag är i grund och botten grundskolläare i sv/so med mitt största intresse i svenska och litteratur. Älskar barnböcker och innan redan innan barnen kom kunde jag köpa massa barnböcker för att ha till jobbet :) Tyvärr läser jag inte alls lika mycket nu för tiden (vuxenlitteratur) men skulle gärna börja läsa igen. Du kanske kan tipsa om några bra böcker jag kan prova nu i sommar!
  • Anonym (Ensam&ledsen)

God Morgon på er allihop!

Nu har jag inte skrivit på några dagar för det har varit lite stressigt här. I dag åker vi nämligen till Gotland för att bo i stuga där en vecka - ska bli så mysigt! Men det har varit en hel del att packa och fixa för att få med allt till oss vuxna och de tre barnen!
    Så nu kommer jag ha begränsad tillgång till internet en vecka framöver, får se om jag kan ta mig in och läsa/skriva här.
    Hoppas iaf ni andra får en jättefin vecka och jag ser fram mot att läsa vad ni gjort här sedan :)

Tezeen skrev 2011-07-09 11:13:22 följande:

Hej allihopa hur hade ni de igår?
    Själv va jag bara hemma och hade mys freda me familjen Skrattande
    Idag blir de till att greja här hemma på dagen och sen i kväll ska vi till några kompisar till min sambo och äta.

Hade ni det bra på middagen? Har din mans vänner också barn så ni umgås hela familjerna?

• Anonym (Ensam&ledsen)

Kom på att om någon vill prata under veckan så kanske vi kan lägga till varandra på facebook istället? Är lättare att kolla FB via mobilen :)

• Tezeen

Ja jag hade jätte trevligt igår.
    Ja de va en del barn där igår =) Så hon hade de jätte roligt igår hon oxå.
    De där me fb tyvärr så har jag inte kvar min sida där. Använder bara familjeliv och msn.

• Svennis
    Anonym (Ensam&ledsen) skrev 2011-07-08 16:13:19 följande:
    Enkät på fredagseftermiddagen :)

Vi bor i villa. Inget villaområde dock, utan "ute på landet". Närmsta grannen bor ca 200 meter ifrån oss

Fritidsintressen? Tja, har åkt runt en del på hundutställningar med tidigare hundar men jag vet inte jag riktigt brinner för. Tyvärr, jag har aldrig hållit på med nån sport eller nånting sånt. Är lite besviken på mina föräldrar att de aldrig ville få mig att prova nånting faktiskt...

När det inte är semester så går det i vanliga hjulspåren. Renoverar hus, hittar på grejer med barnen, tränar ibland, har två hundar att ta hand om, försöker träffa familjen lite då och då. Jobbar natt på ett kem.lab så jag har rätt så mycket tid hemma men den rinner iväg utan att det händer nånting känns det som.. oftast iaf
Svar på tråden Ensam och ledsen- inga vänner