• Anonym (Ensam&ledsen)

Ensam och ledsen- inga vänner

Idag är ingen bra dag. Vet inte vem jag ska prata med.
    Känner mig så ledsen över att vår familj inte har några vänner. Samtidigt är jag på väg in i en ångestperiod med rädsla att jag ska dö bort från mina barn.
    Finns det ingen mer än jag som upplever ångest och känner sig otillräcklig som mamma och fru? Känner sig ensam och spenderar allt för mycket tid framför datorn istället för med barnen... Datorn blir liksom min tröst och att handla fina kläder till barnen på nätet är min enda hobby...

• Svar på tråden Ensam och ledsen- inga vänner
  • Gaboowee
    Tezeen skrev 2011-07-08 11:19:28 följande:
    Ni kan ju skriva lite vad ni har gjort eller varit med om under dagen.
    Jo det är ju sant. Men det känns lite som att det inte händer något intressant som nån skulle vilja veta. =/
    Men det är ju lite typiskt mig också att fundera på vad andra ska tycka och tänka och att ingen bryr sig direkt om mig och vad jag gör osv.
  • Tezeen

Det är klart att vi är intresserad av vad du hittar på om dagarna Glad

Man behöver inte göra något roligt för att skriva de här.

Jag kan tex skriva nu att jag bode städa men sitter gärna på röven istellet Tungan ute Men får nog ta tag i de snart iaf för sen ska jag hämta min bil som är på verkstan.

• Gaboowee
    Tezeen skrev 2011-07-08 11:26:09 följande:
    Det är klart att vi är intresserad av vad du hittar på om dagarna Glad

Man behöver inte göra något roligt för att skriva de här.

Jag kan tex skriva nu att jag bode städa men sitter gärna på röven istellet Tungan ute Men får nog ta tag i de snart iaf för sen ska jag hämta min bil som är på verkstan.
    Haha, ja okej. Då ska jag börja skriva lite mer här då. =)

Städa borde vi göra här hemma också. Men finns roligare saker att göra. Håller just nu på med digital scrapbooking. Sen när lillan vaknar och fått lunch ska vi ut och bada! =)
  • Tezeen

Bada de låter underbart.
    Min dotter blev så ledsen när vi kom ut förut och hon ville bada i sin pool men då hade våran gräsklippare klättrat in i den och gjort sönder hela poolen så de va bara att kasta den och nu har jag ingen bil så kommer ingenstans heller.

• Svennis

Tja, vad gör vi idag? Hänger här mellan tvätten, disken och det allmänna plocket.

Har skjutsat dottern till idrottsskolan (5 mil enkel) och hon ska hämtas senare i eftermiddag. Tänkte passa på att bada med barnen då på vägen hem.

Har egentligen ca 1200 meter panel att måla (vi byter på ena långsidan) men det är svårt när man är ensam hemma med 3 barn och 2 hundar varav en är valp.. med tratt dessutom!!

• Svennis

Nu ska vi tydligen gå upp i skogen och se om fjolårets koja finns kvar, 4-åringens ide´

• Tezeen

ne fy jag förstår att du inte ställer dig och målar panelen. De låter mycke roligare att gå ut i skogen och kolla ifall kojan är kvar Skrattande
    Jag bara väntar och väntar på att han ska ringa och säga att min bil e klar så jag kan åka och hämta den fy jag känner mig förlamad att vara utan bil.

• Svennis
    Tezeen skrev 2011-07-08 12:44:03 följande:
    ne fy jag förstår att du inte ställer dig och målar panelen. De låter mycke roligare att gå ut i skogen och kolla ifall kojan är kvar Skrattande
    Jag bara väntar och väntar på att han ska ringa och säga att min bil e klar så jag kan åka och hämta den fy jag känner mig förlamad att vara utan bil.
    Vi skulle också vara förlamade utan bil, eller strandsatta iallafall, eftersom vi har långt till allt. Är iofs självvalt

Nu har vi varit uppe vid kojan, den finns kvar och har överlevt vintern galant!

Ska ta tag i resten av disken nu (allt det där lilla extra, jobbiga, typ bunkar, kastruller, formar och sånt). Sen bär det av för att hämta dottern, bad på vägen hem! Hoppas att far i huset hänger på direkt efter jobbet också
  • Anonym (Sandra)

Hej alla!

Ursäkta att jag inte har skrivit på ngra dagar, har varit iväg med jobbet och kom hem nu i fm. Hur har ni andra det?
    Just nu har min sambo semster och då blir det ofta att vi hittar på saker hela dagarna. Men sedan har jag en veckas ensam semester, och då vet jag att det kommer bli ensamt och bara jag och sonen... :( mamma och pappa vill att vi kommer upp till Dalarna, men det är 70 mil att åka så jag tror inte att jag åker...Jag älskar att vara med min son, men hade gärna umgåtts med andra med, får se om jag kan få till en träff med en vän och hennes tre barn. Ikväll är sonen hos farmor och farfar, sambon ska iväg och träffa sina vänner så jag, trött som jag är, ska bara kolla på serier och plugga, o lägga mig i ett varmt bad *egentid* :)
    På söndag blir det middag/filmkväll med en vän som jag verkligen gillar att umgås med, hon har samma tendens som mig att bli deprimerad/isolerad så vi kan prata om allt. Det ser jag fram emot.

Vad ska ni andra göra i helgen?

Kramar,
    Sandra

• Anonym (Ensam&ledsen)

Nämen å så glad jag blev när jag kikade in här nu :) Ni är ju kvar här :)
    Å så klart jag vill läsa om vad ni gjort under dagarna även om det inte är så roliga saker. är ju sånt vi saknar väl- att ha någon att bara prata med även när det inte är något speciellt som hänt? 

Här blev det simskola i regnet och sedan tog jag och barnen en fika med mina morföräldrar i köpcentret. Jag tänkte då passa på att gå lite på Lindex rean medans min momor och morfar passade barnen på fiket. Hmm, ja det gick väl sådär. Min minsting är rätt bestämt och högljudd av sig så hon tjoade och skrek där ute tills jag blev så stressad att jag fick lägga i från mig det jag skulle ha och gå ut och hämta henne! Sedan fick jag iaf köpt lite på rean :)

Ikväll tänkte jag och mannen grillar och dricka lite vin efter att barnen lagt sig och givetvis regnar det då...Får kanske grilla under altantaket.

Passar på att slänga in en liten "enkät" till er :)

Kanske snart vågar gå från anonym till mitt vanliga nick nu när jag ser att ni finns kvar här :)

Ha en bra kväll allihop!
    Kram 

Svar på tråden Ensam och ledsen- inga vänner