Hej allihop!
Förra veckan började jag jobba, och det är nu sambon som ska vara pappaledig på heltid. Var lite trött efter jobbet, och dottern (nu drygt 10 mdr) hade på sig engångsblöja hela veckan, innan dess hade hon ingen blöja från morgon till kväll, men missar jag "morgon kisset" så har jag jätte svårt att pricka in rätt resten av dagen också. Och framåt kvällen blir det engångsblöja igen.
Nu har det dock uppstått problem med min sambo
Han sa när jag började med EC, att han tyckte det var jobbigt att behöva byta kläder på tjejen de gånger hon kissade på sig. Nu har jag då köpt tygblöjor som jag tänkte vi skulle börja använda idag, då säger min sambo plötsligt att han inte alls har lust att hjälpa till med att EC:a dottern =/.
Han säger att han inte har lust att springa med henne till toaletten hela tiden, och att hon är för liten för att förstå, vilket jag inte alls håller med om...
Jag försöker förklara för honom varför man kör EC, men han vill inte alls lyssna, känns jobbigt att bli motarbetad, speciellt nu när jag kommer vara iväg och jobba 8 timmar mån-fre...
Känns så hopplöst nu, vad ska jag säga för att få honom på andra tankar? Det är ju faktiskt inte så jobbigt att ta henne till toaletten en eller 2 ggr/timme, hon kissar ju på 5 sekunder....
Jag vet ju att jag inte kan tvinga honom att ta av henne blöjan när jag är borta, men finns det någon annan här som haft samma problem och som löst det på något sätt? 
Blir det inte konstigt för dottern om hon inte har blöja halva dagen (jag ska jobba 16-24, så jag kommer åka hemifrån strax innan 16), och sedan kommer sambon och sätter på henne blöjan när jag åker till jobbet?
För mig känns det ju som att det kommer bli krångligare för henne att förstå att man ska kissa på toaletten, eller tänker jag fel?