miljarden skrev 2012-01-21 18:05:01 följande:
carpediem1: vår son kissade också ofta i början. Det blir glesare med tiden. Vi märkte t ex stor skillnad när han började äta och inte drack mjölk var tredje timme längre, men jag tror även att det handlar om vana som du säger.
Han har heller inte visat tecken, förrän han började just teckna att han gick på toa/ville gå på toa och det var för kanske någon månad sedan. Vi fick köra på rutin. Men jag rekommenderar att teckna. Det tecken vi har använt finns som länk i något av mina tidigare inlägg.
Okej, då återstår det bara att se om hon håller sig längre och längre ju mindre hon har blöjan =)
Ja, vi har tecknat med henne sedan hon var helt liten, och hon förstår våra tecken för t.ex. "äta", "dricka", "byta blöja" (om hon är gnälligt för att hon är törstig, och vi då tecknar och säger "dricka" så ler hon stort) hon har ännu inte tecknat själv, men det gör det så mycket enklare att hon förstår att vi vet vad hon menar med sitt gnäll =)
Bör jag då teckna endast de gånger hon verkligen kissar, eller varje gång jag tar henne till toaletten (även om det inte kommer något i toan)? =)