miljarden skrev 2012-02-02 19:01:09 följande:
Carpediem1: Vi kör utan blöja i princip alltid. Eller, min tjej använder faktiskt blöja ibland när de är ute och far runt men hon kissar honom ändå. Jag tycker som du, att blöja bara gör det svårare. Fast tricket är nog att göra som min tjej, fortsätta kissa dem även när de har blöja. Och då är det ju bra med tygblöjor eftersom de blir blöta så att det blir tydligt för alla inblandade när det har kissats.
Okej, känner ni att det fungerar lika bra när ni är iväg, eller brukar det bli fler missar då?
Bra tanke att fortsätta fast blöjan är på, min sambo blir lätt lite "lat" när blöjan väl åker på, och är inte lika noga med att hålla koll på tiden =).
Var har ni köpt era tygblöjor nånstans? Känner att det kanske är en bra idé att införskaffa, eftersom pappersblöjorna suger upp kisset så bra. =)
Just nu kör jag helt utan blöja på dagarna (förutom när vi åker bil och ska iväg), och så får hon ha blöja på natten, men precis som "meal" skrev, så upplever jag att hon nu börjat sova väldigt oroligt på nätterna, och vaknar oftare än vanligt, det måste så klart inte bero just på blöjan, kan ju vara att hon bara är inne i en dålig period, men det känns som det kan vara värt att testa kissa henne på nätterna också för att se om hon sover bättre =).