ddalia skrev 2011-08-09 18:38:10 följande:
Intresant det där om tvättråd, visste inte.
Jag tog den bästa och största handduken jag hade hemma, som blir mjuk om man torktumlar. Jag vet vad du menar, ikea lapparna är inte sköna, och är ganska tunna. Om du inte hittar något hemma, kan du kolla om ni har någon andrahands affär i närheten, då kan du köpa något som är urtvättat från alla färger och kemikalier, samt att du ser vad det är för kvalite efter tvätt. Eller om du har Jysk där du bor, de har billiga (och släpper de på rea hela tiden).
Fleece papper låter intresant att få se, jag köpte en förp rispapper, det funkade inte alls då allt bajs bara gled runt, men då var det i början då allt var så löst. Sen började allt hamna på toa så jag brydde mig inte att hitta bättre lösning.
Jag har tänkt på sista tiden hur jag skulle kunnat gjort för att få det lättare att tvätta bort det, t ex kan man ha ett lager från typ sändkläder, lakan - mot rumpan - lite glattare och lättare att få bort bajs från. Så länge det är naturmaterial så blir det bra för huden. Men någon slags papper vore ju perfekt, då slipper man handskas med det värsta..
Tjejen hmm vet inte det kanske är någon fas eller alla förändringar i kroppen - tänder, vi drar ner nattamningen vilket resulterar i större portioner amning på dagen kanske.. osv.. vet inte, det är bara sån skilnad. Pratade med VC idag iaf, men det är lite bättre idag.
Är handdukarna på rusta bra alltså? De har flera sorter va? Vet du vilken sort det är? Jag har en handduk som är sådär supermjuk men den är inte så stor...
Jag tror inte rispapper och det skulle funka så bra för oss såhär i början heller... Som du säger så är det så löst att det bara rinner ut
konstigt... hoppas verkligen det återgår till normalt!! Inte kul att behöva springa till toan precis hela tiden...
ddalia skrev 2011-08-09 21:29:47 följande:
Just ja, om inlägg - när du syr de, gör de lite kortare än originalen annars kan de sticka ut på fram- eller baksidan. Glömde att skriva att mina inlägg är inte mycket tjockare än ikeas lappar, snarare är de tätare vävda.
Dock behöver jag verkligen sätta mig och sy om dom till 2-lager... Och trots att jag har tjej, så blir de blöta bara på framsidan på dagen, hon står/sitter oftast nu och hur åker all kiss upp och framåt har jag ingen aning... kollar man på baksidan så är det oftast helt torrt.
Jo jag tycker inläggen är för stora när man har på minsta storleken på blöjorna... Tack för alla tips!
Använder du de du fått till ibland också?
Wilgot blir mest blöt bak också...
Wilgot bajsade 10ggr igår :( Stackarn och hade bajsat när vi gick upp på morgonen nu...