vittra skrev 2011-10-27 19:45:04 följande:
Ja det kan ju tyvärr hänga i hop en del. Självklart känner de ju inte samma behov av att kissa utanför blöjan om blöjan ändå är så torr att det inte känns att de har kissat. Jag kan tänka mig att det måste vara mer eller mindre omöjligt att köra EC med engångsblöjor..?
Tips på pottor har jag dock inga... men pottor finns ju överallt så ni får kanske kolla runt lite och se om ni hittar någon bra storlek? Tror till och med biltema har, liksom ikea osv.
Nej precis, det säger ju sig själv, men man blir rätt så slö när det gått lite halvdant ett tag och maken bara vill använda engångsblöjor (vilket betyder att jag får köra all ec och blöjbyten själv...) Jo jag tänkte börja kolla runt lite efter pottor, har bara haft honom framför mig på toan innan men nu kan han sitta relativt bra så jag tänkte att det kan vara vettigt att använda potta då, och även se om ni hade någon erfarenhet :)
Safireee skrev 2011-10-27 20:15:59 följande:
Hej alla!
Jag kör EC light med min dotter som är två veckor. Funkar bra även om det kommer lite i blöjan ibland också (hon bajsar ju måååånga gånger om dagen så här i början). Vi håller henne över toan efter varje amning och när vi ser signaler och det funkar finfint.

Har vanliga blöjor än så länge, men så fort hon växer i tygblöjorna så börjar vi med dem.
Har en fyraåring också som vi började ECa när hon var 2-3 månader. Lade aldrig märke till några signaler då eftersom det kanske var lite för sent? Men vi rutinpottade och det funkade bra även om en hel del hamnade i blöjan också.
Lovelyy: Babybjörns "hjärtepotta" är väldigt bra för mindre rumpor. Tror inte de tillverkas längre, men man kanske kan hitta begagnad? Vi har en sån i alla fall och den tyckte dottern om. :)
Wilgot bajsade också efter varje amning i början och då var det super enkelt, men nu är det bara en gång om dag, inte alltid det ens vilket blir lite svårare. Mycket lättare när man vet att ungefär den tiden så behöver han bajsa ;)
Har för mig att jag läst att den inte finns längre, men som du säger kan det ju finnas begagnar, får kika blocket...
kixan skrev 2011-10-30 07:40:33 följande:
BB:s klassiska potta är bra och hjärtepottan bäst. Leta begagnat, då kan du hitta pottor för småpengar.
Jaha babybjörns vanliga potta är också mindre? Finns det många sorter babybjörn?