• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Anonym
    Gulletroll skrev 2011-07-13 15:10:39 följande:
    Ah intresssant det du skriver.

Själv har jag alltid tänkt att dom bara vill ha sex med en och inget annat och att det i sin tur skulle betyda att man inte duger - och då menar jag just utseendemässigt. Typ att jag skulle vara för ful eller tjock eller whatever... men har mer och mer börjat tänka eller förstå att det handlar mer om personligheten. Och grejen är att jag alltid ansett att jag har en "bra" personlighet och att jag aldrig skulle bli dissad pga det utan att det skulle handla om att jag isåfall var ful eller nåt... men nu börjar jag tänka och förstå att mitt utseende är det nog inget fel på fast att jag trott det hela mitt liv. Och då blir det på nåt sätt enklare .. eftersom jag tycker att min personlighet är bra. Hm, flumigt men fattar ni hur jag tänker?
    Hoppas nån fattar...?
    Lustigt hur olika man kan vara, jag har alltid tänkt tvärtom. Att jag INTE duger att bara ha sex med för att jag är för ful, men att vara tillsammans med är en annan sak eftersom andra kvaliteter betyder mer då...
  • Anonym
    Anonym (tar tid) skrev 2011-07-13 13:39:34 följande:
    Måste ni säga att ni har barn då? Jag lärde känna min man via hans oseriösa sida och allt var inte helt sanningsenligt men fan vad bra det blev ändå. Om man snackar med någon en längre tid, sen träffas och faller pladask, ja då kan man lättare ta in att det redan finns barn i bilden sen.
    Så du menar att man ska börja en seriös relation med lögner?? Vet jag inte om det skulle fungera för mig.. vilken drömstart liksom. Men en oseriös relation däremot.. tja.. skulle ju kunna leta efter en kk, utan att prata om hur många ungar jag har direkt.. för det hör ju inte riktigt dit. men även vid en kk, så lär det komma fram, eftersom det faktiskt SYNS på mig t.ex. att jag fött barn, och det dessutom begränsar vilka tider/dagar jag kan träffas rejält.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-13 15:38:02 följande:
    Lustigt hur olika man kan vara, jag har alltid tänkt tvärtom. Att jag INTE duger att bara ha sex med för att jag är för ful, men att vara tillsammans med är en annan sak eftersom andra kvaliteter betyder mer då...
    Men till sex... tja, en kåt kille brukar väl int e bry sig SÅ mkt om utseende, om det bara klaffar någorlunda. Men för en relation, ja då måste mkt känns rätt.. då fungerar det inte att bara stänga av lite å "få det överstökat" liksom.. Äh. Nu blev det bara mer flummigt ju!

Fy... är så sugen på att träffa nån, bara som kk i värsta fall. Men kan bli så ledsen ibland.. över att jag tydligen är "left over" i och med barn och allt. Men jobbar på att bli lite kallare, lite mer som killar ofta är, och ta vad jag kan få. Sex alltså... fast även där ska det ju KLAFFA dessvärre, nog för att jag ska kunna bli kåt på människan. Hittade en, det var så lovande, men sen började han smsa terra nästan; gjorde klart att jag ville vara ifred och efter det kom flera sms till.  När jag gjorde klart att han fick tagga ner fick jag tre sms till... å så dog min lust där å då. Suck.

GE MIG EN KARL kan jag känna vissa dagar. Men dessvärre har man ju blivit mer kräsen mer åren... När jag var yngre så hade jag faktiskt lägre krav; bara han var någorlunda å ville ha mig typ, så var det okej. Fattar inte hur låg självkänsla jag hade då... Nu måste jag ju också tända på och gilla killen. Annars kan det lika gärna vara... fast får väl se.. kanske blir så desperat till slut att jag gör nått dumt..  
  • Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-13 15:54:27 följande:
    Men till sex... tja, en kåt kille brukar väl int e bry sig SÅ mkt om utseende, om det bara klaffar någorlunda. Men för en relation, ja då måste mkt känns rätt.. då fungerar det inte att bara stänga av lite å "få det överstökat" liksom.. Äh. Nu blev det bara mer flummigt ju!
    Fast det verkar som att killar faktiskt bryr sig om utseende även vid sex. Att kan man få en kille att känna attraktion, bli tänd på mig osv så måste ma ju se "bra" ut i hans ögon. HAr förstått att många killar funkar så. Så att man duger till sex e en bra början...  många killar tar inte vad som helst utan är kräsna.
  • LivingEasy
    Gulletroll skrev 2011-07-13 16:13:20 följande:
    Fast det verkar som att killar faktiskt bryr sig om utseende även vid sex. Att kan man få en kille att känna attraktion, bli tänd på mig osv så måste ma ju se "bra" ut i hans ögon. HAr förstått att många killar funkar så. Så att man duger till sex e en bra början...  många killar tar inte vad som helst utan är kräsna.

Har man lekt av sig är man kräsen. Jag vil inte ha sex 5 min efter man träffats, det är så platt och tråkigt.
    Känner man nån och har träffats  mer än 1 gång blir sexet så mycke bättre.  
    Och bra sex är ju viktigt i nått som kan bli en relation. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-13 15:54:27 följande:
    Ja, fast jag är skitful och enda sättet för mig att få en man är att han blir så kär i min insida att han glömmer hur jag ser ut. Krasst men sant.
  • maskros81
    Anonym (tar tid) skrev 2011-07-13 13:39:34 följande:
    Måste ni säga att ni har barn då? Jag lärde känna min man via hans oseriösa sida och allt var inte helt sanningsenligt men fan vad bra det blev ändå. Om man snackar med någon en längre tid, sen träffas och faller pladask, ja då kan man lättare ta in att det redan finns barn i bilden sen.
    Skulle aldrig kunna låta bli att säga att jag har barn, det är en så stor del av mig...så gillar han inte (eller accepterar) så gillar han inte mig.
  • maskros81
    LivingEasy skrev 2011-07-13 16:24:40 följande:
    Har man lekt av sig är man kräsen. Jag vil inte ha sex 5 min efter man träffats, det är så platt och tråkigt.
    Känner man nån och har träffats  mer än 1 gång blir sexet så mycke bättre.  
    Och bra sex är ju viktigt i nått som kan bli en relation. 
    Håller verkligen med....Sex med nån som det inte finns genuina känslor för e enligt mig helt meningslöst...Tråkig kanske:)
  • Anonym (Dejting)

Jag är med på e-kontakt. Har varit det ett tag. Tycker inte att den sidan är speciellt bra. Många oseriösa, många jättekonstiga typer. En kille besöker min sida minst en gång om dagen men skriver aldrig. Jag har skrivit till honom men inte fått nåt svar. Det är många som inte är betalande medlemmar och då kan de enbart skicka flirtar men ej läsa mail. Vissa försöker kryptera sin email-adress i sin presentation. Orka sitta och lista ut det!

Nu har jag faktiskt börjat dejta en kille från den sidan. Vi har träffats 4 ggr. Får se vad det leder till :) Gillar honom och han gillar mig verkar det som. Han var hemma hos mig idag men jag vet ff inte vad han heter i efternamn och det skulle jag bra gärna vilja veta. Brukar kolla på ratsit om killen är gift. Går naturligtivis inte att se om han är sambo, men nåt iaf.

• Anonym (Dejting)
    maskros81 skrev 2011-07-13 17:22:49 följande:
    Håller verkligen med....Sex med nån som det inte finns genuina känslor för e enligt mig helt meningslöst...Tråkig kanske:)
    Varför ska man ens vilja ha sex på första dejten så länge man inte är HELT desperat! Det ger knappt någon.

Nu har jag kollat upp killen jag dejtar. Det står att han är 47 år och inte 40 som han sa!!! Visserligen gör det inte så mycket, han ser ändå jättebra ut och är vältränad men jag avskyr när man ljuger för mig. Nu är han inte svensk och talar svenska med brytning, så jag kan ha hört fel. Tvivlar dock på det. Ska ta upp det med honom. Och i profilen på datingsidan står det att han är 43. Nu blir jag lite konfunderad. Det står iaf att han är ogift.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)