• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Anonym (loser)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-12 22:34:10 följande:
    Har du provat att fortsätta dejta trots att du inte är intresserad på första dejten. Jag hade samma inställning förr. Nu har jag ändrat mig och det funkar, jag lovar! Man blir intresserad! Alltså, inte i alla så klart men ändå.

Jag har valt en sida där det kostar att vara medlem just av den anlednignen att jag trodde att folk skulle vara mer seriösa där. Men nix! Nästan tvärtom! Tråkigt!
    Ja, jag har provat. Jag är desperat . Jag träffar en kille nu som kompis, min högsta önskan är att jag ska bli kär i honom men nej..  Ok, bra att veta att det inte är mer seriöst, då behöver jag inte lägga några pengar på det!
    maskros81 skrev 2011-07-12 22:40:49 följande:
    Jag skrev i min profil att jag blir attraherad av män som har humor o e roliga......En kille som jag dejtade irl drog vitsar helt frenetiskt....Va ju inte alls så jag menade...Helt konstlat:)
    Usch jag vet, skillnad på humor och humor.. Bli ju skitjobbigt om man ska sitta där och skratta ansträngt en hel dejt, och direkt avtändande.

Päronskrutt: Jag la in ett foto som de inte godkände. Problemet är att jag blir skitdålig på bild så jag har inte så många, och det känns som att de jag har har jag redan använt på match. Vill inte vara en sån som valsar rutn på ALLA dejtingsidor, man ser ju en del såna. Men visst, får väl maskera mig och ta lite nya bilder .
  • Anonym

Min erfarenhet är att många tjejer på datingsiter är vädigt dryga och mest har en press för att få lite uppmärksamhet och bosta sitt självförtroende genom alla mejl de får.

• maskros81
    Anonym skrev 2011-07-12 22:55:34 följande:
    Min erfarenhet är att många tjejer på datingsiter är vädigt dryga och mest har en press för att få lite uppmärksamhet och bosta sitt självförtroende genom alla mejl de får.
    Tror killar o tjejer e lika goa på dejtingsidor ärligt talat....Många e egentligen säkert ute efter att hitta kärlek på riktigt, men blir hårhudade o avtrubbade efter upprepade bottennapp och oseriösa förslag..
  • Päronskrutt
    maskros81 skrev 2011-07-12 23:03:42 följande:
    Tror killar o tjejer e lika goa på dejtingsidor ärligt talat....Många e egentligen säkert ute efter att hitta kärlek på riktigt, men blir hårhudade o avtrubbade efter upprepade bottennapp och oseriösa förslag..
    Håller med om det och känner igen mig i det.
    Var mer seriös för ett år sedan än vad jag är nu och har svårare att släppa in nån och anstränga mig att skriva roliga mail osv.
  • maskros81
    Päronskrutt skrev 2011-07-12 23:12:45 följande:
    Håller med om det och känner igen mig i det.
    Var mer seriös för ett år sedan än vad jag är nu och har svårare att släppa in nån och anstränga mig att skriva roliga mail osv.
    Får nog börja i KBT eller nåt, för mitt kärleksliv e ta mig faan kaos:)
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym skrev 2011-07-12 22:55:34 följande:
    Precis så är det! Även fula brudar får ragg på nätet efterssom vi killar sänker våra krav , bara för att få ligga.
  • maskros81
    Anonym (Erfaren) skrev 2011-07-12 23:17:05 följande:
    Precis så är det! Även fula brudar får ragg på nätet efterssom vi killar sänker våra krav , bara för att få ligga.
    O så tycker ni det e konstigt att vi blir aviga?? När vi får dras med såna som Dig!!
  • Anonym (loser)
    Anonym (Erfaren) skrev 2011-07-12 23:17:05 följande:
    Jaha då fick vi det bekräftat också, tack tack
    maskros81 skrev 2011-07-12 23:16:37 följande:
    Får nog börja i KBT eller nåt, för mitt kärleksliv e ta mig faan kaos:)
    Det ska jag göra!  Börjar den 9/8, ska bli otroligt spännande!
  • Anonym (Erfaren)
    maskros81 skrev 2011-07-12 23:21:08 följande:
    O så tycker ni det e konstigt att vi blir aviga?? När vi får dras med såna som Dig!!

Jag är ju cool mot de jag är intreserad av.. Kanske även dig.

Men tycker du eg inte det är bra att vi leker av oss med andra fulare tjejer först innan vi raggar på pinglorna ? 
  • Anonym (nybörjare)

Den här tråden passar mig perfekt!
    Hoppas att jag kan få några råd från er erfarna! 

Har äntligen kommit över mitt ex och är nu på jakt efter en ny man för en seriös relation.
    Men det verkar inte lätt. Känner hur kritisk jag blir när jag sitter och sållar.

Min första date mailade jag med i knappt en vecka innan jag föreslog en fika. Jag blev skraj för att bygga upp för höga förväntningar så jag ville träffa honom så snart som möjligt. Han skrev så himla kul och gulligt så jag hade stora fjärilar flaxade i magen på mig. Visst vi klarade daten utan pinsamma tystnader och han var trevlig men han berättade allt om relationen med sitt ex vilket inte var så inspirerande för mina känslor. Jag misstänker att han hade ljugit om sin längd och så var han mkt snyggare på sin bild än i verkligheten. Vet inte vad jag hade förväntat mig men jag blev besviken på mig själv och fastän han vill träffas igen la jag ner det.

Efter det har jag tagit det lite lugnare, har just nu två killar som jag mailat med i ett par veckor. Vet inte hur jag ska gå vidare, det är rättså kul att få de roliga mailen och gulliga komplimangerna. En av killarna har föreslagit att vi ska ses men eftersom jag är lite mer attraherad av den andre så drar jag lite på det.

Ni som är erfarna på detta, vad gör ni på era första dater?
    Finns det någon bra aktivitet man kan göra som tillåter lite lagom mycket prat men som inte innebär att man sitter och stirrar varandra i ögonen i en timme?

Tacksam för alla tips!          

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)