• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • LivingEasy

Kul att ni recenserar de olika seriösa betalsiterna. Jag som trodde mötesplatsen va bäst.

Min bästa polare va med där typ 1 månad, han har aldrig nätdejtat. Han snackade med ca 10-20 st gick på 2 dejter.
    Den första tjejen ville veta hans årslön och det tände av honom (han tjänar bra). Dejt nr 2 är en kanontjej!
    De blir ihop oomgående och passar verkligen ihop.

Jag tänkte att jag kanske skulle ge upp och gå med där, men jag är inte ute efter äldre. Och förstod jag rätt va det så på mötesplatsen. Matsch ska va bättre. men är det samma på tjejfronten ?     

• Anonym (Hmm)
    LivingEasy skrev 2011-07-13 12:04:19 följande:
    Kul att ni recenserar de olika seriösa betalsiterna. Jag som trodde mötesplatsen va bäst.

Min bästa polare va med där typ 1 månad, han har aldrig nätdejtat. Han snackade med ca 10-20 st gick på 2 dejter.
    Den första tjejen ville veta hans årslön och det tände av honom (han tjänar bra). Dejt nr 2 är en kanontjej!
    De blir ihop oomgående och passar verkligen ihop.

Jag tänkte att jag kanske skulle ge upp och gå med där, men jag är inte ute efter äldre. Och förstod jag rätt va det så på mötesplatsen. Matsch ska va bättre. men är det samma på tjejfronten ?     
    Om du inte bott så förbaskat avsides hade jag gärna dejtat dig så fort det gick! Du är skitfin
  • LivingEasy
    Anonym (Hmm) skrev 2011-07-13 12:33:23 följande:
    Om du inte bott så förbaskat avsides hade jag gärna dejtat dig så fort det gick! Du är skitfin

Oj va gulligt! Att du inte ger dig tillkänna ^^
  • Anonym (Hmm)
    LivingEasy skrev 2011-07-13 12:35:34 följande:
    Oj va gulligt! Att du inte ger dig tillkänna ^^
    Du tycker det?
  • LivingEasy
    Anonym (Hmm) skrev 2011-07-13 12:37:41 följande:
    Du tycker det?
    Jag kan ge dig mitt nick på HP så får du veta mer..
  • Anonym (Hmm)
    LivingEasy skrev 2011-07-13 12:38:43 följande:
    Jag kan ge dig mitt nick på HP så får du veta mer..
    Mer än gärna :)
  • LivingEasy
    Anonym (Hmm) skrev 2011-07-13 12:40:05 följande:
    Mer än gärna :)

Inboxa då ^^
  • Anonym (tar tid)

Måste ni säga att ni har barn då? Jag lärde känna min man via hans oseriösa sida och allt var inte helt sanningsenligt men fan vad bra det blev ändå. Om man snackar med någon en längre tid, sen träffas och faller pladask, ja då kan man lättare ta in att det redan finns barn i bilden sen.

• FemaleX

Oj då! Det var länge sedan jag nätdejtade men det finns som IRL som på nätet både helt vanliga bra människor  och andra mindre bra. Sund förnuft kommer man långt på.  Om man stressar med att nätdejta så blir det inte så värst lyckat. Man kanske ska tänka utanför ramarna dvs kanske någon i verkligheten passar bättre än en nätdejt på internet? Om man utvidgar sina vyer och är öppen för olika slags människor kan man träffa många potensiella tror jag. Om man inte nu har mycket specifika krav. Kanske kommer man fram till att ska lägga ner dejtandet ett tag eller göra annat?
    Inte helt lätt att träffa rätt i dejtningsjungel antar jag. Själv siktar jag på att bli enastående mamma igen så för min del är dejtandet över....

• Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-13 10:34:26 följande:
    Jag tar det nog inte som att det är mit utseende det är fel på. Sånt är ju personligt på nått vis. antingen gillar man nån eller inte, det har väl inte med om den "duger" eller inte. jag tar det iaf inte så. Tror inte att någon som faller inom normala variationen och gjort sig fin och vårdar sig själv, borde ta det så.

Men att bli dissad pga av ens personlighet, det känns ju nästan ännu värre... även om jag antar att man ska tänka samma sak där; att det helt enkelt bara inte "klaffar". Fast det TAR ändå!
    Ah intresssant det du skriver.

Själv har jag alltid tänkt att dom bara vill ha sex med en och inget annat och att det i sin tur skulle betyda att man inte duger - och då menar jag just utseendemässigt. Typ att jag skulle vara för ful eller tjock eller whatever... men har mer och mer börjat tänka eller förstå att det handlar mer om personligheten. Och grejen är att jag alltid ansett att jag har en "bra" personlighet och att jag aldrig skulle bli dissad pga det utan att det skulle handla om att jag isåfall var ful eller nåt... men nu börjar jag tänka och förstå att mitt utseende är det nog inget fel på fast att jag trott det hela mitt liv. Och då blir det på nåt sätt enklare .. eftersom jag tycker att min personlighet är bra. Hm, flumigt men fattar ni hur jag tänker?
    Och nu har jag kommit ett steg längre att om en kille tagit kontakt med en på nätdejting och vill ses så när man ses så faller det oftast inte på utseendet utan just mera på personligheten. Och då inser jag att det är den jag ska jobba på, alltså att våga vara avslappnad för att just kunna vara mig själv vilket i sin tur ger en korrekt bild av mig. Och rent personlighetsmässigt vet jag att jag duger och skulle det så vara att killen inte e intresserad så handlar det mest om personligheten å inte att det e fel på mig utseendemässigt .. för precis som du säger så gillar man nån eller inte..
    Och att attraktionen handlar just mkt om ( eller kanske uteslutande ?!? ) om just personligheten, attitydid och inställning... och detta i sin tur gör att min sjävlförtreoende har ökat nåt ernomt på bara ett par månader genom att nätdejta

Hm flummigt det blev men hoppas ni fattar vad jag menar?

Och skulle man inte duga/ eller klicka personlighetsmässigt så är det ju inte fel på en utan bara det at tman inte e kompitabla för varandra... fast för mig är det viktigt just att kunna vara avslappnad för då blir jag mera sjävlsäker och det i sin tur leder till att jag ger en rätt bild av mig själv. För det värsta jag vet är när man e på dejt och är så spänd och stel att man inte kan vara sig själv... och sen blir dissad... för då känner jag att jag inte fått en chans att vara mig själv, känns som man gett fel bild och så blir jag sur på mig själv...

äh... flummigt att förklara..

Men jag förstår mer å mer att det handlar mkt om just personligheter och den där kemin inte har så mkt med hur man ser ut att göra - och det gör det så mkt skönare och enklare för mig

Hoppas nån fattar...?
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)