• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Anonym (Hmm)

Vilka analyser ni gör - det förmår inte jag att göra! Har snurrat runt ett par år nu, dejtat några stycken, blivit kär och galen och mer därtill i en som inte vill ha mig och haft sex med en som jag enbart dög till mellan lakana. Jag är hyfsat bitter, men dte finns oxå massor av underbara killar där ute på nätet.

Just nu är jag inte så aktiv som vanligt, tar en paus för min egen skull. Jag tar allting för allvarligt. Dock har jag massor av  humor i min presentation och jag ÄR inte djup initialt åtminstone.

E-kontakt har jag trivts bäst med, känns som en hel del seriösa karlar där

• Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-13 08:51:56 följande:
    Om inte killen hör av sig kan ni väl göra det själv, varför åligger det i princip alltid killen att göra det enligt er tjejer, har ni hört talas om jämnställdhet?
    Fuck Jämställdhet Ok visst i hemmet osv, förstår hur du menar. MEN när det kommer till den biten så vill jag bli jagad, det är så jag gillar och vill ha det.
    Dock inte sagt att jag "klagat" på om killen inte hör av sig. Brukar oftast vara så att killarna faller för mig och jag är den som får "dumpa"....
  • Anonym (olallaaa)
    Gulletroll skrev 2011-07-13 08:38:24 följande:
    Jag tror att vi tjejer hakar upp oss på att allt handlar om utseende eller att det skulle vara nåt fel på oss om killen inte hör av sig igen. Jag tror att attraktion ( ni vet det där "klicket" / kemin ) handlar om såååå mycket mer än bara ytan/utseendet men vi tror att det handlar om utseendet. Tror istället att attityden/personligheten/inställningen ÄR avgörande, för hur vi uppfattas och om man klickar. Det är min teori.
    Så om en kille inte hör av sig igen så ska man absolut inte tolka det som att det "var nåt fel på mig" eller att jag inte tyckte han var snygg... sen tror jag oxå det är jätteviktigt att fråga sig själv: Var han nåt för mig??? Vi e duktiga på att granska och döma oss själva men tänk om vi kunde bli lila duktiga på att granska killen som ev. ska bli vår livspartner??
    Vi oroar oss över om VI duger som vi är men frågan borde eg. vara: Duger Han åt mig???

Förstår ni hur jag menar??
    Absolut!

För man har ju själv varit med om att man träffat en kille IRL och så har man inte känt något men det är ju inte killens fel, han kan vara hur snygg och trevlig som helst men utbelir kemin så gör den det, det är någonting som bara finns - eller så finns det inte.
  • Anonym (olallaaa)

Sedan har jag lagt märke till en sak; ju mer man ignorerar en kille desto mer är han efter en, if you want him, ignore him, ungefär, det är jättekonstigt men det funkar 9 gånger av 10! Varför är det så karlar??

• Mandarina
    Anonym (olallaaa) skrev 2011-07-13 08:59:18 följande:
    Sedan har jag lagt märke till en sak; ju mer man ignorerar en kille desto mer är han efter en, if you want him, ignore him, ungefär, det är jättekonstigt men det funkar 9 gånger av 10! Varför är det så karlar??
    Jo det ligger en del i det du säger. Det man inte kan få vill man ha.
    MEN och ett stort MEN för seriöst, vem orkar hålla på ( dvs om man gör detta medvetet för att fånga killen - kan ju vara så att man ignorer av andra orsaker, i vissa perioder orkar jag inte svara på mail osv och då kan det uppfattas som att jag inte e intresserad fast att jag kanske är det ) att spela ett spel?? Ok spel i lagom dos men orka hålla på med detta, det tar ju sååå mkt energi och jag tror inte det är värt det i det långa loppet. Tycker det snarare är tecken på omogenhet hos den personen som gör det och helst vill man ju träffa någon som är mogen i sig själv och vet en del om sig själv och livet.
    Hellre då att man inte är för på i början utan håller en distans till varandra.. det är bättre och funkar lite som att "spela spel" fast på ett mera "moget" sätt... om ni fattar.
  • Anonym (olallaaa)
    Gulletroll skrev 2011-07-13 09:03:32 följande:
    Jo det ligger en del i det du säger. Det man inte kan få vill man ha.
    MEN och ett stort MEN för seriöst, vem orkar hålla på ( dvs om man gör detta medvetet för att fånga killen - kan ju vara så att man ignorer av andra orsaker, i vissa perioder orkar jag inte svara på mail osv och då kan det uppfattas som att jag inte e intresserad fast att jag kanske är det ) att spela ett spel?? Ok spel i lagom dos men orka hålla på med detta, det tar ju sååå mkt energi och jag tror inte det är värt det i det långa loppet. Tycker det snarare är tecken på omogenhet hos den personen som gör det och helst vill man ju träffa någon som är mogen i sig själv och vet en del om sig själv och livet.
    Hellre då att man inte är för på i början utan håller en distans till varandra.. det är bättre och funkar lite som att "spela spel" fast på ett mera "moget" sätt... om ni fattar.
    Jamen visst, jag har kommit för långt i min utveckling nu för att hålla på så där, men det är en mycket intressant observation.

"Spel" kör vi ju alla med, det ingår ju i kär"leken" men som sagt på ett moget och vuxet sätt, det sociala spelet, if you will, ge och ta, en människa närmar man sig bäst steg för steg och inte genom att rusa fram med hela sin själ på en gång.
  • maskros81
    Anonym (tar tid) skrev 2011-07-13 03:53:38 följande:
    Hittade er tråd av en slump och ville bara säga att det ibland kan vara en bra idé att faktiskt låta det ta tid innan man träffas. Jag nätdejtade i något år och träffade massor av folk tidigt efter att jag börjat skriva till dem på nätet och det blev aldrig något. Min man mailade jag med i 8 mån innan det verkligen blev av att vi träffades och vi blev tillsammans på första dejten, det är nu 7 år och 2 barn senare.
    Roligt att höra det funkat för någon:)
  • Mandarina
    Anonym (olallaaa) skrev 2011-07-13 09:13:45 följande:
    "Spel" kör vi ju alla med, det ingår ju i kär"leken" men som sagt på ett moget och vuxet sätt, det sociala spelet, if you will, ge och ta, en människa närmar man sig bäst steg för steg och inte genom att rusa fram med hela sin själ på en gång.
  • Anonym
    Anonym (loser) skrev 2011-07-12 22:18:30 följande:
    Jag har en profil på HP, är tjej och har inte fått ett enda mail
    samma här.
  • Anonym
    Päronskrutt skrev 2011-07-12 22:34:15 följande:
    Tror att ett foto gör susen för HP är ingen skitsite för tjejjer

Själv funderar jag på att göra en helt oseriös profil på HP, utöver min seriösa jag har , bara för att se skillnaden
    för mig är det det. Har bild men det hjälper inte.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)